וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך השכנים של סמטה אלמונית

בית הקפה "סוניה געצל שפירא", ומרכז האקטיביזם הסמוך "סלון מזל", מסוכסכים בגלל מחסן. במסגרת העימות כבר נזרקו כיסאות

בימים כתיקונם, סמטה אלמונית היא אחת מהסמטאות הנעימות והשקטות ביותר בתל אביב. הרחוב הקטן שיוצא מרחוב קינג ג'ורג', ושאורכו לא יותר מ-100 מטרים, כולל כמה בתי דירות ממוצעים, לצד בתי קפה וחנויות בגדים.

במרכז הסמטה שוכנים, זה לצד זה, שני מקומות בילוי פופולריים, ושונים מאוד באופיים: בית קפה מטופח ואופנתי בשם 'סוניה געצל שפירא', ולצידו 'סלון מזל' – מקום מפגש לפעילי שמאל רדיקלי ומרכז של תרבות אלטרנטיבית בעיר. תושבים ומבקרים סיפרו לוואלה! חדשות כי סכסוך שכנים מצער בין 'סוניה' ו'הסלון', מפר את השלווה של הסמטה בשבועות האחרונים. שני הצדדים מטילים את האחריות לסכסוך על הגורם השכן.

"כל מיני חפצים עפו באוויר"

א', מבקר קבוע ב'סוניה', סיפר לוואלה! מה קרה בשעה שישב במקום בערב יום ראשון ה-20 במאי. לדבריו, מספר מתנדבות ב'סלון מזל' נכנסו לחצר של בית הקפה, והחלו לזרוק חפצים ולריב עם בעל המקום בצעקות.

"בהתחלה, עפו כסאות ועציצים באוויר, חשבתי שהם עושים חזרות לאיזו הצגה, או שמדובר בבדיחה, אבל אחרי ששולחן לידי נשבר וכל מיני חפצים עפו באוויר, הבנתי שאם לא אקום מהר זה ייגמר באסון. קמתי מהר.

"במשך דקות ארוכות היה במקום קרב, כולל מכות רציניות, צעקות, קללות. כל הסועדים היו בשוק, גם המלצרים לא ידעו איך להתנהג. בנס זה לא נגמר באסון. אחרי זמן קצר הגיעה ניידת משטרה והשוטרים החלו לקחת עדויות ותגובות".

"מדובר בסכסוך טריטוריאלי"

איתי, עובד ב'סוניה', ניסה להסביר לנו את הרקע לאירוע המוזר הזה. "מדובר בסכסוך טריטוריאלי. אנחנו שוכרים מחסן בבניין הסמוך, מאחורי סלון מזל. הם, מסיבה שאנחנו לא ממש מבינים, כועסים מאוד על כך ששכרנו את המחסן הזה, וכבר כמה פעמים הם לקחו את הדברים שאנחנו מאפסנים שם וזרקו אותם לחצר שלנו. באותו ערב, בכל מקרה, זה היה קיצוני, ממש אלימות מכוערת. הם שברו שולחן, זרקו חפצים, ואפילו גלגלו לחצר שלנו בלון גז".

איתי מוסיף ש"בית הקפה נמצא ביחסים מצוינים עם כל השכנים ברחוב, והיינו רוצים להיות ביחסים טובים גם עם סלון מזל. אבל אין עם מי לדבר שם. אין מנהל, אין בעלים, אף אחד לא לוקח אחריות. ניסינו לקבוע איתם פגישה ולדון בדברים – אף אחד לא הופיע".

"החריבו לנו את הגינה"

ב''סלון מזל' מציירים תמונה אחרת. מיכל, מתנדבת ותיקה ב'סלון', אומרת כי "מתנדבי הסלון טיפחו, בעבודה רבה ולאורך זמן, את החצר של הבניין שבו אנו ממוקמים. הפכנו את המקום לגינה יפה ונעימה שבה גידלנו ירקות ועשבים לתה. בשלב מסוים, בלי לעדכן אותנו, הם שכרו מחסן בחצר, פיזרו שם זבל ופשוט החריבו את הגינה".

מיכל הוסיפה כי הטענות לאלימות מצד פעילי הסלון הן "עיוות מוחלט של מה שהתרחש". לדבריה, "האלימות וההטרדות מגיעות בעיקר מצד הבעלים של בית הקפה. בשיאו של הוויכוח, הוא צעק למתנדבות – 'תפסיקו למצוץ זין לערבים', ושאר ביטויים גזעניים. אפילו השוטרים היו צריכים להרגיע אותו".

ב'סוניה' מכחישים את הדברים בתוקף, וסביר להניח שמלחמת הגרסאות בין הצדדים לא תיושב. כך או כך, בשבועיים שעברו מאז התקרית הלא-נעימה, השקט בסמטה נשמר, אבל בשני הצדדים אומרים שהאווירה מתוחה. "האינטרס הברור של כולם הוא לפתור את הבעיה ", אומר איתי מ'סוניה'. לדבריו, "חשוב לזכור שהסכסוך הזה לא באמת מעניין את רוב האנשים שמגיעים לכאן. הם בסך הכל מחפשים מקום נעים לבלות בו. אני מקווה שגם בצד השני של המדרכה מבינים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully