וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים ושפים איטלקים המציאו פיצה שלטענתם מאריכה חיים

7.6.2018 / 7:34

באיטליה קוראים לה 'פיצה מאריכת חיים' ואנחנו קוראים לה פיצה טבעונית. חוקרים ושפים באיטליה נשבעים שאכילה שלה פעמיים בשבוע מועילה לבריאות. קנינו

צילום: סיפור בדקה

בווידיאו: הנה איש אחד שפיצה בוודאות הצילה את החיים שלו

אנחנו לא רגילים לדווח פה במדור על שיתופי פעולה בין שפים למדענים, אבל לא יכולנו להתעלם מהמקרה הנוכחי שמגיע כל הדרך מאיטליה ועוסק, איך לא, בפיצה. השם שניתן לפיצה החדשה הוא 'פיצה פסקלינה' (Pascalina) והיא הומצאה על ידי חוקרים מנאפולי שקוראים לה 'פיצה מאריכת חיים'. אז מה הופך אותה לכזאת נחשקת מלבד הפחמימות?

'פיצה פסקלינה' עמוסה ברכיבים שמרכיבים את התזונה הים תיכונית, שנחשבת לאחת התזונות הבריאות ביותר בעולם. אין בה גבינה או בשר (המהווים תוספת של כולסטרול, ולעתים גם כמות גדולה של שומן רווי) והתוספות שלה כוללות עגבניות, שום, צ'ילי, שמן זית, זיתים וברוקולי. על פי הממציאים שלה מדובר על פיצה שניתן לאכול פעמיים בשבוע. ואלו לבדן, כבר חדשות טובות.

עוד בנושא:
8 דברים שכדאי לאכול אחרי שתקעתם ג'אנק פוד
כמו הדבר האמיתי: 10 פיצות טבעוניות מעולות ברחבי הארץ

פוקאצ'ה בצלים ופרג. אפיק גבאי
בלי גבינה נמתחת או פפרוני. פיצה טבעונית/אפיק גבאי

החוקרים והשפים מקווים שהפיצה החדשה תוכיח שגם מאכל שנחשב משמין ופחות בריא, יכול לתרום לבריאות. מרכיביה הבריאים נבחרו בשל יכולתם להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם וסוגים מסוימים של סרטן במערכת העיכול, כולל סרטן המעי הגס. מדענים משבחים זמן רב את היתרונות הבריאותיים של הדיאטה הים תיכונית, ומחקרים מצביעים על כך שהיא יכולה לסייע בהתמודדות עם השמנת יתר, סרטן, בעיות לב ומחלות מוח.

הסוד הוא בעיקר ברוטב

מחקר שנערך בשנה שעברה הראה כי אכילת עגבניות יכולות להאט את הצמיחה של סרטן הקיבה, וארגון הבריאות העולמי המליץ בחודש מאי האחרון למדינות נוספות לאמץ את התזונה הים תיכונית שמכילה בעיקר שמן זית, פירות וירקות. רוטב העגבניות עשיר בליקופן - נוגד חמצון המנטרל מרכיבים הפוגעים בתאי הגוף. מחקרים גילו כי צריכת ליקופן עשויה להפחית את הסיכון למחלות לב, סרטן הערמונית ועוד. שילוב העגבניות והשמן שברוטב מעלה את זמינות הליקופן במנה.

זו לא הפעם הראשונה שחוקרים טוענים כי פיצה יכולה לסייע במניעת סרטן. מחקר שנערך בשנת 2003 ופורסם בכתב העת International Journal of Cancer גילה כי אנשים שאוכלים פיצה לפחות פעמיים בשבוע היו בסיכון נמוך יותר ב- 59 אחוזים לפתח סרטן של הוושט, בסיכון נמוך יותר של 34 אחוזים לסבול מסרטן הגרון ו -26 אחוזים פחות סיכוי לסבול מסרטן המעי הגס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully