וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו קיום וטאבון

רותם דרוב

26.8.2008 / 15:44

פסטיבל הגלבוע שנפתח היום הוא אטרקציית חופש גדול, שמשלבת את הרצון לתפעל את הילדים עם אוכל טוב מתובל בדו קיום

אם אתם מחפשים בילוי עם הילדים, רגע לפני שאתם שולחים אותם חזרה למוסדות החינוך, נסו את פסטיבל הגלבוע שנפתח היום וימשך עד ליום חמישי, קצת דו קיום עוד לא הרג אף אחד. האטרקציה הקולינרית של הפסטיבל היא שוק האוכל בכפר טייבה (מדובר בכפר טייבה אלזועבייה ולא בעיר טייבה אשר במשולש) במסגרתו יגישו מסעדות האזור את מיטב האוכל הערבי-גלילי.

"זאת הפעם הראשונה שהפסטיבל מתקיים", מספר דני עטר ראש המועצה האזורית גלבוע, "זוהי תולדה של דרך פעולה אשר מתקיימת כבר 14 שנה בין הישובים הערביים ליהודים במועצה, זהו החזון שלנו – מערכת יחסים שוויונית בין ערבים ליהודים, אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהבעיות של הערבים, הם 40% מכלל התושבים של המועצה וצריך היה להתייחס לכך, השגנו תוצאות מדהימות מבחינה סוציולוגית ואנחנו רוצים להוות דוגמא לכל המדינה".

למרות המילים הגבוהות עטר מבטיח הנאה וכיף למבקרי הפסטיבל: "אנחנו בסוף החופש הגדול ואני מזמין את כל עם ישראל לבוא ולבקר בכפר. 25 מסעדות פותחות דוכנים עם מיטב התוצרת המקומית, חלק לא מבוטל מהתושבים יפתחו את בתיהם בפני המבקרים. אפשר לבוא לשתות קפה ולעשן נרגילה בצוותא, כל מי שיבוא יגיע בשביל ליהנות, אבל גם בשביל להעביר מסר".

בין המסעדות שמשתתפות בפסטיבל אפשר למצוא את ממתקי "אל-מוכתאר" עם מגוון של בקלוואות, כנאפה ושאר ממתקי קדאיף, את מסעדת "אל-באבור" מאום אל פחם, וכמובן את מסעדת "דיאנה" מנצרת בניצוחו של השף דוחול ספאדי: "אני מתרגש לקראת הפסטיבל", הוא אומר, "אנחנו מכינים הרבה דברים טובים שיוגשו בדוכן שלנו, את הקבבים המפורסמים שלי, וגם כנאפה, לצמחונים יהיה פלאפל טוב וחומוס"

פסטיבל דו קיום בגלבוע – מפגש ענקים: מהיום ועד יום חמישי ה-28 לאוגוסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully