וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשליה אופטית מתעתעת במיוחד שעדיין לא נמצא לה הסבר הגיוני

17.12.2017 / 9:29

חוקר מיפן עלה על אשליה אופטית מתעתעת חדשה שכל מי שצופה בה במבט ראשון משוכנע שהוא רואה משהו אחר לגמרי מהמציאות. אולי אתם תהיו הראשונים שיצליחו לראות את התמונה כפי שהיא?

אשלייה אופטית: האם אלה פלוסים לבנים על רקע שחור או פלוסים שחורים על רקע לבן?/רדיט

חוקר מיפן טוען שעלה על אשליה אופטית חדשה שמצליחה לשבש לנו את הראייה ואת תאי החשיבה במוח. בתמונה המתעתעת פרושים לרוחב קווים מעוגלים ומזוגזגים באפור-לבן על גבי רקע בצבעים לבן, אפור ושחור. אז זהו שזה מה שהמוח שלכם חושב שהוא רואה - אבל אם נגלה לכם שאחד מהמרכיבים שציינו לא באמת קיים בתמונה - תאמינו? צפו בתמונה ונסו להבין מה לא תקין בה.

אשליה אופטית. פייסבוק, אתר רשמי
מה אתם רואים בתמונה?/אתר רשמי, פייסבוק

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

הזייה: האם תצליחו להבין מה מתרחש באשליית הכוסות המטורפת?

לכתבה המלאה

אם מיקדתם את תשומת לבכם בצבעי הקווים או הרקע, אנחנו מצטערים לבשר לכם שזה לא הכיוון. הקאץ' הוא בתנועת הקווים: מתברר שכל הקווים המופיעים בתמונה הם בצורה גלית ולא - אין שום קווים מזוגזגים בתמונה הזאת. הזיגזג הוא רק בראש שלכם.

האשליה האופטית המרתקת הזאת נחשפה בעיתון ע"י הפסיכולוג קושק טקהאשי מאוניברסיטת צ'וקיו שביפן, שטוען שזו הפעם הראשונה שדווח על אשליה מסוג זה וכי לא ברור עדיין מדוע המוח משקר לנו ככה. לכל הקווים שבתמונה יש עקומת סינוס זהה וכדי שתוכלו לראות זאת בעצמכם תוכלו להביט על הפינות הלבנות והשחורות של התמונה ולראות שהקווים שמופיעים בזיגזג על הרקע האפור מופיעים על הרקעים האחרים בגלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשבצות המסומנות בשחור מראות כיצד צבעי הקו מצליחים לתעתע בראייה שלנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

קטעי הקווים השחורים שנעים מהקצה העליון לתחתון הם אלו שמקבלים אצלנו את אפקט הזיגזג בעוד הקטעים השחורים שנמצאים רק בראש כל "גל" שומרים על צורתם התקינה והמעוגלת. לדברי החוקר, סוג זה של אשליה אופטית גורם למוח שלנו להשלים בעצמו את מה שאינו קולט בראייה באופן ברור. טקהאשי מסביר: "המנגנונים הבסיסיים של תפיסת העקומות העדינות ואלו של תפיסת הפינות הישרות מתחרים זה בזה בצורה לא מאוזנת. תפיסת 'הפינות' עשויה להיות דומיננטיות יותר במערכת החזותית שלנו". החוקר מתכנן להמשיך לחקור את השפעת האשליה על המוח שלנו כדי להבין טוב יותר כיצד פועלים המנגנונים בראש שגורמים לנו לראות פינות שכלל אינן קיימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully