מקרר מלא באוכל. GettyImages
מקרר מלא באוכל/GettyImages

איך הכי טוב להאריך את חיי הפירות והירקות? 10 טיפים

בשיתוף Samsung

23.10.2019 / 14:09

גם אתם זורקים לא פעם פירות וירקות בגלל כוויות קור או קנייה גדולה מדי? יש הבדל גדול בין עגבניות, כרובית ותפוחי אדמה ולכן יש לאחסן אותם בצורה שונה. קבלו כמה עצות זהב שיעשו לכם סדר במקרר

ירקות במקרר. ShutterStock
אל תעמיסו על המקרר. עדיף לשמור על מדפים מרווחים יותר, ולפני שיוצאים לקניות לעשות סדר/ShutterStock

אחת מהבעיות הגדולות בעולם האוכל היום הוא בזבוז מזון. לפי דו"חות מסוימים, בין 40-50% מהמזון שמיוצר בארץ מגיע לפח בגלל הרגלי צריכה ואחסון לא טובים.

חלק לא מבוטל מהבזבוז מתרחש ממש אצלנו בבית, כאשר אנחנו קונים פירות וירקות טריים ובגלל אחסון לא נכון וחוסר שימוש הם מתקלקלים.

אז איך נכון לאחסן את הפירות והירקות במקרר? איפה כדאי להניח אותם בתוכו? ואילו חומרי גלם בכלל עדיף לשמור בחוץ? הנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר.

1. אל תעמיסו. מי מאיתנו לא קנה במיוחד צרור פטרוזיליה, ורק כדי לגלות שכבר צרור ישן במקרר? בהרבה בתים דוחסים את מגירות המקרר והמדפים בתוצרת, ככה שלא תמיד רואים מה יש, ואז הדרך לקנייה מיותרת קצרה מאוד. עדיף לשמור על מדפים מרווחים יותר, ולפני שיוצאים לקניות לעשות סדר במקרר, לראות האם יש בפינות חומרי גלם שחושבים לקנות.

2. את הירקות והפירות שמים במדפים התחתונים, לא במדף העליון. המדף העליון של המקרר הוא אזור פחות ידידותי לפירות וירקות טריים, וזאת מכיוון שהוא יבש יותר ויכול לפגוע בירקות עדינים יותר כמו חסה ותרד. מומלץ לא לאכסן ירקות ופירות ביחד וליצור הפרדה בין כל פרי וירק.

3. צרורות עשבי תיבול טריים כמו פטרוזיליה, נענע וכוסברה מומלץ לשחרר מהגומייה ואז לעטוף בנייר מגבת לח, בתוך קופסה. ככה עשבי התיבול יישמרו הרבה יותר זמן (שבוע במקום 3-4 ימים). חשוב לא לדחוס ולא לשטוף את עשבי התיבול לפני האחסון במקרר.

4. תפוחי אדמה, שום ובצל מומלץ לאחסן מחוץ למקרר במקום מאוורר היטב, ולא אחד ליד השני. זאת משום שהבצל גורם לתפוחי האדמה להתקלקל מהר יותר. אם השתמשתם רק בחצי בצל, את החצי הנותר שומרים בקופסה קטנה במקרר עד השימוש.

מקרר של סמסונג. יח"צ,
המדפים התחתוניים של המקרר ידידותיים לפירות וירקות טריים. מקררי 4 דלתות של Samsung בעלי 4 מצבי קירור שונים/יח"צ

5. פירות שצריכים הבשלה, למשל אבוקדו, אפרסק, נקטרינה, שזיף ומנגו יש לשמור מחוץ למקרר עד שאלו מבשילים (אם תמקמו אותם בשקית נייר חומה זה יזרז את התהליך). לאחר ההבשלה מעבירים לקירור עד שאוכלים.

6. פירות דוגמת תפוחים, אגסים, תאנים ופירות עדינים כמו פירות יער ותותים חובה לאחסן במקרר על מנת שישמרו היטב.

7. עגבניות ומלפפונים: כאשר נעים בבית, מומלץ לשמור אותם מחוץ למקרר. כאשר חם בחוץ ולא מתכננים להשתמש בהם תוך יום-יומיים, עדיף לקררם במגירת הירקות. כדי לשמור על הטריות של המלפפונים מומלץ לעטוף אותם בנייר סופג.

8. חצילים: בדומה לעגבניות ומלפפונים, הם מעדיפים להיות מחוץ למקרר. אחסון ממושך במקרר יכול לגרום להם לכוויות קור.

9. ירקות שארוזים בניילון מחורר, כמו גזר וברוקולי, יש לשמור בשקית האריזה.

10. כדי להאריך את חיי הכרובית לשבוע ויותר, שמים חתיכת נייר מגבת לחה על התפרחות וסוגרים את הכרובית (בקשר לא מהודק) בתוך שקית ניילון. עדיף לבחור כרוביות עטופות בעלים מאשר כרוביות ארוזות בניילון נצמד.

לבחור את המקרר הנכון

עוד דרך מצוינת להאריך את חיי המדף של הפירות והירקות היא לבחור את המקרר הנכון. מקררי digital inverter של Samsung עם 4 דלתות שנפתחות לרווחה, מרווחים ונוחים, באים עם טכנולוגיה מובנית שנועדה לשמור על התוצרת הטרייה שלכם, ולהאריך משמעותית את אורך חייה.
המקררים באים עם לוח תצוגה המאפשר לחזות במדויק בטמפרטורת המקרר וגם להתאים אותה לפי הצורך. מערכת קירור משולשת שולטת ומתאימה את הטמפרטורה תוך חיסכון באנרגיה, דואגת ללחות מקסימלית ומונעת ערבוב של ריחות משלושת התאים.

אם אתם רואים שאתם צריכים יותר שטח לקרר בו, למשל לקראת ארוחה גדולה או פיקניק, ניתן להמיר את אחד מהתאים של המקפיא לתא קירור (וגם להחזיר אותו למצב הקפאה לפי הצורך).

עם הטיפים הללו תוכלו להוציא את המקסימום מהירקות ומהירקות שלכם, ולשמר אותם טריים ויפים עד הרגע שתחליטו לבשל או לאכול אותם. בישול מוצלח!

מערכת וואלה, בשיתוף Samsung
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully