וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדוקס המאמן הישראלי

שגיא ברעם

2.1.2005 / 13:41

יש דברים שלעולם אינם משתנים, במיוחד כשמדובר בספורט הישראלי, המושפע באופן טבעי מהמנטליות המזרח תיכונית. דפוסי ההחתמה/פיטורים של מאמנים ישראלים בכל ענפי הספורט חוזרים על עצמם באופן מייגע ומשעשע. זה עובד בערך ככה:

שלב א: הבאנו מאמן עם קבלות, שגדל במועדון (בדרך כלל היה שחקן ספסל בילדים ג', עד שפרש בשיא בגיל 12). בעזרתו נחזיר את הקבוצה לימי הזוהר שלה ואת האוהדים ליציעים (כרגע יש שלושה מנויים, אבל מאז הבוקר הביקוש גובר).

שלב ב: תענוג לראות איך הוא מעביר את האימונים. מקצוען אמיתי (יש אפילו אימוני בוקר!). יש לו כימיה נהדרת ושפה משותפת עם השחקנים (אף אחד עוד לא הגיע לועדת משמעת). רואים שיפור אמיתי ביכולת ובביטחון של השחקנים (ראו את זה בבירור במשחק אימון נגד אליצור קבר רחל).

שלב ג: השופט הזה מתעלל בנו כבר שנים. זאת הפעם האחרונה שנסכים לשיבוץ הזה. בנוסף לכל סבלנו גם מחוסר מזל משווע (בכל פעם שעברנו את החצי, חטפו לנו את הכדור).

שלב ד: הזרים עוד יתאקלמו - צריך סבלנות. ניתן להם את כל הזמן שיידרש. הקונגולזי לא רגיל לחומוס ולגרוזיני יקח זמן להבין את שיטת המשחק.

שלב ה: אנחנו נותנים את כל הגיבוי למאמן ולצוות המקצועי. יתכן שהמאמן צריך להסיק מסקנות לגבי הרכב השחקנים. אנחנו לא חושבים שצריך להחליף מאמן רק כדי לזעזע. יתכן שבדיעבד לא כל ההחלטות שלו היו נכונות.

שלב ו: אין כרגע מאמנים טובים יותר בשוק. נוציא ביחד את העגלה מהבוץ. האוהדים? זה מובן שהם מקללים, אבל צריך סבלנות. המאמנים ביציע? ממש לא קשורים למצב.

שלב ז: הקבוצה מעל הכל. אנחנו מעריכים את תרומתו ומאמציו של המאמן,אבל מצבים קיצוניים דורשים פעולות קיצוניות. אי אפשר להחליף את כל השחקנים. הוא עוד מאמן צעיר שיוכיח את עצמו. לא נכנענו ללחץ האוהדים.

אש על הגולש

בוער לכם בלב, בראש או בלשון ואין לכם איפה לפרוק את זה? מערכת וואלה! ספורט מזמינה אתכם להיות פרשנים לרגע (או ליותר, תלוי בכם), סופרים או משוררים ולשלוח לנו קטעים שכתבתם, בכל סגנון כתיבה שעולה על דעתכם, בתנאי שיהיה ראוי לפרסום ובכל תחום הקשור לספורט.

מניתוח נקודות התורפה הטקטיות בהרכב החדש של מ.ס. אשדוד עד לסיפור, דמיוני או מציאותי, על חיי אוהד פינג-פונג, נשמח לתת לכם הזדמנות לגלות לעולם כוכבי כתיבה חדשים. את הקטעים שכתבתם, שלחו דרך ה"כתבו לנו" (בצד ימין באתר או בקישור למטה) או לכתובת המייל הבאה: sportssupport@walla.net.il . אנו נפרסם את המשובחים שבקטעים שנקבל בפינה "אש על הגולש" שבאיזור הטורים האישיים. גם מי שכבר פירסם בעבר טור, מוזמן להמשיך ולשלוח. אנא, ציינו את שמכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully