וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומ-רים שמשהו קורה שם

איתי להט

9.11.2006 / 9:30

היא תקועה כיהלום קולינרי בישבנו של מרכז מסחרי ישן בהוד השרון. איתי להט היה חשדן כלפי OM אבל הופתע ממטבח מעניין ואישי. דוז פואה לשפית איילת אור

כמו הרבה שפים אחרים, גם איילת אור אוהבת את חילופי העונות. אולי בגלל אהבה ואולי בגלל הדרישות הלוחצות של עולם המסעדנות הישראלי היא מציגה כעת במסעדתה OM שבהוד השרון את תפריט החורף. ומרוב שמדובר בחומרי גלם עונתיים משתנים, אף אחד לא יכול לקרוא למטבח שלה סטטי, אפילו אם הוא לא זז ממיקומו בפריפריה.

קשה לאפיין את המטבח של אור, בדרך כלל כשדבר כזה קורה והאוכל יותר מטוב, קוראים לזה מטבח שף. אז למרות שהיא מתרחקת מהגדרות ממש כמו מחומרי גלם לא טריים, נתייג אותה כמסעדת שף, פשוט מחוסר ברירה: האוכל היה מצוין, מעניין ויפה, אישי ומאוד מאוד טעים. מהבחינה הזו, זו אולי הבשורה הטובה ביותר שהתקבלה במשולש הוד השרון-כפר סבא-רעננה, מזה שנים.

כשהגענו ל- OM, אחד מאיתנו עיקם את אפו בחשד כשריחרח את האוויר – נקי וצונן של לילה בפרברים. האוויר הזה בלבל אותו ועורר בו את הרצון לחזור לחיק הערפיחי של תל אביב. אבל אולי זה היה בגלל שלקח לנו שני סיבובים למצוא את המסעדה. כתל אביבים היה לנו קשה לזהות את OM, כי לא ציפינו למצוא אותה נחבאת באחוריו של מרכז מסחרי ישן, דחוקה בין "מספרת מיקי גברים ונשים" ל- "מרכז הירקות והפירות".
אבל היא הייתה שם, מוארת כאשוח של חג המולד. אנחנו האשמים שלקינו ב"עיוורון המרכז המסחרי". שנים רבות מדי בעיר הגדולה הופכות אותך לציני.

הביאה אותה בטוויסט

עם המנות שהחלו לזרום לשולחן, עלתה וצצה השאלה הגדולה: הייתכן שבישבנו של מרכז מסחרי ממוקם יהלום קולינרי? האווירה נטתה אמנם טיפה לכיוון האייטיז, ויחד עם מפות קרטון מחוספסות על השולחנות, עלה וגדל הפקפוק, אבל הרגיעו אותו קוקטיילים מוצלחים ויין מצוין של יקב אמפורה.

החשדות שלנו שככו סופית רק עם בואן של הראשונות. פסטה טוויסט (39 ¤) – עלי פסטה טריים (וכשאני אומר טרי אני מתכוון בייצור מקומי ידני) מגולגלים במילוי מנגולד וגבינות, חרוכים קלות על הגריל ומוגשים עם רוטב עגבניות. זהו מעין פיתוח של קנלוני לעצלנים, אבל טעים להדהים.

הראשונות הנוספות: פלאפל בטטה בסלט רצועות (36 ¤) ושרימפס מוקפצים בשמן זית ולוביה (45 ¤), היו אמנם טעימות, אבל לא הצליחו להתעלות על הרושם שהותירה הפסטה טוויסט.

פנכת לימון ופיסת בשר אגדית

התופעה כמעט וחזרה על עצמה בעיקריות. טעמנו פסטה פירות ים טרייה (72 ¤) עם שרימפס, קלאמרי והמוני מולים, שרויים ברוטב מעורר של בזיליקום, פטרוזיליה, זוקיני וטוויסט של צ'ילי וודקה לימון. יאמי!

הים ואור המשיכו לכבוש מעריצים עם פילה בורי (76 ¤) בגריל שהוגש עם קרם סלק עדין ובלתי נשכח ושני לבבות ארטישוק טריים שלצדם הפתעה: פנכת לימון מבושל (סוף סוף לא חציל קלוי) מתובל בקצח ומעט יוגורט.

אבל גם בעיקריות הבחירה שייכת למנה אחת ובה ניכר ניסיונה וכישרונה של אור בעישון, יישון ובחירת בשרים - סטייק אנטרקוט עסיסי ומובחר (86 ¤), שיכול ללמד כמה וכמה מסעדות בתל אביב רמות צלייה ובשר איכותי מהו. פיסת הבשר הטעימה הזו, הגיעה עם ניוקי כתום בחמאה חומה ומרווה, והיו שם גם שיני שום אפויות ובצלים קטנים בציר בקר ושיטאקי.

הסיום שייך כולו לאור שהגישה לחובב מתוק שכמותי, את שחשקתי בו: גרסת קרמבו מוקה על קראנץ' חמאת בוטנים ושוקולד לבן (29 ¤), וטארט בננות חם וחושני עם גלידה לבנדר וצנובר (34 ¤).

לא יצא לי לטעום את תפריט הקיץ של אור, אבל תפריט החורף, מסמל בשבילי את התעוררות הפרברים, את הזרם שעובר בערי הלוויין. מסעדות מצוינות מתפתחות מחוץ לתל אביב והתושבים פוקדים אותן ואף יודעים להעריך את האוכל המוגש בהן.
אני יכול להבטיח להם שאצל אור, שכבר מבשלת שם כשנה ומחצה, הם יקבלו תמורה מלאה לכספם ויזכו לאוכל מלא חדוות יצירה של שפית חיננית. רק בת 29, אבל כבר בדרך לכבוש לה שם.

___________________________________________________________
OM, בני ברית 4 הוד השרון. 09-7405853. א'-ו' 8:00-17:00 ו- 18:00-24:00, שבת 10:00-18:00 ו- 19:00-24:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully