וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי נמוך שאפשר

סמדר ולטר

23.5.2006 / 8:12

לפעמים גם לסמדר ולטר אין כוח לבשל והיא מזמינה טייק-אווי. תסמכו עליה שגם את שאריות ההזמנה היא לא זורקת ומכינה למשל, תפו"א עם תבלין פיצה

כן, גם לי קורה שבאמת אין כלום בבית, אפילו לא משהו שהכנתי מראש והקפאתי. גם אני מגיעה לפעמים הביתה סחוטה ו- תאמינו או לא- אין לי כוח לבשל. נדיר, אבל קורה. על המקרר שלי, כמו על כל מקרר מצוי, תמצאו מגנטים של משלוחי אוכל למיניהם, וכשבא לי לאכול משהו מהיר בלי לשטוף כלים - אני לא מהססת להתקשר. אבל תסמכו עליי שלמחרת אבדוק מה אפשר לעשות עם השאריות, הנה כמה דוגמאות: תבשיל חצילים שמנצל את הרטבים הקטנים של האוכל הסיני או תפוחי אדמה אפויים שמנצלים את שקיות התבלינים הקטנות שמגיעות עם הפיצה.

כפיצוי על כל הג'אנק-פוד הזה, נכין אלטרנטיבה אולי לא מהירה, אבל טעימה ובריאה- ניוקי מקמח מלא.

תפוחי אדמה אפויים עם תבלין פיצה

לפני שאתם זורקים את שקיות התבלינים הקטנות שמגיעות עם הפיצה.פשוט וקל, אהוב על ילדים.

חומרים:
העיקרון פשוט: על כל 4 תפוחי אדמה בינוניים- 2 שקיות תבלין לפיצה ו-2 כפות שמן זית או שמן רגיל. זה הכל. אין צורך להוסיף עוד תבלינים, ואם אתם אוהבים מתובל מאוד, אפשר להגדיל את כמות התבלין ל-3-4 שקיות.

הכנה:
1. מחממים תנור ל-200 מעלות ומשמנים תבנית או מרפדים בנייר אפייה.

2. קולפים את תפוחי האדמה (לא חובה- אפשר להשאיר את הקליפה), וחותכים לקוביות בינוניות. מפזרים בתבנית.

3. מפזרים מעל את התבלין והשמן. מערבבים בידיים עד שהקוביות מצופות בתבלין.

4. אופים עד שתפוחי האדמה רכים ושחומים.

חצילים ברטבים סיניים

מתכון שמנצל את קופסאות הפלסטיק הקטנות עם הרטבים, שמגיעות עם האוכל הסיני: רוטב צ'ילי, סויה וחמוץ-מתוק.

חומרים:
על כל 2 חצילים בינוניים- 2 קופסאות פלסטיק קטנות של רוטב צ'ילי, 2 של רוטב סויה ו-2 של רוטב חמוץ-מתוק. אין צורך להוסיף עוד תבלינים.

הכנה:
1. חותכים את החצילים, בקליפתם, לקוביות גדולות, ומשתדלים שבכל קובייה יהיה צד עם קליפה.

2. שמים את הקוביות בסיר שיכיל אותן בנוחות ויוצקים מעל את כל הרטבים. מערבבים, מכסים ומבשלים תוך ערבוב מדי פעם, כ-20-30 דקות או עד שהחצילים רכים. מגישים חם או מצננים ושומרים במקרר.

* אפשר להכין גם בתנור: שמים את הקוביות בתבנית שתכיל אותן בנוחות ויוצקים מעל את כל הרטבים. מערבבים, מכסים בנייר כסף ואופים כ-20-30 דקות או עד שהחצילים רכים.

ניוקי קמח מלא

חומרים:
5-6 תפוחי אדמה גדולים
1 כפית מלח
2 כפות שמן זית או שמן רגיל
1 כוס קמח מלא

הכנה:
1. קולפים את תפוחי האדמה, חותכים לקוביות גדולות, שמים בסיר, מכסים במים ומבשלים עד שהם רכים. כשמוכן, מסננים מהמים, שמים בקערה ומצננים לגמרי.
2. מוסיפים לתפוחי האדמה את המלח והשמן ומועכים יחד למחית חלקה ללא גושים. מנפים את הקמח לקערה נפרדת ומוסיפים למחית, כף אחרי כף, תוך ערבוב ומעיכה, עד שמתקבל בצק אחיד ורך. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לשעה.
3. מחלקים את הבצק ל-4-6 חלקים ויוצרים מכל חלק נחש בעובי אצבע סטנדרטית. חותכים את הנחשים לפיסות באורך כ-2 ס"מ. המהדרין יכולים בשלב זה לגלגל כל חלק על שיני מזלג כדי שייווצרו פסים כמו ניוקי "אמיתיים", אבל זה ממש לא חובה.
4. מרתיחים סיר גדול עם הרבה מים וקצת מלח. כשהמים רותחים "זורקים" פנימה את הניוקי (רצוי בכמה נגלות) ומבשלים. כשהם צפים הם מוכנים. מוציאים למסננת או- עדיף- ישר לתוך רוטב. אפשר להגיש עם כל רוטב אהוב עליכם- עגבניות, שמנת, פסטו ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully