וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמנים מודרנים

דנה שיין

14.12.2005 / 7:19

מפגש מרגש בבוידעם עם "האוטומט להכנת עוגיות" הביא את דנה שיין להיזכר בעוגיות של סבתא ולתת לכם מתכון מפעם וגם אחד מעודכן לעוגיות חמאה מהממות

התחלתי באימונים לקראת חג הסופגניות ואז בעודי תוהה מהי הדרך הנכונה לליבה של הסופגניה (האם להזריק ריבה באמצעות מזרק ענקי או שק זילוף?), ממש כמו בסרטים המצוירים, נדלקה נורה ונזכרתי לפתע במכשיר פלא מילדותי - "אוטומט להכנת עוגיות".

לשמחתי "האוטומט" נשמר בבוידעם של אמא שלי, כולל כל החלקים, חוברת הדרכה מקורית ו"מרשמים" ( או בעברית תקנית "רצפטים") שהגיעו יחד עם המכשיר. ביני ובין ה"אוטומט", הייתה פגישה מאד נרגשת, אבל למרבה המזל מאחר שמצורפים צילומים נחסך ממני לתאר אותו במילים.

בכל אופן, עניין מילוי הסופגניות ב"אוטומט" מיד נדחה, כי הרבה יותר כיף להכין עוגיות בצורות שונות. מעבר לתהליך עצמו - שהוא בעצם לחיצה על הידית שבעקבותיה הופך הבצק לעוגיות חמודות בצורות שמשתנות עם האפייה - עצם הידיעה שיש בבית קופסה (או עדיף צנצנת קריסטל) של עוגיות סבתא, בדיוק כמו שתמיד היו אצל סבתא, משמחת ומעודדת עד מאוד.

נכון, במתכון המשודרג השתמשתי בחמאה הולנדית ושקדים טחונים, אבל אני מוכנה להישבע שגם מה"רצפט" האותנטי של הסבתות,זה עם המרגרינה, יוצאות עוגיות נהדרות ומחממות לב בדיוק באותה מידה.

זה המקום לציין, שגם בלי ה"אוטומט" יוצאות יופי של עוגיות, אולי קצת יותר עבודה עם הידיים אבל לפחות לא צריך לשטוף אחר כך את כל החלקים. אני מניחה שה"אוטמט" היה אז נפוץ בהמון בתים, אבל למי שעדיין מחפש להשיג, אז מהמדבקה ניתן ללמוד שהוא נקנה בשק"ם, ומחירו 75.95 לירות...

עוגיות סבתא אותנטיות

מתוך דף שצורף למכשיר וכותרתו היא: "הוראות שימוש – תרגום תמציתי של החוברת" מרשם מס' 7 (בדף צוינו החומרים בלבד אני הוספתי את אופן ההכנה).

1 חבילה חלבינה או גולד-בנד
¾ כוס סוכר
1 ביצה
1 כפית תמצית שקדים
¾ 2 כוסות קמח
¼ כפית מלח
1 כפית אבקת אפייה

מערבבים את כל החומרים בעזרת הידיים או במעבד מזון, שמים באוטומט או שמכינים כדורים קטנים, מסדרים על גבי נייר אפייה, ואופים בחום בינוני כ – 20 דקות.

ממתינים שיתקרר וזורים אבקת סוכר.

עוגיות חמאה מהממות

מתכון של דנית קימל, מלכת העוגות והעוגיות, חברה יקרה ומלכה לכשעצמה

100 גר' שקדים טחונים
½ 2 כוסות קמח רגיל (לא קמח תופח)
4 כפות סוכר
4 שקיות סוכר וניל
300 גרם חמאה (מומלץ חמאה הולנדית) חתוכה לקוביות

הכנה:
1. מערבבים את כל החומרים פרט לחמאה.

2. מוסיפים את החמאה ולשים עם הידיים או במעבד מזון, עד שמתקבל בצק רך מאד.

3. מכינים כדורים קטנים, מעט פחוסים ומסדרים על גבי נייר אפייה במרווחים של כ – 2 ס"מ.

4. אופים בחום בינוני כ – 15 דקות. העוגיות צריכות להישאר בהירות, אל תחכו להשחמה כי אז יתקבל טעם שרוף.

5. ממתינים שיתקרר וזורים אבקת סוכר.

* אם הבצק רך מידי, מצננים מעט במקרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully