וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תשאירו אותו לבד

סמדר ולטר

30.8.2005 / 8:22

סמדר ולטר עושה בייביסיטר לכלב שלה ונזכרת בזכותו במתכונים לעוגות שוקולד ולעוגיות שבלולים המבוססים על מילקי או מעדן אחר

מילקי זה הכלב של ההורים שלי. לפני 4 שנים אחותי הקטנה, חובבת חיות שכמותה, אספה אותו לאחר שראתה שנזרק מתוך מכונית נוסעת. היא הביאה אותו הביתה וכולנו מיד התאהבנו בו. הוא היה גור קטנטן, כגודל כף יד וקראנו לו מילקי, כי הוא חום ולבן. מילקי הוא כלב מאוד מיוחד הוא אוהב את כולנו אהבה עצומה וקשור מאוד לכולנו, במיוחד לאמא שלי אותה הוא לא עוזב לרגע.

יש לנו המון סיפורים עליהם, כמו למשל איך פעם הלך אחריה למספרה השכונתית וחיכה יפה בחוץ עד שסיימה, ואיך כשהייתה חולה שכב לידה כל הזמן בלי לזוז, שם עליה את הראש והסתכל בה בעיניים מלאות דאגה. בכל פעם שהיא יוצאת מהבית, או כשהוא נשאר לבד- אפילו לזמן קצר- הוא משתגע, מחפש אותנו, מתרוצץ בכל הבית ובוכה. וכשהיא, או מישהו מבני הבית חוזר הביתה, הוא קופץ עליו כמו משוגע, נובח משמחה ומכשכש בזנב. לכן תמיד מצחיק אותי הסלוגן של הפרסומת למילקי "אל תשאירו אותו לבד". כי זה כל כך נכון לגבי המילקי הפרטי שלנו.

בשבוע האחרון ההורים שלי נסעו לחו"ל ולכן זכיתי לארח אצלי את אחותי הקטנה ואת מילקי. לכבוד הכלב במיוחד הזה קבלו כמה מתכונים שינצלו כל מילקי, או לחילופין כל מעדן או יוגורט שיש לכם במקרר. את כל המתכונים הכנתי כבר אינספור פעמים, בכל פעם שנותרו במקרר כמה יוגורטים או מעדנים שלא נאכלו (גם אם תאריך פג התוקף חלף כבר לפני יום-יומיים).

העוגיות הבאות פשוטות מאוד להכנה ועוגות השוקולד דומות במראן החיצוני ובאופן ההכנה (הקל), אך המרכיבים והכמויות קצת שונים. בשתיהן אפשר לוותר על הקקאו, להשתמש במעדנים בהירים או ביוגורט לבן, ולקבל עוגות בהירות וטעימות. כשאני כותבת "גביע גדול" של יוגורט/מעדן, אני מתכוונת לגביעים הגדולים יותר, המכילים 150-170 מ"ל, ולא לגביעים הקטנים, כדוגמת דני.

עוגת שוקולד על בסיס חמאה

להכנת העוגה משתמשים בוו גיטרה של המיקסר. אם אין, אפשר להשתמש במיקסר יד.

חומרים:
150 גרם חמאה או מרגרינה רגילה/בטעם חמאה, רכה מאוד
1 כוס סוכר
3 ביצים
2 כוסות קמח תופח (או 2 כוסות קמח רגיל +2 כפיות אבקת אפייה)
4 כפות אבקת קקאו
1 כפית תמצית וניל
2 גביעי מילקי (כולל הקצפת) בכל טעם, או מעדן בכל טעם, או יוגורט בכל טעם.

* תוספות: לא חובה, אבל אפשר לצרף כ- 1/2 כוס תוספות המתאימות בטעמן לטעם המעדנים. דוגמאות: אגוזי פקאן או מלך, למעדן בטעם אגוזים; שוקולד צ'יפס חום או לבן, למעדן בטעם שוקולד או וניל, ועוד.

* תבנית עגולה בקוטר 24 או 26 ס"מ.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות. משמנים את התבנית.

2. מערבלים במיקסר (או במיקסר יד) את החמאה/מרגרינה והסוכר, עד שהתערובת אחידה וחלקה. מוסיפים את הביצים, אחת-אחת, ומערבלים היטב אחרי כל הוספה, עד שהן נבלעות בתערובת. מוסיפים תמצית וניל.

3. מנמיכים את מהירות המיקסר (או המיקסר יד) למינימום, ומוסיפים לסירוגין את הקמח, הקקאו ואת המילקי/ יוגורט/ מעדנים, רק עד שהתערובת אחידה. אם מוסיפים תוספות- זה הזמן. מוסיפים לבלילה ומערבבים ערבוב קצר.

4. מעבירים לתבנית ואופים כ-30-35 דקות, או עד שהעוגה יציבה וקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש.

עוגת שוקולד 2

עוגת השוקולד הבאה מבוססת על שמן במקום חמאה.

חומרים:
3 ביצים
1.5 כוסות סוכר
1/2 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל
1.5 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית סודה לשתייה
7 כפות אבקת קקאו
1/3 כוס חלב
1 כוס מים רותחים
1 גביע מילקי (כולל הקצפת) בכל טעם, או מעדן בכל טעם, או יוגורט בכל טעם.

* תוספות: לא חובה, אבל אפשר לצרף כ- 1/2 כוס תוספות המתאימות בטעמן לטעם המעדנים. דוגמאות: אגוזי פקאן או מלך, למעדן בטעם אגוזים; שוקולד צ'יפס חום או לבן, למעדן בטעם שוקולד או וניל, ועוד.

* תבנית עגולה בקוטר 26 או 28 ס"מ.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות. משמנים את התבנית.

2. מקציפים במיקסר (או במיקסר יד) את הביצים והסוכר, עד שהתערובת תפוחה, אחידה וחלקה. מוסיפים את השמן ומקציפים עוד כ-2 דקות. מוסיפים תמצית וניל.

3. מנמיכים את מהירות המיקסר (או המיקסר יד) למינימום, ומוסיפים לסירוגין את הקמח, אבקת אפיה, אבקת סודה לשתיה, קקאו וחלב, ואת המילקי/ יוגורט/ מעדנים, רק עד שהתערובת אחידה. מפסיקים את פעולת המיקסר, מוסיפים את המים הרותחים ומיד מערבבים היטב בכף עץ, עד שהתערובת אחידה. אם מוסיפים תוספות- זה הזמן. מוסיפים לבלילה ומערבבים ערבוב קצר.

4. מעבירים לתבנית ואופים כ-35-40 דקות, או עד שהעוגה יציבה וקיסם הננעץ במרכזה יוצא יבש.

עוגיות שבלולים עם המון אפשרויות

קלות ופשוטות. ניתן להכינן בזריזות, אבל אם רוצים להכין מראש, אפשר לשמור במקרר בסוף שלבים 1 ו-2. העוגיות יכולות להשתנות לפי היוגורטים/מעדנים והריבות/ממרחים שיש לכם בבית. בעוגיות שבצילום השתמשתי ביוגורט אפרסק ובריבת משמשים ולכן רשמתי את המתכון עם רכיבים אלה, אבל אפשר לשנות לפי המפורט מטה.

חומרים לכ-30 עוגיות:
300 גרם קמח תופח (בכוסות של 250 מ"ל, זה 2 כוסות ושליש)
150 גרם חמאה או מרגרינה בטעם חמאה, רכה מאוד
1 גביע יוגורט אפרסק
כ-300 גרם ריבת משמשים
כ-100 גרם אגוזי מלך, קצוצים גס

הכנה:
1. שמים בקערה את הקמח, חמאה/מרגרינה ויוגורט/מעדן, ומערבבים-לשים בידיים, עד שמתקבל בצק רך ואחיד, לח ומעט דביק- אך לא נדבק לידיים. אם צריך מוסיפים עוד טיפונת קמח. אפשר (ורצוי) להכניס למקרר, עטוף בניילון נצמד, מחצי שעה עד 12 שעות. אפשר להמשיך בלי קירור, אבל הבצק יהיה פחות נחמד.

2. מקמחים משטח ומרדדים עליו את הבצק למלבן בגודל כ- 30 X 40 ס"מ. מורחים עליו את הריבה ומפזרים אגוזים. חותכים את המלבן לאורכו, ל-2 מלבנים שגודלם 15 X 40 ס"מ. מגלגלים כל מלבן מהצד הארוך לגלילה. בשלב זה אפשר להכניס למקרר לחצי שעה עד שעה, אבל אפשר להמשיך.

3. מחממים תנור ל-150 מעלות. פורסים את הגלילה לפרוסות בעובי של סנטימטר וחצי בערך. מסדרים בתבניות מרופדות בנייר אפייה.

4. אופים כ-20 דקות, או עד שהעוגיות זהובות. יש להשגיח שהריבה לא תישרף.

5. מוציאים מהתנור, מניחים לדקה ומשחררים מהנייר (אחרת הריבה שנזלה תדביק הכול לנייר). יש להיעזר במרית ולא לגעת בידיים- הריבה לוהטת!. מניחים להתקרר ושומרים בקופסה אטומה.

גיוונים- בלי סוף. יש המון אפשרויות, הנה כמה דוגמאות:
לבצק: יוגורט לבן, או בכל טעם, מילקי (כולל הקצפת) בכל טעם, או מעדן חלב בכל טעם. למילוי: ריבת תותים / משמשים / אפרסקים או מכל פרי, או ממרח שוקולד / נוטלה / ממרח אגוזים / ממרח חלבה. כמה דוגמאות לשילובים: יוגורט תות וריבת תותים. מעדן שוקולד או וניל, ומילוי ממרח שוקולד או ריבת תותים או משמשים. מעדן שוקולד וממרח חלבה, או מעדן וניל או יוגורט לבן, וממרח שוקולד. ועוד ועוד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully