וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ממשלה בתל אביב מסרבים לעבור לבניין החדש בקרייה

חיים ביאור

24.12.2004 / 11:10

העובדים ימשיכו לעבוד במשרדים הנוכחיים למרות שחלק מהבניינים נמצאים במצב ירוד; טוענים כי ייאלצו לחנות הרחק מן הבניין החדש ומבקשים כי הזמן מרגע הגעתם לחניון ייחשב כזמן עבודה



משרדי הממשלה בתל אביב, הפזורים כיום באתרים שונים בעיר, עתידים לעבוד בינואר לבניין משרדים גדול בפאתי הקריה - בפינת הרחובות קפלן ודרך בגין, שבנייתו הושלמה באחרונה. עם זאת העובדים מסרבים לעבור לבניין החדש, כל עוד לא ימולאו דרישותיהם.



מזכיר הסתדרות עובדי המדינה במרחב תל אביב, אלי להב, אמר אתמול כי העובדים ימשיכו לפי שעה לעבוד במשרדים הנוכחיים, למרות שחלק מהבניינים המאכלסים את המשרדים נמצאים במצב תחזוקתי ירוד. לדבריו, בבניין החדש קיימת מצוקת חנייה, שתאלץ חלק מהעובדים להחנות את כלי רכבם במקומות מרוחקים.



"הנהלות המשרדים מציעות שהעובדים יחנו את רכבם בחניון ליד רחוב חשמונאים וממנו יופעלו מיניבוסים שיסיעו את העובדים לבניין החדש", אמר להב, "ואולם כאן התעוררה בעיה: העובדים מבקשים כי הזמן שיחלוף מרגע הגעתם לחניון ועד להבאתם לבניין החדש ייחשב כזמן עבודה והם יהיו זכאים בגינו לתשלום שכר". לדבריו, הנהלות המשרדים דוחות את הדרישה, בטענה כי אין לשלם לעובדים שכר עבור הזמן החולף מרגע החנייה ועד הגעתם למשרדים באמצעות ההסעה המאורגנת.



לטענת להב, בעיה אחרת היא החללים הסגורים בבניין החדש. "העובדים מתנגדים לעבודה בחללים סגורים שלא ניתן לפתוח בהם חלונות. הם משוכנעים שהדבר מהווה מתכון להידבקות במחלות", אמר.



הסירוב לעבור לבניין המשרדים החדש מקיף את 850 עובדי מס הכנסה בתל אביב, הפזורים כיום בתשעה אתרים בעיר, 100 עובדי משרד הפנים, המועסקים במגדל שלום, 100 עובדי משרד הבינוי והשיכון המועסקים בבנייין ברחוב לינקולן ו-100 עובדי לשכת רישום מקרקעין של משרד המשפטים (ה"טאבו") הממוקמים ברחוב שאול המלך. גם שירות התעסוקה שוקל להעביר את משרדיו בתל אביב לבניין החדש, ואולם עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין.



הוועדה לתיאום ולביצוע בהסתדרות, בראשות שלמה שני, אישרה השבוע את בקשת ועדי העובדיםלהכריז על סכסוך עבודה. בתום שבועיים של "צינון", ועוד לפני המעבר הרשמי לבניין החדש, יהיו העובדים רשאים לפתוח בשביתה.מהנהלות המשרדים נמסר בתגובה: "המעבר של העובדים לבניין החדש ייעשה במועד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully