וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק רכשה מטאואר את החזקתה בסייפן - 10% תמורת 39 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

9.12.2004 / 12:04

העסקה משקפת לסייפן שווי של 390 מיליון דולר, בעוד שבשוק ההון העריכו כי היא תונפק בנאסד"ק לפי שווי העולה על חצי מיליארד דולר; ג'נרל אטלנטיק השקיעה בעבר בפאואר דיזיין



קרן ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק היא הגוף לו מכרה חברת טאואר סמיקונדקטורס את מניותיה בחברת סייפן הישראלית, תמורת 39 מיליון דולר. ג'נרל אטלנטיק מוכרת בישראל משתי השקעות שביצעה בחברות מקומיות. המוצלחת מביניהן היתה בחברת פאואר דיזיין, בה מחזיקה כיום הקרן כ-25%. השקעה מוצלחת פחות היתה בחברת הסטארט אפ פונטיק סיסטמס, שנמכרה לאחרונה תמורת 80 מיליון דולר, כשנתיים לאחר שהקרן החליטה לצאת מהשקעתה בה, כך שרשמה הפסד.



החזקת טאואר בסייפן הסתכמה ב-10% מהחברה והיא נמכרה תמורת 39 מיליון דולר - תג מחיר המשקף לסייפן שווי שוק של 390 מיליון דולר. סייפן אמורה לצאת להנפקה בוול סטריט בזמן הקרוב ובשוק ההון העריכו בחודשים האחרונים את שוויה ביותר מחצי מיליארד דולר, כך שהשווי הנשקף מעסקת מכירת המניות נמוך ממנו בהרבה.



הנפקת סייפן היתה אמורה לצאת לדרך עוד לפני סוף השנה ומנכ"ל בורסת הנאסד"ק, בוב גרייפלד, אף התייחס למועד הצפוי בביקורו בארץ לפני כחודש. עם זאת, בשלב זה קשה לראות כיצד סייפן מנפיקה בחודש הקרוב, בשל העובדה שהחברה עדיין לא הגישה תשקיף לקראת ההנפקה.



טאואר רכשה את החזקותיה בסייפן בתמורה ל-6 מיליון דולר בלבד, כך שמכירתן תמורת 39 מיליון דולר משקפת תשואה גבוהה מאוד על ההשקעה. טאואר תרשום רווח הון של 32 מיליון דולר ברבעון הרביעי והכסף שיזרום לקופה יסייע לה לשפר את המאזן הרעוע, המכיל התחייבויות רבות לבנקים ולבעלי חוב באמצעות אג"ח.



כרמל ורניה, יו"ר ומנכ"ל טאואר, ציין כי "מכירת המניות והעיתוי בו היא התבצעה הינם חלק מתוכנית המימון שלנו למפעל FAB-2, ותאפשר לנו יחד עם תוכנית ההתייעלות עליה הודענו לאחרונה, להתמקד בהרחבת עסקינו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully