וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שאוכל לבד: קיש פטריות

צבי טריגר

20.5.2008 / 0:11

בהשראת הגורו מהניו יורק טיימס מארק ביטמן,שלא מפסיק להפתיע אותו מחדש, צבי טריגר מגיש לכם "קיש" פטריות ליחיד

המילה "קיש" שבכותרת המתכון נמצאת במירכאות משום שקיש אמיתי מכינים מקלתית של בצק, ומעליה יוצקים מילוי על בסיס של שמנת וביצים. ה"קיש" של היום הוא נטול בצק, ולכן הוא גם מהיר מאוד ופשוט להכנה. את הרעיון קיבלתי (שוב) מטורו הנפלא של מארק ביטמן בניו יורק טיימס, "המינימליסט". אפקט ה"איך לא חשבתי על זה קודם" שמלווה את הקריאה ב"מינימליסט" לא מפסיק להפתיע בכל פעם מחדש.

הקיש ללא קלתית הזה הוא בעצם דומה מאוד לגראטן, שכתבתי עליו כאן בעבר. גראטן הוא מאפה מוקרם של ירקות (הגראטן הנפוץ ביותר הוא גראטן תפוחי אדמה). אם רוצים להופכו לקיש מסורתי, פשוט מרפדים את קרקעית התבנית בבצק פריך מרודד, וממלאים (בדרך כלל צריך לאפות את הקלתית כ-10 דקות ורק אחר כך לצקת את המלית ולאפות שוב).

הקיש שלי, בניגוד לזה של ביטמן, שמורכב משמנת מתוקה ושלושה סוגי גבינות קשות, שונה, אבל עדיין קל ומהיר מאוד להכנה. במקום שמנת מתוקה, מצאתי שחלב 3% עושה עבודה מצויינת, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הבריאות. כמובן שאפשר להשתמש בשמנת מתוקה או לנסות ולרקוד על שתי החתונות: חצי כמות חלב וחצי שמנת מתוקה. בנוסף, ניסיתי להכין את הקיש הזה עם פטריות מטוגנות קלות. התוצאה יצאה ריחנית ומלאה טעם.

בקיצור, שווה לנסות את המתכון הזה. זה עוד אחד מאותם מתכונים שאין שום פרופורציה בין מידת ההשקעה (5 דקות הכנה ועוד 15 דקות אפייה) ובין החגיגיות, הטעם והפאר שלהם.

"קיש" פטריות מהיר לאחד

המצרכים:
1/2 כפית שמן קנולה או חמאה
1/3 כוס חלב
5 פטריות שמפיניון מנוקות ופרוסות
2 כפות גבינת פרמזן מגוררת דק
1 ביצה בטמפרטורת החדר
קורט מלח
קורט פפריקה חריפה (אפשר להוסיף או להפחית לפי מידת החריפות האהובה עליכם)

הכנה:
1. מחממים תנור ל-180 מעלות צלסיוס.

2. מחממים במחבת קטנה, רצוי בעלת ציפוי טפלון, את השמן או החמאה. מוסיפים את הפטריות, ומטגנים-מאדים על להבה בינונית, תוך כדי בחישה, עד שהן מזהיבות ומצטמקות, כ-5 דקות.

3. בינתיים טורפים קלות ביחד את החלב, הביצה, הגבינה המגוררת, המלח והפפריקה החריפה.

4. מרפדים את קרקעיתה של תבנית גראטן או פאי אישית בפטריות המטוגנות. יוצקים מעליהן את בלילת החלב.

5. מניחים את תבנית הגראטן בתוך תבנית גדולה (למקרה שהבלילה תגלוש), ומכניסים לתנור. אופים 15 דקות, עד שה"קיש" זהוב, אבל עדיין רך במרכזו.

גיוונים:
1. אפשר להחליף את הפטריות בשתי כפות אפונה קפואה ומופשרת, תרד קפוא, מופשר וסחוט היטב, בצל מאודה, קישוא פרוס ומאודה, או כל ירק אחר שנראה לכם מתאים.

2. אפשר לוותר על הירקות כליל, ולהוסיף לבלילה קוביות קטנות מפרוסת גבינת בשן (או גבינה קשה מעושנת אחרת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully