וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולה של אמא

סמדר זורע-ברמק

1.12.2005 / 6:55

גם חיילים מסוקסים מחליפים מתכונים בייחוד אם בחבילה שאמא שלחה הגיעו עוגיות השקדים הפריכות והעמידות של סמדר

שימו לב למזג ותגידו איזה, איזה בוקר נהדר! אם אני נרגשת, זה ודאי מפני ש - החייל שלי חזר!

נו, זה לקח לו שלוש שנים, וכדרכן של שנים בצה"ל - הן היו די ארוכות, לפחות בשבילי. אבל הנה הגיע היום המאושר שבו אפשר להפנות את הראש אחורה, להסתכל מעבר לכתף, ולעבור לדבר על כך בזמן עבר.

אמהות לחיילים הן תת-זן מיוחד בקבוצה הגדולה הכללית של "אמהות", שהן מצדן חלק חשוב בקבוצה היותר גדולה של "נשים", שהן בעצמן פחות או יותר חמישים אחוז, מתוך קבוצת המין האנושי. רוב האמהות בארץ היו או יהיו פעם אמהות לחיילים. את התואר הזה הן נושאות מרגע גיוס הבן הבכור ובעצם עד סיום אחרון ימי המילואים של הבן הצעיר. ומסתבר שמתוקף ההגדרה הזמנית-נצחית הזו: "אמא של חייל" - דבקות באמהות אלה כמה תכונות הכרחיות: הן (מה "הן"? אנחנו!) בדרך כלל די רגשניות, חרדתיות-למראה אך חזקות ועמידות בפועל, ו... נוטות במיוחד לאפות עוגיות.

זה מתחיל בטירונות, עם החבילה הראשונה, שהוכנה ממש רגע אחרי שהאוטובוס יצא מלשכת הגיוס אל הבקו"ם, ורק חיכתה לצלצול הסלולרי המבשר את מספר הדואר הצבאי, אליו תשוגר. זה ממשיך במסלול, יהיה המסלול אשר יהיה, הוא תמיד המסלול בה' הידיעה. וזה נמשך עוד חודשים ארוכים, בין סגירת שבת לחמשוש, עד שהפז"מ מתקדם והבן יוצא לעתים קרובות יותר, מה שממתן קצת את תסמונת אפיית העוגיות התכופה.

חבילה הגיעה

הידעתם שגם חיילים גבריים, מחושלים, מאומנים ומיומנים - מעבירים מתכונים? כן, זה די מפתיע. כאילו - הללללו? מתכונים? בחיי, לא הייתי חושבת. אולי זה ככה כי הגברים הצעירים של ימינו מחוברים לצד הנשי שבהם, אולי זה כי הם מחוברים לעצמם ולקיבתם יותר מאשר לחשיבה סטריאוטיפית כזו או אחרת, ואולי זה פשוט כי "אמא שלי בקשה שתבקש מאמא שלך את המתכון של העוגיות שהיו בחבילה..." והרי ידוע שמאחורי כל חייל בצוות עומדת אמא הנכונה להגשים כל משאלה, למן גרביים ומדרסים ועד קיטבג-מתפקע-וקופסה-עם-עוגיות.

יש אינספור סוגי עוגיות ביתיות, כולן טעימות, רובן פריכות, מתוקות ומפנקות. אבל "עוגיות חיילים" צריכות להיות גם עמידות, פחות או יותר. הנה למשל, סתם דוגמה אקראית הזכורה לטוב - עוגיות שקדים פריכות, אחד המתכונים הפייבוריטים. מתאים גם באזרחות, אלא מה?

עוגיות שקדים פריכות

150 גרם חמאה רכה
100 גרם אבקת סוכר
200 גרם שקדים טחונים
60 גרם שקדים מרוסקים
1 כוס קמח (140 גרם)
1 כפית אבקת אפיה
1 כפית תמצית שקדים

אופן הכנה:
1. מערבבים את כל החומרים במיקסר בקרס בחישה, או במעבד מזון, או בכף - עד שהם מתאחדים לבצק ולא יותר.

2. יוצרים ביד כדורים קטנים בקוטר 2.5 ס"מ.

3. מניחים את הכדורים בתבנית שטוחה מרופדת בנייר אפייה, במרחק כ-3 ס"מ זה מזה.

4. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני 170°, כ-15-20 דקות. מוציאים את העוגיות מהתנור לפני שישחימו ממש, כשהן עדיין די בהירות.

5. מאחסנים בכלי אטום לאחר קירור מלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully