וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קינואח

סמדר ולטר

11.4.2006 / 10:37

הקינואה יכולה להיות קינוח, או תבשיל כתום והיא בדיוק הפתרון לצמחונים שבפסח נעלמים להם הקישים והמאפים

נדמה שהעולם כולו נחלק לשניים: צמחונים, וכאלה שלא מבינים אותם. אני צמחונית כבר כ-13 שנה וכבר התרגלתי למבטים תמוהים ומשפטים נחרצים כמו "את לא יודעת מה את מפסידה". ובכן, מצטערת, מראה של סטייק עסיסי או שיפודים לוהטים לא עושים לי את זה. אולי זה כך כי בשנות התבגרותי כשעוד התלבטתי בסוגיית הצמחונות קרה איזה מקרה עם תרנגולת והרבה דם (אני אחסוך מכם את הפרטים) ומאז פשוט מגעיל אותי לאכול חיות.

הכי מצחיק אותי כששואלים, "אם את לא אוכלת בשר, מה את כן אוכלת?". כאילו שאין בעולם עוד אוכל חוץ מבשר. באירועי "על האש" אני אוכלת את התוספות או דואגת מראש לטבעול או תחליף צמחוני ואלה לא חסרים.
דוגמה טעימה ובריאה במיוחד היא הקינואה. אני נהנית ממנה כל השנה, ולאחר בירורים רבים גיליתי שהיא אפילו כשרה לפסח (גם למי שלא אוכל קטניות כי היא לא בדיוק דגן ולא קטנית ולכן אינה מוגדרת חמץ).

אז הנה לכם 3 אופציות שיכולות להיות מנה עיקרית טעימה ומשביעה לצמחונים בליל הסדר או בכל ארוחה אחרת, או תוספת טעימה ובריאה גם לאוכלי הבשר, בכל ארוחה- חגיגית וגם יומיומית.

הערה לסדר: אני שוטפת את הקינואה לפני השימוש וכך מומלץ לעשות מחשש למזיקים.

קינואה עם פלפל, שום ורוזמרין

הרוזמרין משתלב נפלא, אל תוותרו עליו.

חומרים:
2/3 כוס קינואה
2 כפות שמן זית
1 בצל קטן
2 שיני שום כתושות (אפשר להחליף בכפית אבקת שום, לטעם שום מעודן יותר)
1 פלפל אדום קטן
עלים מגבעול רוזמרין אחד
1/2 כפית מלח
כוס ורבע מים

הכנה:
1. שוטפים את הקינואה ומניחים בצד לסינון.

2. בסיר בינוני מחממים את שמן הזית. קוצצים דק את הבצל ומטגנים בשמן עד להזהבה קלה ושקיפות. מוסיפים את הקינואה והשום ומטגנים תוך ערבוב 2-3 דקות. קוצצים דק את הפלפל, מוסיפים לסיר ומטגנים תוך ערבוב 2-3 דקות.

3. מוסיפים את עלי הרוזמרין (אפשר לקצוץ אותם קצת לפני) והמלח. מוסיפים את המים, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש לבינונית-קטנה, מכסים ומבשלים 15 דקות. כשמוכן, מורידים מהאש, מסירים מכסה, מאווררים קצת במזלג, מכסים ומשהים 10-15 דקות. מגישים חם או קר.

תבשיל קינואה כתום

טעים וקצת מתקתק.

חומרים:
1/2 כוס קינואה
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
1 בצל
1 בטטה בינונית
1 גזר גדול
1.5 כוסות נוזלים- מיץ אננס (אפשר מקופסת שימורים) או מיץ תפוזים או מים (אני שמתי 1/2 כוס מיץ אננס, 1/2 כוס מיץ תפוזים ו-1/2 כוס מים)
1 כפית סוכר חום בהיר או דבש
1 כפית ג'ינג'ר קצוץ (אפשר קובייה קפואה) – לא חובה
1/2 כפית כורכום
1/2 כפית מלח

הכנה:
1. שוטפים את הקינואה ומניחים בצד לסינון.

2. בסיר בינוני או במחבת רחבה מחממים את השמן. קוצצים דק את הבצל ומטגנים בשמן עד להזהבה קלה ושקיפות. בינתיים קולפים את הבטטה והגזר, חותכים לקוביות קטנות (בערך בגודל חצי ס"מ על חצי ס"מ), מוסיפים לבצל ומטגנים תוך ערבוב 2-3 דקות.

3. מוסיפים את הג'ינג'ר (לא חובה), סוכר חום בהיר או דבש, כורכום ומלח. מערבבים. מוסיפים את הנוזלים, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש לבינונית, מכסים ומבשלים 10 דקות.

4. מוסיפים את הקינואה, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש לבינונית- קטנה, מכסים ומבשלים 15 דקות. כשמוכן, מורידים מהאש, מסירים מכסה, מאווררים קצת במזלג, מכסים ומשהים 10-15 דקות. מגישים חם או קר.

סלט קינואה ופירות

מתוק-מלוח, מפתיע ומיוחד, ויכול ללבוש אינספור פנים וצורות, לפי מה שתבחרו לשים בו.

חומרים:
1 כוס קינואה
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
2 כפות סוכר חום בהיר או דבש
2 כוסות נוזלים- מיץ אננס (אפשר מקופסת שימורים) או מיץ תפוזים או מים (אני שמתי 1 כוס מיץ אננס ו-1 כוס מיץ תפוזים).
2-3 פירות טריים- אפשר תפוחים, אגסים, משמשים, אפרסקים, משמשים, תותים, קיווי ועוד, אפשר לשלב כמה סוגים (אני שמתי תפוח ואגס). או 1/2 כוס פירות משומרים שונים (אננס, אפרסקים וכו') חתוכים לקוביות.
2 כפות מיץ לימון
1/2 כוס עלים ירוקים קצוצים- אפשר עירית, בצל ירוק, פטרוזיליה, כוסברה, נענע, אפשר לשלב כמה סוגים
1/2 כוס אגוזים מכל סוג או שקדים, קצוצים גס (אני שמתי שקדים קלופים וחצויים).
1/2 כוס פירות יבשים קצוצים מכל הסוגים- אפשר אננס, משמשים, דובדבנים, צימוקים, קליפות תפוזים ועוד, אפשר לשלב כמה סוגים (אני שמתי משמשים ודובדבנים).
1 כף שומשום או שומשום שחור או קצח או פרג (אני שמתי שומשום).
1/2 כפית מלח

הכנה:
1. שוטפים את הקינואה ומניחים בצד לסינון.

2. בסיר בינוני מחממים את השמן. מוסיפים את הקינואה וכף סוכר חום בהיר או דבש ומטגנים תוך ערבוב דקה-שתיים. מוסיפים את הנוזלים, מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש לבינונית-קטנה, מכסים ומבשלים 15 דקות.

3. כשהקינואה מתבשלת חותכים את הפירות הטריים לקוביות קטנות ושמים בקערה גדולה. מוסיפים מיץ לימון וכף סוכר חום בהיר או דבש ומערבבים. מוסיפים עלים קצוצים, אגוזים/שקדים, פירות יבשים קצוצים, שומשום או תחליפיו ומלח ומערבבים. אם משתמשים בפירות משומרים, מערבבים אותם עם כל החומרים.

4. כשהקינואה מוכנה, מורידים מהאש, מסירים מכסה, מאווררים קצת במזלג, מכסים ומשהים 10-15 דקות. מערבבים את הקינואה בעודה חמה עם תערובת הפירות. אפשר ורצוי להגיש מיד (במיוחד אם שמתם פירות שמשחירים מהר) אבל אפשר לשמור במקרר כמה שעות (אם מכינים מראש רצוי לבחור פירות שלא משחירים מהר) ולהגיש קר או בטמפ' החדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully