וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסלים עודפים

סמדר ולטר

4.4.2006 / 6:31

מנקים את הבית מחמץ? חבל לזרוק - נצלו את מתכוני הלזניה והאטריות של סמדר ולטר

אני מסרבת להיכנע להיסטריית הפסח. אפשר לחשוב, כולה שבוע. נסתדר. אני אסגור את כל החמץ בארון נפרד ואכין רק אוכל כשר לפסח, אבל לא אחטא את המטבח ולא תראו אותי עוברת עם נר ומחפשת פירורים בפינות.

בשבוע שעבר הלכתי לתומי לקניות בסופר ונוכחתי לדעת שכל המדפים מפוצצים במצות ושאר מוצרים כשרים לחג. למה לקנות מצות שבועיים לפני פסח? יש מישהו שבאמת כל כך אוהב מצות ולא יכול לחכות שיגיעו לחנויות? למה שיעמוד לי במטבח קרטון מצות ענק מלא בדיקטים מרובעים קטנים ומחוררים? האם באמת יש חשש שיגמרו המצות יום לפני פסח, ולכן כדאי לקנות מבעוד מועד?
מילא זה אבל מה עם מוצרים שבכלל לא חשבתי שיכולים להיות חמץ, כמו למשל מוצרי איפור, משחת שיניים וטבליות למדיח, שכתוב עליהם כשרים לפסח? עזבו אותי, באמא שלכם.

בשנה שעברה, קצת לפני פסח, התחשק לי להכין לזניה ולא היו לי עלי לזניה בבית, לכן בקנייה הקרובה בסופר צירפתי אותם לעגלה. הקופאית הסתכלה עלי בתימהון ושאלה: "את בטוחה שאת רוצה את זה? תיכף פסח".

יש משפחות שבהן חודש לפני פסח אוכלים את כל החמץ שהצטבר בארונות. אם גם אתם כאלה, ורק מחפשים רעיונות להיפטר מכל האטריות שיש לכם בבית, או אם אתם סתם רוצים הזרקת חמץ שתספיק לכם לכל פסח, הנה 3 מתכונים שעושים שימוש בעלי לזניה ואטריות.

פשטידת אטריות, פטריות וגבינות

טעימה, משביעה וקלה להכנה. מנצלת שאריות גבינות מהמקרר.

חומרים:
250 גרם פסטה (רצוי אטריות רחבות ושטוחות)
1 כף שמן
2 בצלים גדולים
סלסילת פטריות שמפיניון טריות
צרור עירית או כמה גבעולי בצל ירוק
150 גרם גבינה בולגרית, או צפתית, או פטה
150 גרם גבינה צהובה כלשהי, מגוררת. רצוי מאוד לבחור בקשקבל
1 גביע (250 גרם) גבינה לבנה או קוטג'
3 ביצים
מלח ופלפל שחור (או לבן) לפי הטעם
קורט אגוז מוסקט (לא חובה)

* תבנית בינונית- מרובעת, מלבנית או עגולה

הכנה:
1. מבשלים את האטריות לפי הוראות היצרן. כשמוכנות, מסננים מהמים.

2. מחממים את התנור ל-175 מעלות ומשמנים את התבנית.

3. מחממים במחבת את השמן. פורסים את הבצלים, מוסיפים לשמן ומטגנים
עד להזהבה. פורסים את הפטריות לפרוסות לרוחב, מוסיפים למחבת ומאדים עוד 2-3 דקות. מסירים מהאש.

4. קוצצים את העירית או הבצל הירוק ושמים בקערה גדולה. מפוררים את הגבינה הבולגרית/ צפתית/פטה, ומוסיפים לקערה. מוסיפים את שאר הגבינות, הביצים, מלח, פלפל ואגוז מוסקט. מערבבים. מוסיפים את האטריות ואת תערובת הבצל והפטריות ומערבבים לתערובת אחידה.

5. מעבירים לתבנית. אופים כחצי שעה, או עד שהפשטידה זהובה ויציבה למגע. מגישים חם או מצננים ושומרים במקרר. הפשטידה טעימה גם חמה וגם קרה.

לזניית גזר

נשמע מוזר? כל מי ששמע את השם עיקם את האף, אבל כשטועמים מבינים שמדובר באחת הלזניות הטעימות והמוצלחות ביותר שיש. היא משביעה מאוד.

חומרים:
800 גרם גזר (8-10 גזרים בינוניים)
50 גרם חמאה או מרגרינה, רגילה או בטעם חמאה
1/2 כוס (70 גרם) קמח רגיל
3 כוסות חלב
1 גביע אשל/ גיל/ יוגורט/ שמנת חמוצה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור (או לבן)
75 גרם (50 גרם למלית ו-25 לזרייה) גבינה צהובה כלשהי, מגוררת. רצוי פרמזן
2 ביצים
2 כפות בזיליקום טרי קצוץ או 2 תיבוליות בזיליקום או 2 קוביות בזיליקום קפואות או 2 כפות ממרח פסטו
דפי לזניה לפי הצורך

* תבנית מרובעת או מלבנית בינונית. אני השתמשתי בתבנית 25X25

הכנה:
1. ממיסים בסיר גדול את החמאה/מרגרינה. מוסיפים בבת אחת את הקמח ומערבבים מיד עד שכל הקמח נספג והרביכה מזהיבה קצת. מוסיפים בהדרגה את החלב תוך ערבוב מתמיד עם מטרפה, עד שמתקבל רוטב חלק בלי גושים. מוסיפים את האשל/ גיל/ יוגורט/ שמנת חמוצה ומערבבים. מבשלים כ-5 דקות תוך ערבוב, עד שהרוטב מסמיך ורותח. מורידים מהאש, מוסיפים מלח ופלפל ו-50 גרם גבינה מגוררת. מערבבים ומניחים להצטנן קצת.

2. בינתיים קולפים את הגזרים ומגררים- רצוי במעבד מזון כי הכמות גדולה, אפשר גם על פומפייה. משמנים קלות את התבנית.

3. לרוטב שבסיר מוסיפים את הביצים, אחת-אחת, ומערבבים היטב. מוציאים כוס וחצי מן הרוטב ושומרים בצד. לרוטב שנשאר בסיר מוסיפים את הגזר המגורר ואת הבזיליקום (אם משתמשים בתיבוליות או בקוביות קפואות, ממיסים אותן תחילה בטיפה מים רותחים ואז מוסיפים). מערבבים היטב.

4. שמים בתבנית 1/3 ממלית הגזר, מסדרים מעליה שכבה של עלי לזניה (שוברים אותם לפי הצורך), מעל 1/3 נוסף ממלית הגזר, שכבת עלי לזניה, שארית מלית הגזר ושכבת עלי לזניה אחרונה. מעל יוצקים באופן אחיד את הרוטב ששמרנו בצד, ומפזרים את שארית הגבינה המגוררת (25 גרם).

5. מניחים ללזניה "לעמוד" רבע שעה בטמפ' החדר ובינתיים מחממים את התנור ל-175 מעלות. אופים כ-50 דקות, או עד שהלזניה שחומה ויציבה. מצננים לגמרי לפני החיתוך- אחרת הכל מתפרק. אפשר לחתוך ולחמם שוב או להגיש בטמפ' החדר. שומרים במקרר.

ירקות מוקפצים עם אטריות

הקפצה זו דרך קלה, טעימה ומהירה "להיפטר" כמעט מכל סוג של אטריות וגם מכל מיני ירקות שיש במקרר. כאן השתמשתי דווקא באטריות אורז עבות, אבל אפשר להשתמש באטריות מסוג אחר שמתאימות להקפצה. אפשר גם לגוון את הירקות. השילוב המוצע כאן טעים במיוחד.

חומרים:
1-2 כפות שמן זית
2 בצלים
3 שיני שום
2-3 גזרים
2 פלפלים אדומים
1 חבילת מנגולד
2 כפות רוטב סויה
מלח (התחשבו במליחות הסויה) ופלפל שחור לפי הטעם
3-4 כפות צנוברים
אטריות אורז או כל סוג אחר שאוהבים- כמות של כחצי חבילה סטנדרטית

הכנה:
1. מכינים את כל הירקות: קולפים את הבצל, חותכים לחצאי-פרוסות ומפרידים בין הטבעות. קולפים את שיני השום ופורסים. קולפים את הגזר וחותכים לרצועות עבות. מנקים את הפלפלים וחותכים לרצועות. מנקים את המנגולד ומפרידים את העלים הירוקים מהחלק הקשה. את העלים חותכים לרצועות רחבות, את החלק הקשה חותכים לרצועות דקות.

2. מכינים את האטריות לפי הוראות היצרן. כשמוכנות, מסננים מהמים.

3. במחבת גדולה או בווק מחממים את שמן הזית ומתחילים להוסיף את הירקות השונים תוך כדי ערבוב והקפצה. סדר הוספת הירקות: בצל ושום - מטגנים עד שהם שקופים. מוסיפים גזר, אחרי 2 דקות פלפלים ורוטב סויה, אחרי 2 דקות את החלק הקשה של המנגולד. מאדים כמה דקות עד שהירקות מתרככים. מוסיפים את עלי המנגולד הירוקים ומאדים עד שהעלים "נובלים" ומאבדים מנפחם.

4. מוסיפים צנוברים ומלח ופלפל לפי הטעם. אחרי דקה מוסיפים את האטריות המוכנות, מערבבים ומסירים מהאש. מגישים מיד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully