וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאריות נפלאות: מתכונים טעימים מלחם ישן לקטנים ולגדולים

סמדר זורע-ברמק

28.7.2005 / 9:00

בגלל הקיץ הלוהט ובמחווה של הקרבה חד פעמית - סמדר מכבה את תנור האפייה ומגישה צרור רעיונות לנשנושי לחם ישן לילדים, למבוגרים, לאורחים ולזוגות אוהבים

שמיים, בקשו רחמים עלי! אם יש בכם גשם, ולגשם בכם נתיב ואני לא מצאתיו - שיכוון נא את נתיבו וימטיר ישר עליי. ויפה שעה אחת קודם, כי הקיץ הזה הוא גדול וחזק ממני, וגם ארוך מנשוא שיוצאת כבר הנשמה. השכל התייבש מזמן, והלב וכל הגוף משוועים לסימן ראשון של סתיו, אפילו רק למשב קליל, שירמז על רוחות של תקווה.

מה יכול להשיב קצת את נפשנו? מה בכלל מסוגל להועיל לבן אנוש, בימים ארוכים ומהבילים אלה? מה לא ניסינו, כמה לא השתדלנו, ומה נעשה עוד?

או-קיי, הגיעה אם כן העת להוציא את אמצעי ההגנה האחרון בארסנל - את נשק הסולידריות. יתקבצו ויבואו פה כל נפגעי הקיץ ושוחרי החורף, כל מפעילי המזגנים מדן ועד אילת. כי רק יחדיו, במאמץ משותף, עקשני וער של אלף זרועות - נצליח לעבור את שארית הקיץ בשלום.

במסגרת כינוס רב-משתתפים זה, אצטרף גם אני ואביע את הסולידריות האישית שלי, ובמחווה של הקרבה חד-פעמית דרמטית אני מכריזה שכיביתי את התנור! כן-כן, זה לא היה לי קל בכלל, אבל מה לא אעשה למענכם, אחיי ואחיותיי, הנבולים-בעם, מוכי-השמש ואפוסי-הכוח.

מה אפשר לעשות עם לחם ובלי תנור?

אז לא נעשה שום לחם היום, ואת תנור האפייה נשאיר כבוי. ובכל זאת, נראה איך אפשר לעשות כל מיני דברים עם סתם לחם, ואפילו לעשות זאת בחן ובסטייל.

הנה כמה הצעות המיועדות לסיפוק צרכיהם האלמנטריים של קהלים מגוונים ככל האפשר. אנא ראו בהצעות ספורות אלה את יריית הפתיחה והסיפתח לרעיונות נוספים של כל שאר המשתתפים בהפגנת ההמונים הזו. אתם מוזמנים להגיב במסיביות ולהוסיף את הצעותיכם פה למטה, לשתף את כולנו בכל רעיון שיענה על ההגדרה המגבילה: "מה אפשר לעשות עם לחם, בלי להדליק את התנור?". הכוונה לשימוש בלחם מוכן, שיכול בהחלט להיות קנוי הפעם, ולא מאפה בית. גם שאריות לחם יתקבלו בברכה. לנוחיותם של המתייצבים לדגל, הותרו עזרים מקלים, כמו: כיריים ומחבת, טוסטר וסיר, סכין ומזלג, מקרר ופריזר. וכמובן - שעון חול, שיזרזף ברקע את החול המחשב את קיצו לאחור, ויספור לנו את הימים עד סוף הקיץ.

ארוחת ילדים: "ביצה בקן"

כלים נחוצים: כיריים, מחבת, כף טיגון
קהל מטרה: ילדים בחופשה והורים תואמים

משתמשים בשאריות חלה או לחם לבן. פורסים לפרוסות ויוצרים באמצע כל פרוסה חור עגול בחותכן עוגיות חד בקוטר כ-5 ס"מ, או בכוס בעלת קוטר דומה. מחממים חמאה במחבת ומטגנים את הפרוסה עד שהיא מזהיבה בצד אחד. הופכים לצד השני, שוברים ויוצקים ביצה שלמה לתוך החור שבפרוסה (משתדלים לא לשבור את החלמון). מתבלים במעט מלח ופלפל, ומטגנים עד שהביצה מתחילה להיקרש. מגישים חם, בצירוף החלק העגול שהוצא מאמצע הפרוסה, שישמש לטבילה בביצה (אפשר להשאיר אותו כמות שהוא, או לטגן גם אותו).

ארוחה רומנטית: טוסטונים מכל הלב

כלים נחוצים: טוסטר, כשהמועדף הוא - טוסטר פסים לחיץ. חותכן עוגיות בצורת לב.
קהל המטרה: זוג רומנטי, היא לו והוא לה, אפשרי גם לט"ו באב.

רומנטיקה היא משהו חמקמק שכזה. וכשמדובר ב"ארוחה רומנטית" לא מוכרחים ליפול מהרגליים בסופה, כי הרי עדיף להשקיע את מרבית האנרגיות במקומות הרומנטיים הנכונים. אז כל דבר שתכינו, מפאטה-כבד-על-מצע-משהו, ועד סלט-ירוק-ברוטב-זה-וזה - יכול לקבל בקלות את השיק המרשים והמושלם, אם ילווה בטוסטונים מעוצבים בצורת לב, על תקן קרקרים מעשה בית.
משתמשים בפרוסות של חלה, בריוש או לחם לבן. חותכים את הפרוסות בחותכן עוגיות בצורת לב, וקולים את הלבבות בטוסטר. אם משתמשים בטוסטר לחיץ, יתקבל מראה מפוספס נאה במיוחד. מגישים כליווי למנות מעוצבות כמו פאטה כבד, מוס דגים או גבינות, או סלטים שונים - סומכת עליכם שיש לכם ניסיון בכאלה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סנדוויצ'ונים סטייליסטים: שבלולונים ומגדלים

כלים נחוצים: סכין חדה לחיתוך, מערוך, סכין למריחה, ניילון נצמד
קהל המטרה: אורחים נמוכי-ציפיות ונוחים-להתרשמות, עדיפות לבעלי חוש אסתטי מפותח
משתמשים בחלה או בכיכר לחם מלבנית. פורסים את הכיכר לאורכה ומרחיקים מהפרוסות את הקרום הקשה, כך שיתקבלו פרוסות מלבניות גדולות. מרדדים קצת את מלבני הלחם במערוך, כך שיידחסו וייעשו דקים, מורחים עליהם ממרח צבעוני המבוסס על מיונז או גבינה, או ממרחים פיקנטיים כמו פסטו, טפנד, ממרח עגבניות מיובשות, חרדל וכדומה. מפזרים מעל לממרח תוספות צבעוניות כמו גמבה, זיתים, מלפפון, וכן הלאה. מגלגלים את הלחם לכרוכיות מהודקות, עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר כמה שעות. להגשה, פורסים לפרוסות שבלוליות ומסדרים ברוב עסק על צלחת נאה.

לחלופין, אפשר לוותר על המעיכה במערוך ולהדביק מספר פרוסות זו מעל זו, אפשר מסוגי לחם מגוונים בצבעם, בשילוב ממרחים שונים, אחת על השנייה, בקומות. עוטפים בניילון ושומרים במקרר. לפני ההגשה חותכים לכריכונים צבעוניים רבי-קומות.

מול הטלוויזיה: נשנושי פיתה מטוגנת

כלים נחוצים: סכין חדה, סיר לטיגון בשמן עמוק, מגש מרופד בנייר סופג.
קהל מטרה: טיפוסי כורסה בגילאים שונים, לא מתאים לנמצאים בדיאטת הרזיה

חותכים פיתות לא טריות לרצועות עבות. מטגנים אותן מספר דקות בשמן עמוק וחם, עד שיקבלו גוון זהוב. מוציאים בכף מחוררת אל מגש מרופד במגבת נייר וזורים מעל תערובת זעתר ומלח. מגישים כחטיפים או כפתיח לפני ארוחה.

מה עוד? מי עוד?

אז מה היה לנו פה? הצהרת כוונות ומחווה של סולידריות: "יום ללא תנור", לכבוד הקיץ שהגיע ושכח ללכת.
אני עמדתי בזה, עכשיו תורכם.

  • עוד באותו נושא:
  • לחם
  • טוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully