וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שווה לחכות: מהפכת החלבון כבר פה

בשיתוף rebar

עודכן לאחרונה: 5.1.2023 / 11:19

לחלבונים חלק חשוב ביותר בבניית הגוף שלנו. מהיום הצריכה שלהם יכולה להיות טעימה וגם בריאה מתמיד

rebar ריבר. יח"צ,
rebar ריבר/יח"צ

על טרנד החלבון כולנו שמענו ורובנו גם התנסינו, אבל האם אנחנו יודעים כמה קריטי התפקיד שלו בגוף שלנו? לחלבון פונקציות רבות, החל מבניית תאי שריר ורקמות, דרך יצירת הורמונים שתפקידם להעביר מסרים בין התאים, ועד לחיסון שלנו משלל מחלות. הקארטין שיש בשיער, הקולגן בעור, נוגדנים המרכיבים את מערכת החיסון שלנו, גם אלו כולם בנויים מבסיס של חלבון. הוא נמצא גם בעצמות שלנו ובסחוס, ובקיצור- הבנתם, הוא אחד היסודות החשובים ביותר בגוף האדם. אז האם אנחנו מקבלים ממנו מספיק?

המקור הראשי שלנו לחלבון הוא כמובן המזון שאנו אוכלים, אבל לא תמיד אנחנו צורכים כמות מספקת שלו. יש כמובן שלל תוספים, אבל יש כיום פתרונות נהדרים, זמינים, ובעיקר טעימים מאוד, להשלמת החלבונים הכה חשובים בגוף שלנו. כמות הצריכה המומלצת לאדם תלויה בגיל, במין, בפעילות הגופנית, ובמצב הבריאותי. לכן השאלה הראשונה היא קודם כל: כמה חלבון כדאי לצרוך ביום?

rebar ריבר. יח"צ,
rebar ריבר/יח"צ

מיכל חפץ, דיאטנית קלינית ברשת rebar מסבירה כי ההמלצה היומית המומלצת לאדם מגיל 18 ומעלה היא צריכה של 0.8 עד 1 גרם חלבון לכל קילוגרם של משקל גוף. עם זאת, מתוך בדיקות שנעשו לאורך השנים, עולה כי מומלץ לצרוך כמות גדולה יותר בגילים מבוגרים. לאנשים העוסקים בפעילות גופנית מרובה, מומלץ לצרוך 1.2-1.6 גר' חלבון לכל קילוגרם משקל גוף.

"הדבר החשוב שעלינו לבדוק זה סך החלבון היומי שנאכל, ומומלץ ביותר לפזר את צריכת החלבון על פני היום כולו", מסבירה חפץ. "המקורות לחלבון יכולים להיות מהחי: ביצים, חלב ומוצריו, בשר, עוף דגים או מהצומח: קטניות (גרגרי חומוס, שעועית, פולי סויה, בוטנים, אפונה יבשה)".

חפץ מוסיפה כי ההמלצה היא לגוון את מקורות החלבון אותם אנו צורכים, על מנת לקבל את כל הרכיבים החיוניים לגוף ולהפחית את הסיכוי לחסרים תזונתיים. בין החלבונים המגיעים ממקורות שונים יש הבדלים, שמתבטאים בהרכב הספיציפי שלהם ובקצב הספיגה: חלבון מהחי נחשב לאיכותי יותר, מכיוון שהוא מכיל יותר חומצות אמינו, הוא נספג טוב יותר ומשפיע טוב יותר על סינטזת השרירים בגוף לעומת חלבונים מהצומח.

בין אם אתם עוסקים בפעילות גופנית מקצועית או לא, אבל כן חשוב לכם להקפיד על תזונה נכונה ועל בריאות הגוף, בטח אתם יודעים כי חלבונים הם אב המזון המשביע ביותר. לכן ההעדפה הראשונית היא ללכת על הטבעי ביותר - ופשוט לאכול חלבונים, וכך גם לקבל את המרכיב החשוב הזה וגם לשבוע באופן הבריא ביותר. אם לא ניתן לקבל הכל מהמזון, אפשר לשקול, בהתייעצות עם אנשי מקצוע, תוספות של אבקות חלבון, חטיפי חלבון ייעודיים ועוד. אבל יש עוד דרכים, כמו שמציעה rebar חברת המשקאות מפירות וירקות טבעיים. ב-rebar יודעים ומבינים שלא תמיד ניתן להגיע למכסות האלה במהלך היום ובשגרת החיים העמוסה ולכן, הרשת מספקת שלושה פתרונות נהדרים לתוספת חלבון ממקורות מגוונים ואיכותיים:

ריבר rebar. יח"צ,
ריבר rebar/יח"צ
ריבר rebar. יח"צ,
ריבר rebar/יח"צ

הסדרה המקצועית

את סדרת המשקאות PRO כבר הכרתם? מדובר במשקאות בשלושה טעמים שבנוסף לוויטמינים ולמגוון הערכים התזונתיים שלהם יש בהם מקור החלבון מריקוטה מועשרת חלבון, שמיוצרת במיוחד עבור משקאות הרשת. מעבר לחלבון איכותי יש בה גם סידן גבוה וויטמינים. גבינת הריקוטה קלילה מאוד במרקם שלה והמשקאות מספקים 20 גרם של חלבון, שניתן לצרוך בכל רגע שרק רוצים, במיוחד אחרי שהאימון מסתיים.

העשרת המשקה האהוב עליכם

אפשרות נוספת היא אבקת חלבון בטעם טבעי או בטעם וניל ללא סוכר המבוססת על חלבון מי גבינה (whey), המופק מחלב ונחשב לחלבון איכותי מאוד מבחינת ההרכב והספיגה שלו. את האבקת הזאת ניתן להוסיף לכל משקה ברשת, כך שאתם יכולים לקחת את המשקה האהוב עליכם ולשדרג אותו למנה משביעה, מזינה ועתירה בחלבון.

זריקת אנרגיה

אם בא לכם טוויסט מתוק, הרשת השיקה לאחרונה כדורי חלבון משודרגים (PRO BITES), ומפנקים במספר טעמים מגוונים: חלווה, בוטנים ושוקולד, כך שכולם יוכלו למצוא את הטעם האהוב עליהם. כל כדור כזה מספק 5 גרם של חלבון איכותי. מדובר כאן במנת חיזוק מנצחת שתלווה את המשקה שתבחרו, או שתפנק את הילדים הקטנים שלכם, שיטרפו את החטיף הבריא - אבל הפעם יקבלו גם תוספת חשובה ועשירה של חלבון.

התפיסה ש-rebar מובילה היא ראיית הצורך בחיזוק הבריאות, תוך כדי עיסוקי היום יום ומבלי להתאמץ. הבנה של החשיבות בהפיכת מקורות הוויטמינים והחלבון לנגישים וזמינים לכולם -ומכאן פותחה סדרה שלמה שנותנת לנו פתרונות חלבון -. אז בפעם הבאה שאתם נהנים מכדור שוקולד או בוחרים טעמים למשקה תדעו שאתם גם עושים טוב לגוף שלכם ולא צריכים להתפשר על ההנאה והטעם.

להזמנה באפליקציה ואיסוף בסניף>>

בשיתוף rebar

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully