אלופי החומוס: עדו גרגרים.
אלופי החומוס: עדו גרגרים

יום חומוס שמח: 6 חומוסיות מומלצות ברחבי הארץ

וואלה! אוכל בשיתוף חומוס "אחלה", בשיתוף חומוס "אחלה"

13.5.2019 / 12:37

יום החומוס שמצויין היום זה זמן מצוין להכיר לכם 6 חומוסיות נהדרות ברחבי הארץ שאנחנו אוהבים במיוחד, אז בכמה מהן יצא לכם לאכול?

סוהילה, עכו

אלופי החומוס: חומוס סוהילה. אפיק גבאי,
חומוס פול של סוהילה/אפיק גבאי

בעולם שבו חומוס הוא עניין גברי למדי, סוהילה היא יוצאת דופן. בחומוסיה שלה ברחוב סאלח א דין המרכזי בעכו העתיקה תמיד מתגודדים בחוץ עדרי תיירים שבאו לטעום את הפלא. ב-1993 נכנסה סוהילה למטבח במקום אביה, ומאז וכבר 26 שנה, עם לא מעט הרמות גבה על היותה אישה בתחום גברי, היא עושה חומוס. החומוס של סוהילה הוא חלק ומשחתי, ויכול להגיע עם גרגירים ופטרוזילה, פטריות או בשר טחון מתובל, ויש הרבה סלטים ותוספות שתוכלו להזמין לידו.

חומוס סוהילה, רחוב סלאח א דין 14 שוק עכו, 04-9817318

אבו ברקוביץ', רמת השרון

אלופי החומוס: חומוס אבו ברקוביץ, רמת השרון. אפיק גבאי,
החומוס של קובי/אפיק גבאי

קובי ברקוביץ', יליד עכו, קיבלת את ההשראה למרקום מחומוס סעיד המיתולוגי בעיר העתיקה, ומהכסף שקיבלו הוא ואשתו לחתונה, פתח חומוסיה ברמת השרון וקרא לה "החומוסיה". את השם אבו ברקוביץ' אימץ עם הזמן. אל המתכון של החומוס שלו הגיע אחרי הרבה ליטושים ושיפורים, והתוצאה היום היא חומוס אוורירי וקרמי, בתיבול עדין, ובשימוש קבוע בגרגירי חומוס מקומיים מזן הדס או בולגרי, וטחינת היונה. בתפריט של קובי יש למשל חומוס פול, או מסבחה, וגם חומוס שקשוקה, מנה שהתפרסמה בכל השרון.

החומוסיה (אבו ברקוביץ') אוסישקין 9 רמת השרון, 03-5403335

חומוס חליל, רמלה

אלופי החומוס: חומוס חליל, רמלה. אפיק גבאי,
אלוף החומוס חליל/אפיק גבאי

המסעדה של חליל ובניו נחשבת כבר שנים רבות כמוקד משיכה לעיר רמלה. באמצע שנות ה-70 הקים חליל, בעברו נהג מונית, מקום קטן בסמטה הנושקת לשוק רמלה. הוא מכר לתושבי המקום מסבחה, מנת ארוחת בוקר טיפוסית למטבח השאמי הנאכלת בירדן, לבנון ובדרום סוריה. השמועה על מנת הגרגרים החמימה והסמיכה עשתה רגליים, ואט אט המקום גדל, התפריט התרחב ומלאכת יצירת החומוס הועברה לבן, מיכאל ורק לבני המשפחה מותר לגעת בחומוס.

מסעדת חליל ובניו, קהילת דטרויט 6 רמלה, 03-6880604

עדו גרגירים, תל אביב

אלופי החומוס: עדו גרגרים.
החומוסיה השכונתית האהובה

עדו גרגרים היא חומוסיה תל אביבית שנפתחה לפני כארבע שנים והפכה מהר מאוד לאחד המקומות העמוסים ביותר בשכונת מונטיפיורי. המקום מנוהל על ידי עדו ומשה, בני דודים שיצאו למסע ברחבי הארץ בעקבות מתכוני חומוס שונים עד שהגיעו לנוסחה של חומוס שהצליח לעמוד בציפיות שלהם. החומוס נטחן פה 4-5 פעמים ביום, וטחינת הבית היא טחינת אל ארז. לכל אחד מהסלטים והממרחים שמוגשים במסעדה יש מתכון שמגיע לרמת הגרם.

עדו גרגרים, רבניצקי 4 תל אביב, 03-5613149

חומוס סעיד, באר שבע

חומוס סעיד באר שבע. אפיק גבאי,
המתכון הסודי של סעיד מעכו/אפיק גבאי

בסמוך לקרית הממשלה בבאר שבע ממוקמת אחת החומוסיות החזקות של הדרום בה, מדי יום, אוכלים כ-600 סועדים. את המקום פתח בשנת 2007 היזם חאת'ם נסאסרה, חובב חומוס מילדות שתמיד חלם לפתוח חומוסיה והצליח לשכנע את סעיד האגדי משוק עכו לשתף אותו במתכון הסודי. בחומוס סעיד באר שבע מקפידים לעבוד עם גרגרי חומוס ישראלים וטחינת הדקל, החומוס נטחן כאן שלוש פעמים ביום, והפול שמצטרף למנות מבושל במשך הלילה בישול איטי ללא סודה לשתייה.

חומוס סעיד באר שבע, קרן היסוד 9 באר שבע, 08-9401157

חומוס בדרה, רחובות

חומוס בדרה.
חומוס פול של ברק

ברק צברי הוא חובב חומוס מילדות שחלם תמיד על חומוסיה משלו. הוא גדל על התבשילים והמאכלים התימניים של סבתו, בדרה, וקרא לעסק על שמה. את החומוס בבדרה טוחנים במעבד מזון ביתי, כמעט לפי הזמנה. לטובת המשחה החלקה משתמשים בגרגרי חומוס בולגרי שהושרו 8-10 שעות ובושלו כשעה וחצי עם סודה לשתייה במים שעוברים סינון כפול במערכת מיוחדת. התיבול פשוט - מלח, כמון שנטחן במקום, מיץ לימון וטחינה איכותית של הר ברכה.

חומוס בדרה, הרצל 173 רחובות, 08-6199566

וואלה! אוכל בשיתוף חומוס "אחלה", בשיתוף חומוס "אחלה"
  • עוד באותו נושא:
  • חומוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully