וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאפיונרים

סמדר ולטר

18.10.2005 / 8:34

מאפינס מלוחים ומתוקים יפתרו לכם בקלות את כל העניין של האירוח בסוכות. סמדר ולטר עם 3 מתכונים מנצחים

כבר סוכות, אתם מריחים את הסוף? עוד מעט והכול ייגמר. עוד מעט, עוד שבוע שמחת תורה ויום למחרת, נדמה שאפשר יהיה לקום בבוקר ולשמוע אנחת רווחה כללית. אז כבר נחזור לשגרה בלי צום, כפרות, סליחות, שנות טובות וארוחות חגיגיות.

טוב, תלוי את מי שואלים. מצדי, שיהיו חגים כאלה כל חודש, לא רק בתשרי. אבל אני יודעת שיש כאלה שמברכים על השגרה (ואני בטוחה ששבועיים אחרי שנגמרים החגים הם כבר מחכים לפסח).

סוכות הוא חג הרבה יותר קליל מראש השנה ובמהלכו מארחים או מתארחים לארוחות קלילות, בלי זכר לגפילטע פיש. אז מה כדאי להכין, שיהיה קל להכנה, לא כבד על הבטן (שהתמלאה מספיק כבר בכל הארוחות המשפחתיות) ויתאים לאירוח או כשצריך-להביא-משהו למארחים?
מאפינס.

אמרתי כבר כמה אני אוהבת מאפינס? כל המאפינס קלים להפליא להכנה ומפיצים ריח נפלא של אפייה ביתית, במינימום עבודה. אפשר להכין אותם ברגע האחרון, כשהאורחים בדרך, אבל אפשר גם להכין מראש (הם נשמרים יומיים-שלושה בכלי סגור במקרר או בחוץ) ולחמם (או לא) לפני ההגשה. כולם טובים לאירוח ונוח להביא אותם כשאתם מתארחים ורוצים להביא משהו טעים. אם אופים אותם בגביעי נייר (מנז'טים), הם גם קלים לשינוע לסוכה, לסלון או למארחים.

מאפינס אמיתיים

נכון, כמעט כל עוגה בחושה וכמעט כל תערובת מאפה מלוח אפשר לאפות בתבנית מאפינס, אבל מאפינס אמיתיים מכינים רק בטכניקה הבאה: מערבבים את כל היבשים בקערה אחת. מערבבים את כל הרטובים בקערה שנייה. מוסיפים את הרטובים ליבשים. מערבבים לאט, בכף, רק עד שהקמח נבלע בתערובת ויש עדיין קצת גושים. כך מכינים גם את המאפינס שאתן כאן.

חשוב מאוד לא לערבב יותר מדי, אחרת יתקבלו מאפי-חנק, שטובים אולי כמחסום לדלת, אבל בטח שלא למאכל. אל דאגה, באפייה הקצרה כל גושי הקמח ייעלמו.

אז הנה 3 מתכוני מאפינס: אחד מלוח, אחד מתוק, ואחד גמיש. שלושת המתכונים הם ל-12 מאפינס בגודל סטנדרטי. הכמות יכולה להשתנות בהתאם לגודל השקעים בתבנית שלכם. יש למלא כל שקע עד 2/3 מגובהו. אם אחרי חלוקת התערובת לשקעים נשארו כמה שקעים ריקים, מלאו אותם עד חציים במים. שימו לב שזמן האפייה משתנה בהתאם לגודל השקעים - קטנים דורשים פחות זמן אפייה מגדולים, ולהיפך. אפו עד שהמאפינס תפוחים ויציבים וקיסם הננעץ במרכזם יוצא יבש.

מאפינס זעתר

מצוינים ל"ניגוב" תבשילים עם רוטב, למשל שקשוקה.

חומרים:
2 כוסות קמח תופח או 2 כוסות קמח רגיל +2 כפיות אבקת אפייה
1 כפית זעתר יבש
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1 כוס חלב (אפשר קצת אחרי שפג תוקפו)
1 ביצה
4 כפות שמן זית
1 בצל קטן

לציפוי:
2 כפות זעתר יבש
1 כף מיץ לימון
3 כפות שמן זית

* תבנית מאפינס של 12 שקעים

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את השקעים או מרפדים במנז'טים גדולים (מס' 5).

2. בקערה קטנה שמים את כל חומרי הציפוי, מערבבים ומניחים בצד.

3. קולפים וקוצצים קטן את הבצל ושמים בקערה נפרדת. מוסיפים את כל החומרים הרטובים: חלב, ביצה ושמן זית. מערבבים היטב.

4. בקערה נפרדת שמים את כל החומרים היבשים: קמח תופח או קמח +אבקת אפייה, זעתר, מלח ופלפל שחור. מערבבים היטב, יוצרים גומה באמצע ויוצקים לתוכה את התערובת הרטובה.

5. מערבבים לאט, בכף, רק עד שהקמח נרטב והתערובת עדיין גושית. מחלקים את התערובת בין השקעים.

6. בעזרת מברשת מורחים מעל כל מאפין את הציפוי. יש להשתמש בכל כמות הציפוי (כמה מריחות על כל מאפין).

7. מכניסים לתנור ואופים כ-15 דקות, או עד שהמאפינס תפוחים, יציבים ושחומים, וקיסם הננעץ במרכזם יוצא יבש. מצננים כמה דקות ומשחררים מהתבנית. אוכלים חם או מצננים לחלוטין ושומרים בקופסה סגורה, אפשר במקרר או בחוץ.

מאפינס גלידה

כן, הגלידה היא חומר גלם פה ונאפית עם עוד כמה חומרים. הטעם מפתיע. המאפינס האלה יכולים ללבוש המון פנים- לפי סוג הגלידה שיש לכם. נצלו למתכון את כל שאריות הגלידה שיש לכם במקפיא. כל טעם גלידה ייצור מאפינס אחרים, ואפשר לשלב כמה טעמים.

חומרים:
2.5 כוסות גלידה בכל טעם וצבע שיש לכם ואתם אוהבים. יש למדוד את הגלידה כשהיא קפואה ולתת לה להתרכך לפני הערבוב.
כוס וחצי קמח תופח או כוס וחצי קמח רגיל+כפית וחצי אבקת אפייה
1/2 כוס סוכר לבן או חום בהיר, או חצי-חצי
1 ביצה
2 כפות שמן
* אפשר להוסיף כחצי כוס אגוזים מכל סוג או שוקולד צ'יפס- התאימו את התוספות לטעם הגלידה.

*תבנית מאפינס של 12 שקעים

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את השקעים או מרפדים במנז'טים גדולים (מס' 5).

2. בקערה אחת שמים את כל החומרים הרטובים: גלידה רכה, ביצה ושמן. מערבבים היטב.

3. בקערה נפרדת שמים את כל החומרים היבשים: סוכר, קמח תופח או קמח +אבקת אפיה ואגוזים או שוקולד צ'יפס, אם רוצים. מערבבים היטב, יוצרים גומה באמצע ויוצקים לתוכה את התערובת הרטובה.

4. מערבבים לאט, בכף, רק עד שהקמח נרטב והתערובת עדיין גושית. מחלקים את התערובת בין השקעים.

5. מכניסים לתנור ואופים כ-15 דקות, או עד שהמאפינס תפוחים, יציבים וזהובים, וקיסם הננעץ במרכזם יוצא יבש. מצננים כמה דקות ומשחררים מהתבנית. אוכלים חם או מצננים לחלוטין ושומרים בקופסה סגורה במקרר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מאפינס גבינה לבנה

רכים ואווריריים במיוחד. מתקבלים מאפינס שטעמם די ניטרלי והם מתאימים גם לממרחים מתוקים וגם למלוחים. אתם יכולים לבחור בכיוון שמתאים לכם בעזרת הגיוונים בהמשך.

חומרים:
כוס וחצי קמח תופח או כוס וחצי קמח רגיל +כפית וחצי אבקת אפייה
1 כפית מלח
2 ביצים
1/3 כוס שמן
2/3 כוס חלב, אפשר אחרי שעבר תאריך פג התוקף
1/2 גביע (125 גרם) גבינה לבנה- כל סוג שיש לכם, מגבינה רזה עד גבינת שמנת, אפשר קצת לאחר שפג תוקפה

* תבנית מאפינס של 12 שקעים

הכנה:
1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים את השקעים או מרפדים במנז'טים גדולים (מס' 5).

2. בקערה אחת שמים את כל החומרים הרטובים: גבינה לבנה, ביצים, חלב ושמן. מערבבים היטב.

3. בקערה נפרדת שמים את כל החומרים היבשים: קמח תופח או קמח +אבקת אפייה ומלח. מערבבים היטב, יוצרים גומה באמצע ויוצקים לתוכה את התערובת הרטובה. זה נראה כאילו יש יותר מדי נוזלים, אבל זה בסדר.

4. מערבבים לאט, בכף, רק עד שהקמח נרטב והתערובת עדיין גושית. מחלקים את התערובת בין השקעים.

5. מכניסים לתנור ואופים כ-15 דקות, או עד שהמאפינס תפוחים, יציבים ושחומים, וקיסם הננעץ במרכזם יוצא יבש. מצננים כמה דקות ומשחררים מהתבנית. אוכלים חם או מצננים לחלוטין ושומרים בקופסה סגורה במקרר.

גיוונים:
למאפינס מלוחים- מחליפים את הגבינה בגבינה בטעמים (למשל- זיתים, שום שמיר וכו') ואפשר להוסיף כחצי כוס תוספות המתאימות לטעם הגבינה- זיתים, עגבניות מיובשות וכו'. את השמן אפשר להחליף בשמן זית.

למאפינס מתוקים- מקטינים את כמות המלח לחצי כפית. לחומרים היבשים מוסיפים 1/3 כוס סוכר, ואפשר גם 1/2 כפית קינמון. אפשר להחליף את החלב בחלב בטעם וניל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully