וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגדירה מחדש את המושג "עינויים"

31.12.2004 / 12:34

משרד המשפטים שינה את ההגדרה שהיתה נהוגה בתקופת פרשת ההתעללות בעצירים בעיראק. ההגדרה החדשה כוללת סבל גופני שנגרם באמצעות פגיעה באיברים וכן סבל נפשי

משרד המשפטים האמריקאי פירסם תזכיר, המגדיר מחדש את המושג "עינויים". ההגדרה החדשה מתרחקת מההגדרה שהיתה נהוגה לפני פרשת העינויים בכלא אבו גרייב, לפיה עינויים צריכים לכלול "כאבי תופת יוצאי דופן".

התזכיר בן ה-17 עמודים השמיט שתיים מהסוגיות השנויות במחלוקת שהיו במסמך הקודם שפרסם המשרד ב-2002: הראשונה היא סמכותו של הנשיא, ג'ורג' בוש, המפקד העליון בזמן מלחמה, לשנות את החוק האמריקאי נגד עינויים. הסוגייה השניה היא ההגנה החוקית שתינתן לחיילים האמריקאים נגד אחריות פלילית במקרים מסוג זה. בסוכנות הידיעות איי.פי דווח, כי על פי המסמך החדש, עינויים מפרים את החוק האמריקאי והבינלאומי.

חברי קונגרס ומומחים משפטיים שמתחו ביקורת על המסמך המקורי, אמרו כי הוא הציב מסגרת חוקית שהובילה לביצוע מעשי ההתעללות בכלא אבו גרייב בעיראק, באפגניסטן ובמחנה המעצר גוואנטנמו. לאחר שהתפוצצה פרשת ההתעללות בעיראק, החל משרד המשפטים לעבוד על המסמך החדש.

המסמך החדש מתחיל כך: "עינויים הם דבר נתעב בקרב מערכת המשפט והמוסר האמריקאים וכן בכפוף לנורמות הבינלאומיות". ההגדרה של עינויים איננה רק כאב בלתי נסבל, אלא מספיק סבל גופני שנגרם מפגיעה באיברים. עינויים יכולים גם להיות נפשיים בנסיבות מסוימות, ולא צריכים להימשך חודשים או שנים, כמצוין במסמך הקודם. בנוסף, מצמצם המסמך את יכולתם של חוקרי שבויים לטעון להגנתם כי הונחו על ידי שיקולי ביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully