וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבה, ריבת חלב ושוקולד - מי לוקח?

מיטל אופיר

19.12.2006 / 10:54

כד השמן היה מתהפך לו ראה את הסופגניות של ימינו. מזל שהסופגניה הקלאסית עדיין שולטת (אבל לא בכל מקום)

שמונת ימי החג הספוגים בשמן הקימו לתחיה את הוויכוח הנושן – עם ריבה או עם מילוי אחר? בתקופה האחרונה השאלה אפילו השתכללה. השוק מוצף בסופגניות עם ציפויי שוקולד וקוקוס, טופי, ריבת חלב ומקלות וניל? מערכת וואלה! חדשות קיוותה לצאת ולטעום, אך קיבלה, לאכזבתה, רק תשובות.

התשובה היתה חד משמעית. אולי בתל אביב ירדה קרנה של הריבה משמעותית - אבל הסופגניה הקלאסית היא עדיין המלכה הבלתי מעורערת, לפחות בכל הקשור לרשתות השיווק. העם אמנם מתלהב מהסופגניות המשוכללות, אבל עדיין מעדיף את אבקת הסוכר והריבה. "אם ניקח ממוצע ארצי", מספר איציק בכר מרשת שופרסל, "הקלאסית מוכרת בחג הזה 70%, והצבעוניות 30%". גם אלה מושגים חריגים בהשוואה לשנים האחרונות. "הציפויים והמליות שפעם היו אקסטרה, הפכו למסורתיות. גם אם לקוח בא מול דוכן לקנות סופגניה קלאסית, הוא עומד מול השטיח הצבעוני הזה ומתפתה לקנות סופגניה משודרגת".

"אצלנו רק 22% מהסופגניות הן עם ריבה"

הסופגניות הקלאסיות מככבות גם ברוב המאפיות הקטנות. ארז קומרובסקי, מבעלי רשת "לחם ארז" אומר שלמרות שהפער הוא לא כמו פעם, הסופגניות עם הריבה הן הכי נמכרות". לדבריו, במקום השני מככבות סופגניות השוקולד, ובמקום השלישי ריבת החלב.

אבל יש גם יוצאת דופן. ברשת רולדין, סופגניות הריבה תופסות רק 22% מכלל הסופגניות. 5% נמכרות ריקות, וכל יתר האחוזים הולכים לצבעוניות. קובי חקק, הבעלים והמנכ"ל של רולדין, טוען שההתפלגות הזו היא די נדירה בקרב המאפיות בארץ. "פשוט יש לנו מסורת ארוכה של סופגניות גורמה מיוחדות מאוד", הוא מסביר. "אנחנו כל שנה מפתיעים. השנה הוספנו שבבי בוטנים מלוחים וקצת מלח-ים, בשנה שעברה הסוד היה קוקוסים, אננס. עשינו גם סופגניות צ'ילי עם שוקולדים וטקילה".

הסופגניות הקלאסיות עדיין בשטח, אך נראה שנתח השוק שלהן אט אט ננגס. דווקא בעניין הקלוריות המצב נהיה טוב יותר. "יש מעבר גורף לסופגניות קטנות", אומר איציק בכר משופרסל, "אם אתה מציע סופגניה קטנה מול גדולה, בכלל לא ממצמצים". הגודל עדיין קובע. חג שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully