וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה ישיבת הממשלה היוצאת באוקראינה

רויטרס

29.12.2004 / 10:54

הממשלה נכנעה ללחץ תומכיו של יושצ'נקו, שקרא לחסום את בניין הממשלה ולמנוע כינוס הישיבה בראשות ינוקביץ'. המועמד היוצא מתעקש להישאר במשרתו, למרות הפסדו בבחירות

הממשלה היוצאת באוקראינה החליטה שלא להתכנס, לאחר שתומכי ראש הממשלה הנבחר, ויקטור יושצ'נקו, צרו על בניין הממשלה בקייב כדי למנוע את הישיבה המתוכננת.

יושצ'נקו, מנהיג האופוזיציה באוקראינה אשר ניצח בבחירות החוזרות לנשיאות, קרא אתמול לתומכיו לחסום כינוסה של ישיבת הממשלה היום, שבראשה אמור לעמוד יריבו, ויקטור ינוקביץ'. יושצ'נקו אמר את הדברים בפני קהל של אלפים בכיכר העצמאות בקייב, לאחר פרסום תוצאות ראשוניות של הבחירות באוקראינה, שהתקיימו ביום ראשון האחרון. "הרשו לי להצהיר באופן רשמי, כי לא תהיה שום ישיבה של הממשלה, הממשלה הבלתי חוקית הזאת", אמר יושצ'נקו לתומכיו. הוא הוסיף, כי על ה'מצור' על בניין הממשלה להתחיל מוקדם בבוקר.

ינוקביץ', אשר סירב להודות בתבוסתו, נשאר במשרדו, למרות שחרורו מן התפקיד על ידי הפרלמנט.

למרות שהתוצאות הרשמיות של הבחירות יתפרסמו רק בעוד כמה ימים, התוצאות, לאחר ספירת כל הקולות, מורות על ניצחון של יושצ'נקו בהפרש של כ-6%. יושצ'נקו כבר הכריז על אוקראינה כ"סוף סוף חופשית, 14 שנים לאחר קבלת העצמאות מן השלטון הסובייטי", והבטיח להתיישר עם המערב, בתום עשור של שחיתות ושערוריות. יושצ'נקו גם קרא לתומכיו להתכנס בערב השנה האזרחית החדשה בכיכר המרכזית בקייב, כדי לחגוג את הניצחון.

ינוקביץ' מתכוון לעתור לבית המשפט העליון באוקראינה, לאור טענתו לאי סדירויות רבות בבחירות. הוא חזר לעבוד, כשהוא מתכוון לנצל את בסיס הכוח האחרון שנשאר לו, לאחר שהנשיא היוצא, ליאוניד קוצ'מה, הפסיק תמיכתו בו. דוברו של ינוקביץ', אלכסנדר טמבסקי, הסביר כי הלה חזר מ"חופשה" שלקח לאחר הבחירות בחודש שעבר.

ינוקביץ' נשאר במשרתו, למרות תוצאותיהן הראשוניות של הבחירות ביום ראשון, בזכות סירוב הנשיא היוצא קוצ'מה לחתום על צו פיטוריו, לאחר החלטת פרלמנט לפטרו. פטרו פורושנקו, אחד מעוזריו הבכירים של יושצ'נקו ומועמד מרכזי לכהן כראש ממשלתו, טען כי הממשלה תורכב זמן קצר לאחר השבעת יושצ'נקו באמצע ינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully