וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בהיקף 10 מיליון שקל נגד 4 חברות לשיחות בינלאומיות בטענה להפרת פטנט

ענת רואה

2.1.2005 / 18:18

התובע, צבי קמיל, טוען כי הוא בעל פטנט עולמי לכרטיסי חיוג טלפוניים משולמים מראש; לטענתו, בזק בינ"ל, ברק, 012 קווי זהב וסולן תקשורת מפרות את הפטנט הרשום על שמו כממציא השיטה



לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תביעה בהיקף של 10 מיליון שקל נגד 4 חברות השיחות הבינלאומיות: בזק בינלאומי, ברק, 012 קווי זהב וחברת סולן תקשורת ומחשבים, בטענה להפרת פטנט עולמי.



התובע, צבי קמיל, טוען כי הוא ממציא השיטה לרכישת כרטיסי חיוג טלפוני המשולמים מראש והוא מחזיק בפטנט הרשום באמצעות חברת אירוטל בע"מ, שהוא אחד מבעלי מניותיה. כרטיסי החיוג מאפשרים רכישה מראש של כרטיס בסכום קצוב, וביצוע שיחות מכל מכשיר טלפון, באמצעות חיוג למוקד והקשת הקוד הסודי הנלווה לכרטיס.



בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שלמה כהן ואורית קספרסקי, טוען קמיל כי 4 החברות מפירות מזה מספר שנים את הפטנט הרשום לטובתו ומפיצות כרטיסי חיוג המשולמים מראש משלהן.



לטענתו, בשנת 1985 הוא הגיש בקשה לרישום פטנט ובשנת 1996 הוענקה לו תעודת פטנט. בתביעה נטען כי קודם לאמצאה לא ניתן היה לבצע שיחה ממכשיר טלפון שתחייב בתשלום את מבצע השיחה ולא את בעל הקו, אלא רק באמצעות טלפון ציבורי או בתשלום בכרטיס אשראי.



עוד טוען קמיל כי רשם את הפטנט במדינות נוספות בעולם וביניהן ארצות הברית, אנגליה, בלגיה ויפאן, וכי זה זכה להצלחה מסחרית ניכרת ברחבי העולם ובישראל.



לטענתו, הוא פנה מספר פעמים לחברות וביקש מהן להפסיק להפר את הפטנט הרשום על שמו אך אלו לא עשו כן. "למרות שמדובר בחברות גדולות המשרתות צרכנים רבים בהיקפים ניכרים, הן סבורות, ככל הנראה, שמותר להן לגזול את רכושם של התובעים ואין צורך לשלם, כל עוד בית המשפט לא הכריח אותן לעשות כן", נטען בתביעה.



לפיכך מבקש התובע להורות לחברות להגיש לו דו"ח על הכנסותיהן כתוצאה מכרטיסי החיוג, לרבות הכנסות משיתוף פעולה עם חברות אחרות, וכן לחייבן בתשלום תמלוגים ובפיצויים. לצורכי אגרה הועמד סכום התביעה על 10 מיליון שקל.



החברות הנתבעות טרם העבירו כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully