וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיכרונות מאפריקה

תיגל נשיא

26.5.2008 / 10:43

בית קפה שנמצא בתוך חנות לרהיטים אתניים נשמע כמו גימיק יותר מאשר הבטחה לארוחת בוקר ראויה. בחיים, כמו בשוק הפשפשים, יש לפעמים הפתעות

"גבר שמעוניין צריך ליזום, להתקשר ולהשקיע". את המשפט הזה שמעתי, איך לא, מפי הליידי, דקה לפני שהיא הכירה גבר כזה בדיוק. אותי היא זנחה באותה מסיבה כדי להמשיך ולמלמל את המנטרה שלה בתקווה שגם לי זה יעזור. במשך שעות, טוב, אולי אלו היו רק דקות ארוכות, התפללתי. אחרי הכל, אני זו מבין שתינו שקראה את ה"סוד" (או קוראת בכלל, אבל למה להיות קטנוניים?). מיותר לציין שבסוף הערב, לאחר שהגיע האס.אם.אס ממנה שבישר שהם כבר אצלה, דידיתי הביתה לבד.

בגלל אותו גבר, שכל הזמן רק מתקשר ויוזם, גם לא ראיתי אותה מאז. כמה ימים שנדמו כנצח, אף על פי שהיומן שלי טוען שלמעשה מדובר רק בשלושה. בבוקר היום הרביעי היא התקשרה סוף-סוף, מותשת ומורעבת, "אבל לא בא לי עוד ארוחת בוקר של חביתה מסמורטטת וסלט טונה יבשושי". בטח, כשיש לך גבר שיוזם, מתקשר ומשקיע, באופן אוטומטי גם הסטנדרטים שלך עולים.

ובכן, היה צורך במשהו מלהיב, כזה שיזכיר לליידי שגם אני יודעת להשקיע כשצריך. כשהגענו לבית הקפה UMA, שנמצא בתוך חנות בעלת אותו השם, צאתכם שוק הפשפשים, היא חייכה חיוך גדול. אמנם את בית הקפה שנפתח שם לפני מספר חודשים עוד לא יצא לה לראות, אבל את החנות, שמוכרת חפצי אמנות וריהוט אתניים, היא מכירה על בוריה. כך יצא שבמקום שאני אלהיב אותה, היא ערכה לי שם סיור מודרך. כשהתיישבנו היא עוד הספיקה לומר בחיוך המרוצה הזה שלה: "אמרתי לך, גבר שמעוניין...", ואני סיננתי את המשך המשפט בחוסר חשק בולט לעין.

כשהגיעו התפריטים חזר לי גם הצבע ללחיים. סוף-סוף אני יכולה להראות לליידי מה בילוי איתי טומן בחובו: גילוי של טעמים חדשים ובליסה עד אין קץ. בהחלט לא הבאתי אותה למקום שמוכר עוד ארוחת בוקר עם חביתה מסמורטטת, אלא מנות יצירתיות ומיוחדות. היא התקשתה להחליט אם לפתוח את הארוחה במזט של קרפצ'ו סלק (19 שקל) עם צנון יפני, קרם סלמון וגבינת שמנת, או שמא דווקא בסלט סלק חי (16 שקל) המתובל בג'ינג'ר, כוסברה ותפוז עם שמנת חמוצה. מכיוון שידעתי שאני זו שעומדת פה למבחן, החלטתי ליזום הצעה מהפכנית: לקחת את שתי המנות. זו התגלתה כהחלטה נבונה למדי, שכן שתי הווריאציות של הירק הסגלגל התגלו כטעימות ומרעננות בדרכים שונות. בזמן שהיא סיפרה על אודות הגבר הכל כך מעוניין שלה, הצליחה הליידי גם לדחוס אל בטנה הזעירה בורקס יפואי (28 שקל), שהגיע עם ביצה, סלט עגבניות, זיתים וטחינה (שאפשר להמירה ביוגורט). לפי עדותה (וממה שטעמתי אני חייבת להסכים) היה מדובר בבורקס טעים באופן נדיר. בזמן הזה אני הספקתי להעלים סלט בוטארג (44 שקל) חמצמץ ומיוחד, המכיל חסות (טריות!), נבטים, צנוניות, קוויאר מיובש, זיתים שחורים וצלפים.

יחד עם ההפוך המצוין (12 שקל), קיבלתי גם אס.אם.אס משובב לא פחות. "את רואה!", צווחה לעומתי הליידי בהתרגשות, "אמרתי לך שגבר שמעוניין...". הפעם הצלחתי לקטוע אותה בזמן. "הבעיה היא לא למצוא גבר שמעוניין", גערתי ספק עליה ספק על הגורל, "אלא גבר שיעניין". אבל לבעיה הזו הליידי עדיין לא מצאה שום מנטרה.

בקטנה
סקס אפיל: אם משלבים סיור בשוק הפשפשים
אנשים: חיפשו מי הבעלים של השברולט שחוסמת את ה~BMW
עיצוב: על טוהרת החנות (והשבטים האפריקניים)
מצב רוח: רגוע
שירות: אישי
הפוך קטן: 12 שקל, של Bosi
ליד ההפוך: עוגייה ביתית מצוינת
גישה לנכים: כניסה יש, שירותים אין
טיפ: לסייר בחנות
שורה תחתונה: זה מה שקורה כשיוזמים ומשקיעים

UMA קפה. פנחס בן יאיר 3, יפו. טל' 6822290. פתוח: א'~ה' 8:30~18:00, ו' 8:30~15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully