וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן, עורק, אי.די.בי ומשפחת לבנת מכרו את חלקם בכבל התת-ימי לטלקום איטליה תמורת 79 מיליון דולר

הדר חורש

24.12.2004 / 8:30

העסקה משקפת לכבל שווי של 210 מיליון דולר, לעומת שווי של 500 מיליון דולר שתבעו הישראלים; השותפים הישראלים רכשו את חלקה של טלקום איטליה בתשתית הפנים ארצית ב-26 מיליון דולר



טלקום איטליה ושותפיה הישראלים פירקו אתמול את השותפות בת שש השנים בכבל התת-ימי הבינלאומי מד נאוטילוס וברשת הסיבים האופטיים הפנים-ארצית אי.סי 1. שווי הקבוצה בעסקה נקבע על כ-210 מיליון דולר, בעוד שהערכות השווי המרביות ייחסו לה שווי של כ-600 מיליון דולר. בכל זאת אמרו בעלי המניות הישראלים בחברה כי הם מרוצים מהמחיר שהושג.



על פי ההסכם רכשה טלקום איטליה את חלקם של הישראלים בכבל התת-ימי (49%) תמורת 79 מיליון דולר. חלקה של טלקום איטליה, חברת התקשורת הלאומית של איטליה, בתשתיות הרשת הפנים-ארצית אי.סי 51%) 1) נרכש על ידי השותפים הישראלים ב-26 מיליון דולר.



מיזם אי.סי 1 כולל רשתות סיבים אופטיים לתקשורת פנים-ארצית מחיפה ועד באר שבע. הרשת משרתת חברות תקשורת ומעמידה לרשותן קווים לתקשורת נתונים וטלפון. לאחר העסקה יצורפו לאי.סי 1 מרכזי אחסון, אתרים ופעילויות גיבוי שיועברו אליו ממד נאוטילוס.



ההשקעה היחידה של טלקום איטליה בישראל כיום היא בהחזקת 26% ממניות חברת התקשורת הבינלאומית והאינטרנט קווי זהב, הנשלטת על ידי אליעזר פישמן (74%).



מד נאוטילוס הוא פרויקט תקשורת בינלאומית שאפתני, הנועד לרכז את תעבורת התקשורת הבינלאומית מהאגן המזרחי של הים התיכון לאירופה וליתר חלקי העולם. ישראל היתה מרכיב מרכזי בפרויקט, שנתמך בהתלהבות על ידי משרד התקשורת.



ישראל מיצתה את הקיבולת של הכבלים התת-ימיים הישנים, בעוד פרויקט נאוטילוס הציעה לה קיבולת בינלאומית בלתי מוגבלת וחסינה כמעט מפני תקלות. יתרון נוסף שראה משרד התקשורת בפרויקט - היה זה הכבל הבינלאומי הראשון שבו לא שלטה בזק, בעלת מונופול התקשורת באותה תקופה.



בתחילה היתה טלקום איטליה שותפה זוטרה במיזם, ואולם ב-2000 הבינה חברת התקשורת הענקית מאיטליה שמדובר במיזם אסטרטגי שעליה לשלוט בו. היא רכשה חלק ממניות השותפים לפי שווי של 240 מיליון דולר, ונהפכה לבעלת השליטה המוחלטת בחברה, עם 51%, תוך שהיא נותנת לבעלי המניות הישראלים אופציה למכור לה את חלקם במחיר מוסכם.



טלקום איטליה החזיקה בשליטה בנאוטילוס באמצעות חברה משותפת לה ולאליעזר פישמן. פישמן לא מכר את חלקו בחברה המשותפת ולכן מחזיק עדיין בפועל בכ-15% ממניות מד נאוטילוס. הקבוצה הישראלית כללה את קבוצת אי.די.בי, חברת עורק, אליעזר פישמן (במקביל לאחזקתו המשותפת עם טלקום איטליה) ומשפחת לבנת, שקיוותה לממש את את האחזקה ברווחים של מאות מיליוני דולרים. הישראלים דרשו מטלקום איטליה לממש את האופציה לרכישת חלקם בחברת תמורת כ-250 מיליון דולר, כלומר, על פי שווי של 500 מיליון דולר. תשובתה של טלקום איטליה היתה חדה: "במחיר הזה אנחנו מוכנים למכור את חלקנו". על פי מנגנון מוסכם מראש, החלו מעריכי שווי בלתי תלויים להעריך את שווי הנכסים. הערכת השווי הראשונה נטתה לטובת הישראלים - כ-600 מיליון דולר. הערכת השווי השנייה היתה צנועה יותר - 240 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully