וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא השיר שלנו

תיגל נשיא

7.11.2008 / 8:49

למרות נוף מהמם (רן דנקר מזמין קפה), הביקור בסניף בזל של רשת ארקפה קיבע את החשש כי מדובר בסך הכל במעין ארומה לעשירים

ואז ראיתי אותו. שנים התכוננתי למעמד המכונן הזה וברגע שהגיע נעתקו לי המילים. כל הנאומים המרגשים התחלפו בגניבת מבטים פתטית ותו לא. אולי משום שבכל הפנטזיות שלי, מלוכלכות ככל שלא יהיו, לא דמיינתי שניפגש דווקא בסניף בזל של ארקפה.

האמת שקצת התביישתי להיתפס במקום כזה. הנה אני, חובבת בתי קפה מושבעת ובעלת דיפלומה בנושא, מבקרת שוב בסניף של רשת. אך דווקא ההליכה הבטוחה שלו אל עבר הכניסה השרתה עלי תחושת קו?ליות זמנית. מה גם שלזכותי ייאמר שהייתי בעיצומו של ריגול תעשייתי -ארקפה היא הרשת הדוממת ביותר בימים אלו, ותהיתי אם השקט מגזרתה הוא תוצאה של ימי תהילה שחלפו. אי אז, כשנפתחה הרשת, היא היתה אטרקציה מיוחדת במחוזותינו שעדיין לא היו מפותחים קפאינית. ארקפה, על שלל המוקצ'ינו פרמז'ינו גרנדה גרנדה שלה, הצליחה להכיר לנו את האופציות הטמונות באספרסו המריר. אך בזמן האחרון נדמה שבגלל ארומה הדורסנית התפוגגה ארקפה מן התודעה.

הוא זה שגרם לי לפקפק בתיאוריה שלי. מתברר שבתודעתו היפה עדיין חיה הרשת ומקציפה, שכן הוא לקוח קבוע במקום. כמו כל לקוח מסור הוא שאל בקולו המתוק לשלומה של העובדת מאחורי הדלפק, ואף הקשיב בסבלנות בזמן ששיתפה אותו בחיבתה לאופנועים; הוא ידע מראש מה הוא לוקח, ועדיין, כאחד העם, נתן לי להיות לפניו בתור לקופה כג'נטלמן אמיתי, את זמן ההמתנה המתיש עד שהחלטתי במה מבין אוצרות הקנטינה להעמיס על שולחני, הוא העביר בזמזום אקראי של שיר לא מוכר, ואף כשהפלתי עליו מעין פלסטיק שאליו מחוברים עטים (מעין גדג'ט מיותר שאמור להקל על החתימה על הקבלות), לא נמחק החיוך הממיס מפניו.

אחרי התלבטות קשה בחרתי לי סלט ניסואז (38 שקל), שהגיע - ממש כמו ניסואז אמיתי - עם ביצה קשה, תפוחי אדמה ושעועית ירוקה. שלא כמו ניסואז אמיתי, הסלט הגיע עם סלט טונה במיונז ולבקשתי גם עם רוטב איטלקי לייט - משובב נפש דיאטטית כשלי. אל אלה התווספו פרוסות טריות של לחם דגנים טעים ללא תוספת תשלום. למרות שהייתי מרוצה מן הסלט התקשיתי להיות מרוצה מארקפה. לצערי כבר מזמן התרגלתי לשלם 38 שקל על סלט, אך בתמורה אני דורשת שהוא יהיה בעל ייחוד מסוים ובליווי אווירה נעימה ושירות חייכני. ארקפה לא מספקת את זה, כי בסופו של סלט היא עוד רשת עם שירות עצמי. מה שאומר שהיא כמו ארומה, רק לעשירים. לפחות הקפה שלגמתי, סליחה, המקיאטונה (9 שקלים למקיאטו עם קצת חלב, מה שדי הפך את כל הסיפור קטנטנצ'יק), היה טוב יותר מכל הקפה שאני מכירה מהרשתות האחרות.

כדי להתענג על כל המטעמים שלקחתי, ובעיקר כדי להתענג על טעמו שלו, בחרתי לנו את האזור הכי מבודד וחיכיתי בסבלנות עד שהוא יתיישב לידי. שמש רכה ליטפה את פני, ואינטימיות מבורכת (שאולי היא בסופו של דבר היתרון של ארקפה בזל על פני בתי הקפה האחרים באזור) הנעימה מסביב. אך הוא מעולם לא הגיע. רן דנקר לקח את מזונו בטייק אווי והפליג לשקיעה, תוך שהוא משאיר אותי בארקפה לבדי.

בקטנה
סקס אפיל: הודות ללקוחות
אנשים: מה שטוב לגיא פינס טוב גם לי
עיצוב: רשתי, אך לא עממי
שירות: אדיב גם לאנשים הפשוטים
הפוך קטן: 12 שקל
ליד ההפוך: לחמים ומאפים תוצרת המקום
גישה לנכים: כניסה יש שירותים לא
טיפ: להביא מצלמה
שורה תחתונה: לאוהבים להתחכך

Arcaffe. בזל 35. טל' 5467001. פתוח: א'-ה' 7:30-23:00, ו' 7:30-20:00, שבת 8:30-23:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully