וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חתיך וגבוה והיה רמטכ"ל": השיחות שצריכות להטריד את ביבי

9.2.2019 / 21:13

איך התקבל נאום בני גנץ במושב האחורי של המונית הכי מודעת פוליטית בישראל? המונה בוחר החליט לחקור לעומק את הלך הרוח לקראת בחירות 2019

צילום: אבי כהן, עריכה: תומר לוי

לקראת 20:00 התיישבה המדינה מול המסך, ואני נכנסתי להאזנה במונית, שם לב שהצעקות של המעריצים החדשים גברו על הקול של בני גנץ. אז מה סיפק לנו המנהיג לעתיד אחרי תקופה ארוכה מדי של שתיקה שווה זהב? הלקוח הראשון שעלה ביקש ממני להנמיך את הרעש, גנץ לא עניין אותו בכלל. המשכתי בנסיעה וקולה של מירי רגב אחוזת תזזית קלה של התרגשות ותמיכה חסרת פשרות בבוס ביבי עלתה לשידור והבהירה: יש ליכוד וכל האחרים שמאלנים. אז עלה בוגי, הלקוחה שנסעה מרמת גן לתל אביב לא הבינה מה העניין הגדול, אבל הוא חתיך וגבוה והוא היה רמטכ"ל, ואחריה עלתה מישהי שכאילו חיכתה לשאלה, ונתנה תשובה כל כך טובה ששנינו התחלנו לצחוק: גנץ דיבר כמו יעלון שמדבר כמו גבאי ביום שהוא מרגיש שהוא מתחיל לחשוב שהוא מתקרב לדעות של יאיר לפיד. האם מדובר באדם אחד שחילקו לארבע או בארבעה אנשים שעוד לא חברו להם יחדיו?

אחר כך עלה עוד אדון שהזכיר לי שלא משנה כמה מנדטים גנץ אמור לקבל, עכשיו מתחילה המחיקה האיטית של המנדטים ביחס למה הוא באמת שווה, האם היה עדיף לו להתחיל לדבר עוד לפני ולא לעשות חיקוי של אהוד ברק אחרי הבחירות כשכולם היו בטוחים שככה ראש ממשלה צריך לשתוק, אולי גנץ היה מקבל עוד כמה מנדטים אמיתיים שהיו יכולים להחזיק עד הבחירות עצמם, או לאבד פחות מנדטים בהמשך מסע הבחירות, אחר כך קצת שתקנו וקצת הסכמנו על המסגרת אבל לא על כל התוכן, ובסוף הנסיעה הנוסע הוסיף, נראה לך שהאשלייה האופטית של החיבור הבלתי אפשרי של יעלון וגנץ יחזיק אחרי הבחירות באופוזיציה?

השקת קמפיין חוסן לישראל בראשות בני גנץ, גני התעורכה, תל אביב 29 בינואר 2019. ראובן קסטרו
חיבור בלתי אפשרי/ראובן קסטרו

יום אחרי שאורי אריאל קיבל את ההדחה שלו לא טוב, ושהוא לא משך מספיק ימינה, נכנס למונית בחור שהייתי חייב לשאול מי נגד מי. הוא העדיף בהתחלה לא לחלוק את דעותיו, אבל אחר כך התרצה ושטח משנה מפתיעה. המפלגה חטפה זפטה, אריאל לא הבין מאיפה זה בא לו וסמוטריץ' לא בדיוק חיפש לקחת שבויים. רגע, שאלתי, אז למה בכלל להצביע לסמוטריץ' אם מרזל זה אותו הדבר?

שלט רחוב העלה שאלות חדשות לכיוון המושב האחורי של המונית. לא יכול להגיד שלא דיגדג לי לשאול לקוחות אם הם בכלל שמים לב למצעד המנהיגות המשולטת ברחובות. השלט הזה הצליח לבלבל אותי והשאלות הגיעו מעצמן. הלקוח הראשון, צעיר אבל עם זכות הצבעה, המשיך להסתכל על הרצפה של המונית, יש שם שטיח שכנראה יותר עניין אותו. הוא ראה את השלט וזיהה שמדובר בקולאז'. הסכמתי איתו, לוקחים חלקים של תמונות ומחברים אותם, כולם בלי אוזניים במקרה הנ"'ל. הלקוח הבא, שלבש עניבה בניגוד לרצונו, הסביר לי את המעלות והחסרונות של כל אחד מהם - ויש הרבה. בקצרה, כולם ביחד מנסים להחליף את ביבי, זה נראה לו ניסיון ילדותי בדרך לביצוע שהולך לעצבן את כולנו. הלקוחה הצעירה הבאה אמרה לי שיש באיקאה שטיח ממש דומה לשלט. בקיצור, שלטי רחוב הם לא זולים, חבל על הכסף.

שלט אחר, ענק ומרשים, על הפינה הכי צפופה של תל אביב, הציג את ציפי לבני שמנסה להמציא את עצמה מחדש כעצמה. הלקוח הוסיף שהפנים שלה לא כל כך מזוהות. ניסיתי לזכור את השם של המפלגה שלה שלוש שניות אחרי שקראתי אותו ולא זכרתי. הלקוח לא יכול היה להתעלם: נראה לך שציפי לבני תצביע לציפי לבני? באמת שאלה טובה.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully