וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילוי: שתיית קפה מונעת דלקת בכבד

27.10.2009 / 11:00

חוקרים גילו לגמרי בטעות כי שתיית קפה מרובה מונעת התפשטות של דלקת בכבד. זה לא אומר שאתם צריכים להתחבר בווריד למכונת אספרסו

האם שתיית קפה גורמת להאטה בהתפתחות דלקת בכבד מסוג הפטיטיס C?

מחקר שנערך בארצות הברית על ידי המוסד הלאומי האמריקני לחקר הסרטן , גילה כי חולים שצרכו לפחות שלוש כוסות קפה ביום, חלה אצלם האטה בתסמיני המחלה.

"למרות התוצאות המעודדות, אנחנו צריכים כמובן ליזום עוד מחקרים בנושא כדי לאשר את המסקנות באופן גורף ולהמליץ על שתיית קפה", אומר ד"ר ניל פרידמן מהמוסד הלאומי לחקר הסרטן.

הפטיטיס C היא מחלה המועברת על ידי דם נגוע מחולה אחד לאדם אחר, חולה יכול לשאת את המחלה במשך שנים רבות ולא להיות מודע אליה, לעתים אפילו הגוף מתגבר על המחלה בכוחות עצמו. הבעיה מתחילה כאשר הגוף לא מתגבר על הווירוס, וכך במשך שנים נגרמות צלקות בכבד אשר גורמות לבעיות בתפקודו.

במשך שלוש וחצי שנים ד"ר פרידמן ועמיתיו נתנו ל-766 חולים במחלה תרופות לניקוי הכבד, אך התרופות לא הועילו לחלק מהחולים. לאחר שחקרו את כל הנבדקים לגבי הרגלי הצריכה שלהם, שמו לב הרופאים כי קצב המחלה ירד אצל אלו ששתו שלוש כוסות קפה ביום.

על פי התיאוריה של פרידמן, יש כמה סיבות לתופעה, אחת מהן היא העובדה שבקפה יש מרכיבים נוגדי חימצון אשר מגינים על רקמת הכבד מחומרים מזיקים, אבל לד"ר פרידמן חשוב לציין כי בקפה יש יותר מ-1,000 תרכובות כימיות, ויש צורך בעוד מחקרים כדי להבין מדוע ואיך הקפה יכול להגן על הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully