וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה בלבד, גולדסטאר לייט יורדת מהמדפים

עדי דברת

30.7.2008 / 11:02

טמפו השקיעה בהשקה 600 אלף דולר ויצאה בקמפיין בכיכובו של משה דץ. למרות זאת, המוצר לא הצליח לתפוס יותר מ-2% משוק הבירות

אחרי השקה מתוקשרת בפברואר 2007, החליטה טמפו למחוק את מותג הבירה הקלה גולדסטאר לייט והורידה אותו מהמדפים.

טמפו ציפתה שהבירה החדשה, שהבטיחה 29 קלוריות ב-100 מ"ל ו-4% אלכוהול, תלך בעקבות מילר לייט ובאד לייט האמריקאיות ותיצור קטגוריה חדשה שתפנה לקהל יעד של בני 28-34. כמו כן קיוותה טמפו כי הבירה תיכנס לקטגוריית המשקאות הקלים, שבעבר נחשבה לקטגוריה הפונה לנשים.

עם ציפיות גדולות השקיעה טמפו 600 אלף דולר בפרסום בחודשים הראשונים של 2007, כשיצאה עם הקמפיין בכיכובו של משה דץ תחת הסיסמה "לייט לייט, אבל גולדסטאר". את מירב ההשקעה הכספית - 550 אלף דולר - הוציאה טמפו בפברואר ובמארס עם השקת הבירה החדשה. לאחר מכן, טמפו כמעט הפסיקה לתמוך פרסומית במותג והסתפקה בהשקעה של אלפי דולרים בודדים (במחירים ריאליים, לפי מחירי מחירון של יפעת בקרת פרסום).

ב-2008 הפסיקה טמפו סופית את השקעתה במותג ובחרה לא לפרסמו. במקום זאת, החליטה טמפו לחזור להשקיע במותג גולדסטאר המקורי והוציאה על פרסומו 630 אלף דולר מתחילת השנה - זאת, לאחר שב-2007 השקיעה בגולדסטאר רק כ-88 אלף דולר.

למרות ההשקעה בגולדסטאר לייט, המותג מעולם לא הצליח להתרומם. בפברואר 2007 - חודש ההשקה - החזיק המותג נתח של 1% בלבד משוק הבירות, במאי החזיק נתח שוק כספי של 1.5% וביוני הגיע לשיא של 2% משוק הבירות.

לאחר מכן החל נתח השוק של המותג לרדת - ובנובמבר חזר ל-1%. עד תחילת 2008 המותג כמעט לא החזיק נתח שוק (לפי נתוני נילסן. הנתונים כוללים את רשתות השיווק, הרשת הרביעית והשוק הפרטי אך לא כוללים מסעדות, ברים, בתי קפה וקיוסקים).

ההשקה הלא מוצלחת לא פגעה בגולדסטאר, שעדיין מובילה את שוק הבירות עם נתח שוק כספי של 27% ברבעון האחרון (לפי נתוני נילסן). בטמפו אישרו את הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully