וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחם ושאר ירקות

סמדר ולטר

9.8.2005 / 7:23

עם קצת עזרה של לחם ישן ובסיוע המתכונים הבסיסיים של סמדר ולטר אפשר להכין פלפלים ממולאים צמחוניים וממרח חצילים ושום שישדרגו כל ארוחה

לחם אהבתי תמיד. ריח של לחם טרי הוא אחד הריחות שאני לא יכולה לעמוד בפניהם. אני אוהבת לאפות כל הזמן לחמים חדשים ומעניינים ולדמיין (במיוחד עכשיו, בחום הבלתי ייאמן) שבחוץ יורד גשם חזק שאי אפשר בכלל לצאת החוצה. במזג אוויר כזה לא נותר אלא לעשות דבר מלבד ללטף את הבצק, לאפות אותו באהבה, להריח את ניחוחות הלחם הטרי, לבצוע חתיכה ולהרגיש כמו היידי בת ההרים על הפסגות הגבוהות והמושלגות.

עם ירקות יש לי יחסי אהבה-שנאה. היו תקופות שבקושי קניתי ירקות ומה שכן קניתי לא קרץ לי מהמקרר ובסוף נשלח לפח. זה לא כמו לחם שאפשר להקפיא ויחכה בנאמנות בפריזר כמה שבועות. ירקות מתקלקלים מהר ובכלל, למי יש כוח להתעסק איתם? לשטוף, לקלף, לחתוך. ככה זה, כמו שלא שמים לב שמשקיעים הרבה זמן בדברים שאוהבים, כך משתדלים להימנע מדברים שלא אוהבים.

לאחרונה, עקב בעיות בריאות שאילצו אותי לאכול אוכל מינימאלי, פשוט ולא מבושל, ולשמחתי כבר עברו, גיליתי מחדש את הירקות. כמה נחמד להוסיף סלט צבעוני לארוחה ואיזה דברים נפלאים אפשר להכין איתם. מבחינתי זה היה לפחות כמו גילוי אמריקה: המתיקות של הגזר, הרוך והמלאות של החציל פריכותם של המלפפון, הכרוב והחסה ואני יכולה להמשיך עוד הרבה בשיר ההלל הזה. כיום ירקות תופסים חלק נכבד מהקניות שלי, ואני כל הזמן מגלה עוד תבשילים ופשטידות ודרכים מהנות וטעימות להשתמש בהם.

אבל אני לא שוכחת את אהבתי ללחם ולכן בחרתי להביא הפעם שלושה מתכונים שמנצלים גם לחם וגם ירקות. אפשר להשתמש בחציל שקצת נבל במגירה, בפלפלים שמחכים במקרר וגם בלחם שהתיישן וקצת התייבש (או בלחם שנשכח במקפיא). אפשר אפילו להשתמש בלחם מלא. אני מקווה שאתם אוהבים שום כמוני, היום הוא נמצא במנות בשפע.

פלפלים ממולאים בלחם ועוד

פלפל אחד או שניים כאלה הם מנה עיקרית צמחונית טעימה ומשביעה.

חומרים:
4 פלפלים אדומים, בינוניים ואחידים בגודלם
4 פרוסות לחם לבן ישן
4 שיני שום, כתושות
1 עגבנייה, אפשר את הרכה ההיא שמצאתם בפינת מגירת הירקות
50 גרם אגוזי מלך, או לוז
חצי גביע (בערך 125 גרם) קוטג' או גבינה לבנה כלשהי- אפשר גם אחרי שעבר תאריך פג התוקף
1 כף שמן זית
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

* תבנית בינונית, רצוי לרפד בנייר אפייה

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות.

2. חותכים מהפלפלים את החלק של הגבעול הירוק בלבד ולא "כיפה" כמו במתכונים אחרים. מנקים את תוך הפלפלים מחלקים לבנים ומגרעינים. שוטפים היטב ומניחים בצד, הפוכים, ליבוש.

3. טוחנים בנפרד: את העגבניות לרסק, את הלחם לפירורים, את האגוזים לחתיכות גסות. מעבירים הכול לקערה ומערבבים עם כל שאר החומרים.

(במקום לטחון אפשר: את העגבניות לגרר על פומפייה, את הלחם לפורר בידיים, את האגוזים לחתוך בסכין או לשים בשקית קטנה ולעבור עליה עם מערוך)

4. ממלאים את הפלפלים בתערובת ודוחסים היטב. מעבירים לתבנית ואופים כחצי שעה, עד שהפלפלים רכים והמלית מזהיבה. אם קליפת הפלפלים השחירה באפייה, אפשר לקלף אותה בעדינות רבה, כדי לא לקרוע את בשר הפלפלים. מגישים חם, או מצננים לגמרי, שומרים במקרר ומחממים לפני ההגשה.

ממרח חצילים ולחם

נפלא למריחה על לחם או על ירקות חתוכים. בעל טעם דומיננטי של שום ובצל. כדי לקבל טעם מעודן יותר, קוצצים את הבצל והשום ומטגנים יחד בשמן זית, עד להזהבה, וטוחנים עם כל שאר החומרים, כמוסבר במתכון.

חומרים:
1 חציל
3 פרוסות לחם לבן ישן
3 כפות גבינה לבנה/קוטג'/יוגורט/שמנת חמוצה/לבן וכו'
3 שיני שום
1 בצל
כ-1/2 כוס ירק קצוץ: אפשר פטרוזיליה/נענע/כוסברה/עירית/בצל ירוק וכו'.
2 כפות שמן זית
1 כף חומץ פשוט
2 כפות מיץ לימון
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

הכנה:
1. מחממים את התנור ל-250 מעלות במצב גריל וקולים את החציל כ-20-30 דקות, עד שהוא רך. לחלופין אפשר לקלות על הכיריים. חוצים את החציל לאורכו, מוציאים את התוך ומעבירים למעבד מזון.

2. מוסיפים את כל שאר החומרים למעבד המזון ומפעילים אותו עד שמתקבל ממרח חלק. מעבירים לכלי אטום עם מכסה, מצננים, מכסים ומכניסים למקרר.

* אם אין מעבד מזון: קוצצים את בשר החציל הקלוי. מפוררים את הלחם בידיים. כותשים את שיני השום. מערבבים הכול היטב בקערה.

ממרח שום ולחם

רק למי שבאמת אוהב שום. טעם השום חזק מאוד ביום ההכנה, ונחלש בימים שאחריו. גם ממרח זה, כמו קודמו, הולך טוב על לחם ועם ירקות חתוכים.

חומרים:
5 שיני שום
4 פרוסות לחם לבן ישן
2 תפוחי אדמה בינוניים (מכיוון שהם עומדים לעבור בישול, אפשר להשתמש בבערך כוס שאריות תפו"א מבושלים, אם יש לכם)
1/4 כוס שמן זית
2 כפות מיץ לימון
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל- רצוי לבן, אפשר גם שחור

הכנה:
1. קולפים את תפוחי האדמה, חותכים לקוביות ומבשלים במים עד שהם רכים לחלוטין. מצננים מעט, מסננים ומעבירים למעבד מזון.

2. מוסיפים את כל שאר החומרים למעבד המזון ומפעילים אותו עד שמתקבל ממרח חלק. מעבירים לכלי בעל מכסה, מצננים, מכסים ומכניסים למקרר.

* אם אין מעבד מזון: מועכים את תפוחי האדמה לפירה. מפוררים את הלחם בידיים. כותשים את שיני השום. מערבבים הכול היטב בקערה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully