וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצבי פנים: כך תישארו עם האצבע על הדופק

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

28.2.2019 / 7:49

בתחום דינמי כמו עיצוב פנים, מעצב טוב ומקצועי חייב להיות תמיד עם האצבע על הדופק. איך נשארים מעודכנים, מעמיקים את הידע וממנפים את העסק? כך עושים את זה נכון

מסעדת צפרה, עיצוב: ברנוביץ + קרוננברג אדריכלות. אסף פינצ'וק,
בשונה מחלל פרטי זו עבודה עם קונספט וסיפור. מסעדת צפרה, עיצוב: ברנוביץ + קרוננברג אדריכלות/אסף פינצ'וק

כמו שכל בית צריך מרפסת, כך כל בית או חלל מסחרי, זקוקים למעצב טוב. אם עד לפני עשורים בודדים שירותיהם של מעצבי פנים ואדריכלים היו נחלתם של מעטים בלבד, כיום הדרישה לאנשי מקצוע גדלה משנה לשנה. בהתאמה לביקוש הגובר, כך גוברת גם התחרות בשוק ואחד האתגרים הגדולים הניצבים כיום בפני אדריכלים ומעצבי פנים, היא היכולת לשמור על סטנדרטים גבוהים ולהתבלט ביכולותיהם. בתחום כמו עיצוב, המשתנה בקצב מסחרר בהתאם למגמות וטרנדים, לא תמיד פשוט להישאר בקיאים ומעודכנים, על אחת כמה וכמה עם סדר היום התובעני שמרבית אנשי המקצוע מנהלים. אז איך בכל זאת ניתן לשמור על הרף הגבוה שנדרש כיום בשוק?

"אני מאמינה שצריך להיות כל הזמן עם האצבע על הדופק. חלק מלהיות מעצב פנים זה להבין מה קורה היום בעולם ואיך בעזרת הידע הזה ממנפים את העסק", מסבירה זיו קירכלי, מעצבת פנים בעלת ותק של 22 שנים ומובילת סדנת חומרים למעצבים בבית הספר למקצועות העיצוב "סטודיו 6B". כמי שעובדת כמרצה בתחום כבר שנים, זיהתה קירכלי צורך בקרב מעצבים, אדריכלים והנדסאים, להעשרת הידע הקיים, ויחד עם מנהלי סטודיו 6B בנתה סדנה בת 8 מפגשים שבועיים שמטרתה להעניק למעצבים ידע שיתן להם יתרון ממשי בתחום החומרים. "היום אדריכל שמתכנן מבנה ירצה להיות מעורה גם בעיצוב החלל ובחומרים המעורבים בו. כנ"ל לגבי מעצבים שיצאו אל השוק ללא ידע מעמיק בתחום", היא מסבירה. "בקורס אנחנו פותחים את יריעת החומרים לסוגיהם ופורטים אותם ברמה המקצועית".

ידע שווה כוח: איך צוברים ידע שחוסך כסף בפרויקטים הבאים?

אחד הפרמטרים הדומיננטיים להצלחתו של פרויקט עיצוב, הוא החומרים מהם נוצר המכלול. על מנת לשלב את החומרים הנכונים ולהשתמש בהם בצורה הטובה ביותר, חשוב להבין את תכונותיהם, תמחורם ואיך עוברים משלב של תכנון לביצוע. במהלך הקורס המוצע בסטודיו 6B נבחנים לעומק חומרים כמו בטון, גבס, עץ, זכוכית, פלסטיק ואחרים. "עיצוב פנים שווה חומר", טוענת קירכלי, "המפגש של החומרים, הדו שיח ביניהם, איך הוא מתבטא בחלל ואיך אתה מעצים מתוכם את היכולות שלך כמעצב". לטובת העצמת היכולות עליהן מדברת קירכלי, כוללת הסדנה בהנחייתה, למידת יישומיהם השונים של החומרים ברמה הפונקציונלית והאסתטית, לצד בניית סט תכניות עבודה הכולל רשימת חומרים מקצועית, כתבי כמויות ומפרטים טכניים. "שימוש נכון בחומרים יחסוך כסף בפרויקט הן ברמת התוכנית והן ברמת הביצוע" אומרת קירכלי.

מסעדת מיסטר פורטר, עיצוב: ברנוביץ + קרוננברג אדריכלות. Lutz Vorderwuelbecke,
להשאיר טביעת חותם משמעותית יותר בתור מעצב. מסעדת מיסטר פורטר, עיצוב: ברנוביץ + קרוננברג אדריכלות/Lutz Vorderwuelbecke

מעבר לספריית החומרים המצויים בסטודיו, לקירכלי חשוב שמשתתפי הסדנה יוכלו לחוש את החומרים גם בשטח ולכן כולל הקורס סיור במתחם עיצוב בו פועלות חברות מובילות בתחומי החיפויים והציפויים, עץ, זיגוג, דלתות, צבע ועוד. הסיור עובר דרך חנויות וספקים כדי לתרגל את האינטראקציה איתם. "ככל שיש לך יותר ידע בתחום החומרים תוכל ליצור תקשורת בגובה אחר מול בעלי מקצוע, ספקים ולקוחות, ממקום של הבנה. ידע שווה כוח", היא שוטחת את משנתה. "זה מאפשר לך לתכנן את הפרויקטים הבאים ממקום יותר מקצועי ויצירתי, וכמובן, להשאיר טביעת חותם משמעותית יותר בתור מעצב".

הרחבת ארגז הכלים המקצועי וקפיצת מדרגה לתחום החללים המסחריים

במקביל להעמקת הידע הקיים, התפתחותו המקצועית של מעצב אינה שלמה ללא הרחבת ארגז הכלים המקצועי העומד לרשותו. התמקצעות בעיצוב ותכנון של חללים מסחריים בנוסף על חללים פרטיים, היא מרכיב דומיננטי בתוך אותו ארגז כלים, במיוחד בתקופה בה השוק רווי הזדמנויות ופרויקטים מסוג זה. "עיצוב חללים מסחריים שונה מאוד מחללים פרטיים ולכן חשוב ללמוד את התחום כמו שצריך", מסביר גיל דביר, מעצב פנים ומוביל הקורס לעיצוב חללים מסחריים ב"סטודיו 6B". "בחלל מסחרי אתה עובד עם יזם, לא עם לקוח קצה ולכן החשיבה היא כפולה- צריך להתאים את הציפיות לצרכי הלקוח תוך מחשבה על קהל היעד של אותו מבנה. נוסף על כך, בשונה מחלל פרטי זו עבודה עם קונספט וסיפור, המעטפת מכתיבה בסופו של דבר את התוצר".

בקורס המתקיים אחת לשבוע ופרוש על פני 8 מפגשים, נלמדות כלל הדיסציפלינות הנדרשות לעיצוב ותכנון חלל מסחרי, החל מפיתוח קונספט, דרך העבודה מול לקוח, תמחור ותקצוב, רישוי עסקים ובטיחות, ועד הפרוגרמות של החללים. המרצים כוללים שמות מובילים בענף וביניהם האדריכל אלון ברנוביץ שמלמד בניית קונספט, המעצב ירון טל שמרצה על פרויקטים בתחום המסעדנות ומרצים מובילים אחרים. "הסיורים בשטח לא פחות חשובים", מסביר דביר. "בקורס האחרון ביקרנו במגדלי Midtown TLV יחד עם האדריכל ירון אלדד וראינו שלבים שונים של בניית המשרדים. סיור נוסף נערך עם מעצבת הפנים סיגל ברנוביץ במסעדת "טאיזו" אותה היא עיצבה".

סיור עם המעצבת סיגל ברנוביץ במסעדת טאיזו. סטודיו 6B,
המרצים כוללים שמות מובילים בענף. סיור עם המעצבת סיגל ברנוביץ במסעדת טאיזו/סטודיו 6B

היתרון הרווחי שבעיצוב ותכנון פרויקטים מסחריים

עיצוב חללים מסחריים הוא תחום שנמצא בצמיחה מתמדת ולכן מדובר בקפיצת מדרגה מתבקשת עבור העוסקים בתחום. "מעצבים יוצאים מכאן אחרי 8 מפגשים, כשהם מבינים לעומק את סדר התהליכים של פרויקט מסחרי, עם כל נקודות התורפה והניואנסים שלו. כל שנותר להם זה להשיג את הפרויקט הראשון", טוען דביר. לצד הדלתות שנפתחות לשוק רווי פרויקטים, קשה להתעלם מכך שהתמקצעות בתחום מעודדת את מינוף הרווחים בעסק. "פרויקט פרטי יכול לקחת שנה -שנתיים, תלוי במורכבות", הוא מסביר. "בשוק המסחרי ניתן לסיים פרויקט בחצי שנה בממוצע. זה מאפשר לעשות מספר רב יותר של פרויקטים ויכול בהחלט להעניק יתרון מבחינה רווחית".

הקורסים מתקיימים במסגרת פעילות 6BPro, בית הספר ללימודי המשך למעצבים בסטודיו 6B והם מותאמים לשילוב עם עבודה מתוך ההבנה שקהל היעד הוא אנשי מקצוע עסוקים שזקוקים להעשרה מדוייקת בתחום.

בשיתוף סטודיו 6B, בשיתוף סטודיו 6B

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully