וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטיב, הריביירה הצרפתית: מקום שמתחשק לאכול אותו

העיר אנטיב בריביירה הצרפתית נקשרת בשמם של לא מעט אנשי בוהמה, כמו פיקאסו, מונה, צ'ארלי צ'פלין ואחרים שהגיעו אליה ומצאו בה השראה. סיור מקסים אצל "האחות הקטנה" והפחות מוכרת של ניס וקאן, כולל בכמה מסעדות עם כוכבי מישלן

נמל וובאן אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
נמל וואבן, אנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

בין ניס הנהנתנית והרועשת לקאן הזוהרת והיוקרתית, אנטיב היא האחות הקטנה והפחות מוכרת ובדיוק מקום המפלט אליו אתם רוצים לברוח בביקור שלכם בריביירה הצרפתית, בדיוק כפי שהתקבצו אל חיכה במהלך השנים סופרים ואמנים מכל העולם כמו פיקאסו, קלוד מונה , צ'ארלי צ'פלין, קול פורטר הסופר סקוט פיג'ראלד ועוד.

אנשי הבוהמה שהגיעו לעיר החוף הקטנה, מצאו כאן את ההשראה ואת השקט ליצור בין המפרצונים הקטנים והכחולים, הלכו לאיבוד בסמטאותיה הצבעוניות של העיר העתיקה, נהנו מהקולינריה המקומית, ובעיקר מהמקומיים עצמם, שלהם חלק נכבד באישיותה של העיר. אז אם אתם מחפשים עיר קטנה, ציורית ואינטימית להשתכן בה במהלך שהותכם באזור, אנטיב היא בהחלט בסיס נוח להתמקם בו, ליהנות ממנה בזכות עצמה וגם לצאת ממנה לסיורים באזור ולחזור לזרועותיה המנחמות.

אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
הכניסה למסעדת Le figuier de saint espirit בעיר העתיקה/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

אנטיב מי?

בין מימי הים התיכון התכולים להרי האלפים המושלגים, אנטיב שוכנת בחבל הארץ הצרפתי שנקרא פרובאנס-אלפ-קוט ד'אזור (Provence-Alpes-Côte d'Azur) בו מצויים האזורים פרובאנס והריביירה הצרפתית. השם המלא של העיר בה מתגוררים כיום כ-75 אף תושבים הוא אנטיב ז'ואן-לה-פן.

אנטיב היא העיר העתיקה, בעוד ז'ואן-לה-פן (בתרגום חופשי מצרפתית: מפרץ האורנים) היא העיר החדשה והמודרנית. את השם אנטיב קיבלה העיר מהיוונים שייסדו אותה כמרכז סחר במאה ה-5 לפני הספירה בשם אנטיפוליס - העיר שמנגד (ככל הנראה מנגד לאי קורסיקה שנמצא ממולה). בתקופת שלטונם של הרומאים, נבנו חומות סביב העיר ולשליטתם בה עד 1860, אז היא עברה לידיו של נפוליאון, אולם יש בה השפעות ארכיטקטוניות וקולינריות עד היום.

בקיץ אוכלוסיית העיר גדלה והרחובות הומים בתיירים, אבל מי שמחפש דווקא את השקט ואת המקומיים, יוכל ליהנות ממנה בשאר חודשי השנה, אז גם המחירים באזור הריביירה כולה יורדים מעט וקל יותר להשיג מקומות למסעדות הנחשבות ומקומות לינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המקומות שאסור לפספס

באגטים טריים במאפיית ויאציאנו באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
לחמים טריים של האופה של אנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

לחמים טריים במאפיית ויאציאנו (Boulangerie Veziano)

את האופה ז'אן פול ויאציאנו בעל הפנים העגולות והעליזות מכירים בכל אנטיב. כבן ממשיך למשפחת אופים מקומית, הוא מקפיד לאפות רק מחומרי הגלם הטובים ביותר ולפי מסורות האפייה שירש מהוריו. לחמיו ומאפיו נחטפים מהמדפים בכל בוקר ומגיעים למסעדות המישלן ולמלונות בעיר.

ב-2010 היה אחראי אפילו על המאפים בחתונתו של אלבר השני, הנסיך ממנוקו. לא, לא תמצאו כאן מאפים מפונפנים כמו אקלרים, מקרונים ועוגות מקושטות. כאן תוכלו להצטייד בבאגטים הכי טובים, לחמים טריים מסוגי קמחים שונים בעבודת יד, מאפה ממולא מנגולד, פחזניות קטנות ונפלאות ובפלסדייר כמובן- מאפה מקומי האופייני לאזור ומחבר בין בצק דקיק לתערובת מתובלת ונפלאה של בצל מטוגן עם אנשובי וזיתים שחורים. אז דבר ראשון על הבוקר עצירה כאן תמלא אתכם בריחות ואנרגיות טובות להמשך הדרך.

כתובת: 2 Rue de la Pompe, 06600 Antibes Juan les Pins. סגור בימי שני ושלישי

הצטיידות חובה בשוק המקומי

גבינות השוק באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
גבינות מקומיות בשוק באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

אם באמתחתם כבר לחמים טריים, כמה רחובות מהמאפייה של ויאציאנו ממוקם השוק המקומי. שוק מקורה, לא מאוד גדול, אבל בכל יום מגיעה אליו תוצרת טרייה מכל האזור. שימו לב שעל כל שלט מצוין לא רק מחירו של המוצר, אלא גם של האזור ממנו הגיע. זה המקום להתאים ליד הלחמים גבינות מעולות, ירקות טריים ויפיפיים ושלל מטבלים, וממרחים שמאפיינים את האזור כמו חרדל עם פרחי לבנדר, פסטו אנשובי מצוין, ממרח עגבניות מיובשות, מגוון ריבות מקומיות ועוד. אם אתם כבר רעבים ולא יכולים להתאפק, בקצה השוק ממוקם טאבון עצים לוהט ממנו יוצאים בזה אחר זה, מגשים עם בצק דקיק עשוי קמח חומוס בשם סוקה (socca) ודומה מעט לפאינה האיטלקית.

כתובת: 1828 Cours Masséna, 06600 Antibes
פתוח כל בין השעות 06:00-13:00

אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
מוזיאון פיקאסו/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

פיקניק בנמל וובאן

אחרי שהצטיידתם בכל טובה של אנטיב, תוכלו להמשיך מהשוק לכיוון נמל וובאן (Port Vauban) בעל מעגן היאכטות הגדול באירופה, המכונה גם "המרינה של המיליארדרים" בשל יאכטות הפאר העוגנות בו ולמצוא לכם נקודה נעימה לשבת לפיקניק. אם תגיעו מספיק מוקדם, תוכלו לראות דייגים פותחים דוכן עם סחורה טרייה טרייה. אנחנו ממליצים לספוג גם קצת תרבות ולהתמקם ליד LE NOMADE, פסל ברזל ענק, מרשים ומלא השראה הצופה אל הים של האמן הקטלוני ג'אומה פלנסה (Jaume Plensa) ומורכב כולו מאותיות לטיניות החוברות זו לזו. תרגישו חופשי לטפס עליו ולתצפת ממנו על הכחול שמאחורי חומות העיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזיאון פיקאסו באנטיב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת אמנות והשראה במוזיאון פיקאסו

אם אתם מגדירים את עצמכם כחובבי אמנות, אסור לכם לפספס את המוזיאון של פיקאסו השוכן גם הוא באזור העיר העתיקה בארמון גרימלדי מהמאה ה-17, וצופה גם הוא, איך לא, אל הים הכחול. במשך כחצי שנה, בתקופת שהותו של פיקאסו בריביירה הצרפתית, הוא הפך את הארמון העתיק לסטודיו ענק אליו היה מגיע בכל יום כדי ליצור. מלבד יצירותיו המקוריות של פיקאסו מאותה תקופה המאופיינת באלמנטים מקומיים שהשפיעו על עבודותיו, מוצגות במקום גם תערוכות של אמנים שונים, כולל תערוכת צילומים של האמן מישל סימה (Michel Sima) המתעדות את פיקאסו עצמו בעת יצירתו ושהותו במקום.

פטיסרי. אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
באבא או רום של השף פטיסרי קריסטיאן קוטאר/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

ללמוד מהטובים ביותר: סדנת פטיסרי צרפתית

למי שרוצה להתנסות בעצמו ברזי הפטיסרי הצרפתי, קריסטיאן קוטאר (Christian Cottard), אחד השף קונדיטורים המוערכים באזור, פתח עם אשתו אנדראה בבית עתיק ששימש בעברו כבית מחסה, בית ספר קטן ואינטימי לפטיסרי.

בקומה התחתונה מנהלים השניים מסעדה וחנות המוכרת את קינוחיו המופלאים של קוטאר ובקומה העליונה בתיאום מראש תוכלו לקבל הדרכה אישית מהשף בסדנה של שעתיים וחצי (60 אירו) או ארבע שעות (100 אירו).

כתובת: 8 Boulevard Dugommier, 06600 Antibes
המסעדה והפטיסרי פתוחים בכל יום 08:30-19:00 מלבד יום ראשון. סדנאות פטיסרי יש לתאם מראש בטלפון: 0493340992

הפטיסרי של השף קוטארד באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
הפטיסרי ומרכז הסדנאות של השף פטיסרי קוטאר/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

הליכה בין צוקים ומפרצונים בשביל המכס (Le Sentier du Littoral)

חובבי הים והטבע, ישמחו לגלות שביל הליכה מדהים ביופיו בין צוקים ומפרצונים, המכונה "שביל המכס". השביל שנועד בעבר עבור סיורים של אנשי המכס שניסו למנוע הברחות, מכונה כעת בפי המקומיים "שביל השערות הסומרות" (tire poil) וזאת בשל רוח מזרחית קרה המנשבת בחלקו החשוף לים. אורך המסלול 3.2 ק"מ וזמן ההליכה נע בין שעה וחצי לשעתיים. מומלץ להצטייד בנהלי הליכה נוחות ולהיות מוכנים להליכה בשבילים צרים ומדרגות.

חוץ מהטבע והנוף המרהיב הנגלה במהלך ההליכה, תוכלו לראות את החומות המגינות עם פרטיותם של עשירי העולם שבחרו להשתקע בקו החוף הראשון של העיר עם מפרוצונים קטנים ופרטיים וגינות מרשימות. מי שמגיע לכאן לחופשת קיץ מוזמן לטבול.

איך מגיעים? המסלול מתחיל בחניון הגארופ (Parking de la Garoupe ) סמוך לשדרת בומון Beaumont) ). מתוך החניון, מתחיל השביל הצר שסופו ליד וילה הילנרוק Villa Eilenroc)) המפוארת שנבנתה בסוף המאה ה-19 בסגנון ניאו-קלאסי והינה אחת הוילות היפות בריביירה.

דרך המכס באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
חלק משביל המכס באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

להתפנק עם אבק כוכבי מישלן

אחרי שגמאתם את אנטיב, מגיע לכם פינוק אמיתי - ביקור במסעדה Le figuier de saint espirit ("התאנה מרחוב רוח הקודש") - חוויה צרפתית קולינרית במלואה. במבנה מהמאה ה-16 בעיר העתיקה של אנטיב, צומח עץ תאנה ותיק שקנוקנותיו המקושטות נורות קטנות, מתפתלות על קירות האבן ומעוטרות אותם. על שמו של אותו עץ קרא השף המוערך קריסטיאן מוריסה (Christian Morrisse) למסעדתו.

המסעדה שזכתה בשנת 2010 בכוכב מישלן, היא המסעדה הנחשבת ביותר בעיר והתפריט כאן משתנה בהתאם לחומרי הגלם העונתיים וליצירותיו של השף. המנה המפורסמת ביותר במקום היא של בשר כבש הנעטף בחימר מהעיירה הסמוכה וולאריס (Vallauris) ונאפה יחד. את המנה הזו יצר השף לכבוד הולדתו של בנו לפני 18 שנה ומאז כל מנה כזו היוצאת מהמטבח מגיעה עם הטבעה של מספר המנה בחימר ונשארת למזכרת מאותה סעודה.

כתובת: Le Figuier de Saint-Esprit. 14 Rue du Saint-Esprit Antibes
חוץ מימי שני ושלישי, פתוח בשאר ימות השבוע לשעה בצהריים ונפתח שוב בערב. יש להזמין מקומות מראש.

מסעדת מישלן נוספת שזכתה בכוכב שלה בשנה שעברה, ממוקמת במלון הבוטיק היוקרתי Belles Rives, הממוקם על שפת הים, במבנה ששימש בעבר כווילה של הזוג סקוט וזלדה פיג'רלד. מסעדת La passage're (בתרגום מצרפתית: הנוסעת) של השף אוריאן וקו (Aurelien Vequaud), מתמקדת במטבח עכשווי וחומרי גלם מקומיים עם מנות נפלאות כמו פילה דג ים בשרני עטוף בחזה אווז מעושן, קרם זעפרן מוקצף, ארטישוק טרי ואספרגוס בר או מנת פתיתי פסטה פרגולה בקרם פטריות וכמהין.

לצד המנות העשירות של השף הצעיר מוגשים קינוחים מעוררי התפעלות של השף פטיסרי סטיב מוריצ'ני (Steve Morracchini), זוכה השף פטיסרי הטוב ביותר לשנת 2016 של מדריך גומיו (Gault et Millau) העושה בקינוחיו שימוש בלתי ייאמן בפירות. הקינוח המפרסם שלו בזכותו זכה בתואר ואותו יש להזמין מראש, נקרא 'אגס באשליה', והוא בנוי כאגס 'זכוכית' מפוסל בסוכר שעם ניפוצו על ידי כף הקינוחים, מתגלה קינוח עדין ולמלא טעם עשוי עוגיות ערמונים וביניהן קרם אגסים וסורבה.

כתובת: 33 Boulevard Edouard Baudoin, Antibes. La Passagère . פתוח כל השבוע בין השעות 19:30-22:00. יש להזמין מקום.

מנת דג ים במסעדת מישלן  באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
דג ים עדטוף בחזווה אווז מעשן במסעדת המישלן La passage're/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

לסיים את הערב בראש טוב

לאבסינט, משקה האניס הירקרק ואחיו הערמומי של הפסטיס, יצא שם למרחוק בעיקר בזכות הפופלריות לה זכה במאה ה-19 וה-20 בקרב אמנים בצרפת, שלגמו את המשקה כדי לקבל השראה. המשקה שאף אופיין באותם זמנים כסם הזיות, היה אסור למכירה תקופה ארוכה במספר מדינות מה שיצר כר פורה לסיפורים ומעללים הקשורים בו.

בצמוד לשוק המקורה, תמצאו חנות המוכרת מגוון גדול ואינסופי של המקשה הפורסם, אבל אם תרדו בגרם המדרגות התלול שבסופה, תגיעו לבר חמים ומקסים שמגיש כמובן את האבסינט על פי כל כללי הטקס. האבסינט מגיע עם מתקן זכוכית מלא במים וברז קטן, שממנו מטפטפים המים הקרים דרך קוביות סוכר המונחת מעל כפית כסף מחורצת ומוהלת מעט את המשקה, כדי שיהיה ניתן לשתות אותו. הכי מומלץ להגיע לכאן בסוף השבוע, אז המקום מתמלא והומה בצעירים שבאים לתפוס ראש טוב.

כתובת: Absinthe bar. 25 Cours Masséna, Antibes

מסעדת מישלן  באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
מסעדת המישלן La passage're/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

ועוד כמה קטנות:

• אם אתם רוצים חוויה קולינרית קצת שונה. השף איב טריילון (Yves Terillon) מתמחה בבישול עם פרחים ותמציות פרחים שמגיעות מהעיר גראס הקרובה ויוצר מנות מעוררות השראה המשלבות בין טעמי הפרחים לחומרי גלם כמו קוקי סאן ז'אק בריבת סיגליות בעלי פילו, טרטר טונה עם מנדרינה ותמציות פרחים או קינוח עם חבושים ועלי ורדים.

• בכל שנה בחודש יולי מתקיים באנטיב פסטיבל ג'אז ענק אל מול הים הכחול, הנמשך כשבוע ומקבץ אליו אמנים וזמרים מכל העולם

בר אבסינט באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
בסוף גרם המדרגות נגלה בר אבסינט חמים ומזמן/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
פסל בנמל וובאן באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
פסל LE NOMADE/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
השוק באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
ירקות טריים בשוק באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
האופה של אנטיב. מאפיית ויאציאנו באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
ז'אן פול ויציאנו מכין לחם לחג המולד/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
הכנת סוקה מקמח חומוס בשוק באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
סוקה נכנסת לטאבון עצים בשוק באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
דרך המכס באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
מקום לברוח אליו. אנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
השוק באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
עגבניות בשוק המקומי באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
חומות העיר בעתיקה באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
מנה במסעדת מישלן  באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
מנת כבש שנאפתה בחימר במסעדת המישלן Le figuier de saint espirit/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
צילום של פיקאסו במוזיאון פיקאסו באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
תיעוד של פיקאסו בתקופתו באנטיב, מתוך האוסף במוזיאון פיקאסו באנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
אנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
אפשר גם לטפס ולתצפת על הים. LE NOMADE/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד
זריחה באנטיב, צרפת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
מקום מלא בשראה. אנטיב/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

הכותבת היתה אורחת של לשכת התיירות הצרפתית באנטיב ושל חברת הטיולים בריזה המוציאה סיורים לאזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully