וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוהל ישלם לילד שנפגע מברית 1.18 מיליון שקל

יובל אזולאי

14.12.2004 / 19:16

רב לשעבר של המועצה המקומית גן יבנה, משומר ציבורי, גרם לפגיעה קשה באיבר מינו של הילד לפני 10 שנים



רב לשעבר של המועצה המקומית גן יבנה ישלם מיליון ו-180 אלף שקלים קנס לילד בן 10 ולהוריו, לאחר שאיבר מינו של הילד נפגע קשות במהלך ברית מילה שעשה לו.



הרב, משומר צוברי, ערך את הברית באפריל 1995. כמה שעות לאחר מכן הבחינה אמו של התינוק כי אזור עטרת הפין של בנה הושחר והזעיקה את המוהל. זה בדק את איבר מינו של התינוק, מרח עליו פולידין ואמר לאם המודאגת: "הכל בסדר".



שלושה ימים אחר כך, כשלא חל כל שיפור במצבו של הילד לקחה אותו האם לרופא שהפנה אותה בדחיפות לבית חולים. כעבור כמה ימי אשפוז איבחנו הרופאים כי התינוק סובל מנמק בעטרת הפין ומנשירת החלק הנמקי. לאחר אובדן עטרת הפין, הפין נלכד בעור הסובב אותו והתחבא.



כעבור שנתיים נותח הפעוט בבית החולים לילדים "שניידר" כדי לשחרר את הפין, להשלים את חסר העור ולתת לפין מראה תקין יותר. הניתוח נכשל. בחודש אוגוסט 2000 עבר הפעוט ניתוח נוסף בארה"ב על ידי ד"ר ג'רלד ג'ורדן, הנחשב למומחה בעל שם עולמי בניתוחי שחזור. לטענת הוריו של הילד, הניתוח לא החזיר את הפין למצבו התקין שכן העטרת המשוחזרת אינה מעוצבת ולפיכך, אינה מאפשרת שימור זיקפה תקינה בזמן קיום יחסי המין.



לצוברי לא היתה הסמכה לשמש כמוהל

ההורים תבעו את המוהל, את המועצה הדתית בגן יבנה, את המועצה המקומית ואת משרד הדתות. סגן נשיא בית משפט השלום בראשון לציון, השופטת דליה גנות דחתה את התביעות נגד הגופים הציבוריים והותירה את זו שהוגשה נגד המוהל בעינה.



במהלך המשפט התברר כי לצוברי לא היתה הסמכה לשמש כמוהל. על פי עדותו, הוא הבין כי עליו להיות מוהל בתוקף תפקידו כרבה לשעבר של המושבה גן יבנה. על כך הביעה השופטת גנות תמיהה וביקרה את העדר חקיקה מחייבת בנוגע להסמכת מוהלים ופיקוח על עבודתם: "צר לי כי המחוקק - משיקוליו הוא - אוטם את אוזניו ולבו ממצוקתם של נימולים שהינם קרבנות מוהלים רשלניים ואינו פועל להסדרת המילה בחקיקה מתאימה", כתבה השופטת בהחלטתה.



בגין הסבל והכאב שנגרם לילד ועוד יגרם - קבעה השופטת כי המוהל ישלם לו סכום של 850 אלף שקלים: "אין לדעת כיצד תהיה הפגיעה על עתידו של הקטין ויכולתו ליצור קשרים בין אישיים ורומנטיים וכן, קיים חשש לנכות פסיכיאטרית או צורך בטיפולים פסיכולוגיים בעתיד, כאשר הקטין יתבגר ויווכח לדעת כי איבר מינו שונה משל אחרים", כתבה השופטת בהחלטתה. בית המשפט חייב היום את הרב לפצות גם את הורי הקטין על סבלם ועל הוצאותיהם וכן על טיפול נפשי לבנם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully