וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים סוכר, אחד קונספט

שני שילה

27.2.2008 / 3:11

מחפשים מכונת קפה? ב"מועדון הקפה" יתאימו לכם אישית. כך יוצרים חוויה רב-חושית שבסופה יש אספרסו

* החנות: מועדון הקפה

* המיקום: ראשון לציון וקיבוץ גליל ים

* השטח: ראשון לציון - 80 מ"ר, גליל ים - 50 מ"ר

* המעצב: תעוז - משרד אדריכלים

* הבעיה: במועדון הקפה הרגישו שלמכור מכונות קפה לבתי קפה ולרשתות זה נחמד, אבל התפתחות בתחום גרמה להם לסמן את השוק הפרטי כאופציה להרחבת הפעילות. לכן הם פתחו רשת חנויות שתתמחה בקפה ותפנה לקהל הרחב.

* הפתרון: נפתחו שתי חנויות קונספט לקפה - בגליל ים (בסמוך למשרדי החברה) ובראשון לציון. החנויות מאפשרות לקהל לבוא ולבדוק את הקפה, ובעיקר את מכונות הקפה.

* העיצוב: יש מעט חנויות שמתמחות בקפה. שפת העיצוב הנוכחית הקשורה למשקה המעורר היא תוצר של אילוף הקהל בבתי הקפה. ואולם במועדון הקפה ניסו להמציא שפת ביניים. התוצאה היא הכלאה בין בית קפה לחנות שעונים.

בסניף בגליל ים נבנו נישות לבנות על הקיר, שיוצרות את מרחב המחיה של המכונות ומשמשות להנחת פריטי התצוגה. בראשון לציון, המכונות והאביזרים מונחים על מדפים או בכוורת מעץ כהה שנמצאת בעומק החנות. ההתמקדות היא בצינורות שקופים המלאים בפולי קפה - מראה שכבר נשחק בדור הקודם של עיצוב בתי הקפה. השימוש ברצפת פרקט והמשחק בין בהיר לכהה עם מעט זהב, מתאים לקהל יעד שמחשיב עצמו מבין ומעודכן.

לב החנויות הוא שולחן עבודה שעליו מונחות מכונות הקפה ועליו גם מכינים ללקוחות קפה עם הכניסה לחנות. המיקום והצורה של השולחן נותנים לחנות חוויה רב חושית, הכוללת ריח, טעם, מגע וראייה. במקומות רבים היו רוצים ליצור חוויה מעין זו, ובמועדון הקפה הצליחו.

אופיר פרימר, סמנכ"ל, שותף ובעלים של מועדון הקפה, מסביר: "המכירה מתחילה בחוויה ובחושים. זה לא כמו להיכנס לחנות חשמל ולקבל אריזת קרטון. בחנות קפה אתה צריך להבין מה אתה אוהב לשתות, ומשם מגיעים למכונה. הרעיון של החנות הוא התאמת פתרונות למבחר לקוחות, ממכונות קפה קטנות ועד מכונות בעשרות אלפי שקלים."

במועדון הקפה בחרו לעצב חנויות קטנות. לטענת פרימר, מדובר בבחירה מודעת. הוא בוחר לצטט מחקרים סוציולוגיים על כך שעודף היצע מבלבל את הלקוחות. "תהליך המכירה הוא ארוך ואינטימי וניסנו ליצור תחושה וחוויה מאוד אישית. לא רצינו שאנשים יילכו לאיבוד", מסביר פרימר. התוצאה, בעיקר בסניף של גליל ים, היא צפופה ונותנת הרגשה שאין בחנות מגוון רחב.

* ההשקעה: כ-400 אלף שקל

* המטרה: "עולם הקפה צמח ושיעור האספרסו-ברים הוכפל, ונוצר צורך לחדד קונספט של קפה", מסביר פרימר.

* התוצאה: עלייה של 20% במכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully