וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד למגמה: בנק הפועלים מעלה תחזית האינפלציה לשנת 2004 ל-1.3%

ניצן כהן

30.12.2004 / 14:48

העלאת תחזיות האינפלציה של הפועלים מבוססת על הערכה כי המדד בדצמבר יעלה ב-0.2%; מדד ינואר ירד ב-0.3%; האינפלציה ל-12 החודשים הבאים תסתכם ב-2%



בניגוד לקונצנזוס ההערכות, מעלה בנק הפועלים את תחזיות האינפלציה שלו ל-2004 לרמה של 1.3% וזאת לעומת ההערכה הקודמת שצפתה אינפלציה שנתית של 1.2%. בבנק הפועלים מעריכים כי האינפלציה ב-12 חודשים הבאים תסתכם ב-2% לעומת ההערכה הקודמת שצפתה אינפלציה של 1.9%.



במחלקה הכלכלית של הפועלים מבססים את העלאת תחזיות האינפלציה על ההערכה כי מדד דצמבר יעלה ב-0.2% לעומת ההערכה הקודמת שצפתה מדד חיובי של 0.1%. בפועלים מסבירים כי עליית המדד בחודש דצמבר תושפע מעלייה במחירי הירקות הטריים ובעיקר המלפפונים, הקישואים והעגבניות.



עוד מעריכים בפועלים, כי בדצמבר נרשמה עלייה נוספת במחירי ההלבשה וההנעלה. בנוסף, יתרמו למדד החיובי ההתיקרויות במשק החשמל והמס על הסיגריות.



התחזיות של הפועלים צופות כי מדד ינואר ירד בשיעור חד של 0.3% וזאת בשל ירידה עונתית הצפויה במחירי ההלבשה וההנעלה וירידה במחירי הירקות והפירות. בפועלים צופים, כי בינואר תירשם ירידה במחירי הדלק - ירידה שתקוזז בחלקה על ידי העלייה במחירי הסיגריות.



הכלכלן הראשי של אקסלנס נשואה, שלמה מעוז, שבשנה האחרונה הצליח לחזות כמעט במדויק את התהליכים בכלכלה הישראלית, העריך לאחרונה כי עד תום הרבעון הראשון של 2005 נראה רצף של מדדים שליליים, לרבות מדד דצמבר שירד להערכתו ב-0.3%. מעוז מבסס את תחזיותיו על המשך היחלשות הדולר ועל ההאטה בביקושים המקומיים בשל הירידה החדה בקצב הצמיחה של הכלכלה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully