וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הנכונה לחמם שאריות אוכל כדי להימנע מהרעלת מזון

7.4.2023 / 0:02

כמה ימים מותר לאחסן אוכל במקרר וכיצד יש לחמם אותו שוב כשרוצים ליהנות ממנו ביום למחרת? מומחים מזהירים שכל דרך אחרת עלולה להביא ליצירת חיידקים שמסוכנים לבריאות שלנו

חמישה דברים שלא ידעתם על ארוחות בוקר/מערכת "אסור לפספס"

כולנו, או לפחות מרביתנו, נוהגים לשמור שאריות מהארוחה שלנו למחר. במקום לזרוק אוכל, אנחנו גם דואגים לנו לארוחה נוספת וחוסכים כסף וגם מרשים לעצמנו לא לסיים בכוח מהצלחת רק כי חבל לזרוק. ארגון "Good housekeeping" בעד אחסון וחימום שאריות מזון, אולם טוען שיש דרך ספציפית לעשות זאת - ושכל דרך אחת עלולה להוביל להתפתחות חיידקים ולהרעלת מזון.

במחקר שלהם נמצא שרובנו לא מאחסנים ומחממים נכון את שאריות המזון שלנו, וזה עלול להוות סיכון אמיתי לבריאותנו. מומחי הארגון חושפים מהי הדרך הבטוחה ביותר לאחסן ולחמם פריטי מזון כגון עוף, אורז ומוצרי חלב - ואומרים שמומלץ שלא לאחסן מזון במקרר למשך יותר משלושה ימים.

ירקות במקרר. ShutterStock
איך יש לאחסן את שאריות המזון שלכם/ShutterStock

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

מקרר או לא? כל השיטות להשאיר את הירקות שלכם בריאים

לכתבה המלאה

לפני שניגש לדבר על כל מזון בפני עצמו, יש כמה טיפים שנוגעים לכולם:

1. מומלץ לערבב היטב את המנה כשאתם מחממם אותה במיקרוגל כדי שכל החלקים יצאו חמים. כשחלק מסוים נותר קר הוא עלול לעודד צמיחת חיידקים.

2. מומלץ להעביר את האוכל שבושל לא מזמן לתבנית של מזון קר אחר כדי שהוא יתקרר מהר יותר.

3. יש לאחסן את השאריות במנות אישיות קטנות ולא בתבנית אחת גדולה. כך זה גם יקל עליכם להוציא מנה אחת מהמקרר בעת הצורך מבלי לחמם את התבנית שוב ושוב כשתרצו ליהנות רק מחלקה.

4. אין להכניס מזון רותח למקרר.

5. אין להשאיר אוכל מחוץ למקרר למשך יותר משעתיים.

מיקרוגל. ShutterStock
חימום במיקרוגל לא תמיד מומלץ/ShutterStock

איך מומלץ לאחסן ולחמם כל פריט?

אורז
הסכנה היא יותר באחסון מאשר בחימום, מאחר שחיידקי בצילוס צראוס יכולים לשרוד באורז כשהוא נותר בטמפרטורת החדר. תנו לאורז להתקרר לא יותר משעה אחת ואז הכניסו אותו למקרר. תוכלו ליהנות ממנו שוב רק ביום למחרת ולחמם אותו רק פעם אחת. מעבר לזה - לא מומלץ.

עוף
כסו את העוף והניחו לו להתקרר לטמפרטורת החדר לפני שאתם מכניסים אותו למקרר. שם ניתן לאחסן אותו עד שלושה ימים בלבד. אין לחמם יותר מפעם אחת.

בשר אדום
ניתן להשאירו במקרר לכמה ימים ולאכול אותו קר, אולם אם אתם כבר מחליטים לחמם אותו, תדאגו שזה יהיה עד לטמפרטורת החדר. המיקרוגל יכול להרוס את המרקם של הבשר. תוצאות טובות יותר יתקבלו כשתחממו בטיגון כל צד במחבת למשך 60 שניות.

תפוח אדמה
תפוחי האדמה המבושלים יכולים להמשר במקרר עד שלושה ימים. את תפוחי האדמה הצלויים יש לחמם בתנור בחום נמוך או על מחבת יבשה. לא מומלץ לחמם במיקרוגל, כי שם המרקם שלהם נהרס.

קופסאות פלסטיק מלאות באוכל. ShutterStock
מומלץ לאחסן אוכל במקרר רק עד שלושה ימים/ShutterStock

ירקות ירוקים
אזהרות קודמות נגד חימום תרד ושאר עלים ירוקים אינן נכונות, וההנחיות הנוכחיות הן שלחמם ירקות זה דווקא דבר בטוח, ממש כמו לאכול אותם קרים. רק תנו להם קצת להתקרר ולהגיע לטמפרטורת החדר אחרי הבישול - ואת השאריות שמרו במקרר עד שלושה ימים.

מוצרי חלב
השאירו שמנת, יוגורט וקרם פרש בקופסה בה הגיעו והכניסו אותם חזרה למקרר בהקדם האפשרי. אולם, אם כבר הגשתם את מוצר החלב בכוס או בקערה - אל תחזירו אותו לקופסה המקורית. פשוט עטפו אותו היטב ואחסנו במקרר.

פחיות וקופסאות שימורים
בקופסת שימורים של שעועית או טונה קיים סיכוי שהמתכת תסתנן אל תוך האוכל ותשאיר בו טעם מתכתי. אם אתם רוצים לאחסן אותו, העבירו אותו לכלי נפרד, כסו ותנו לו להתאחסן במקרר שלכם עד שלושה ימים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully