וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה את "עסקת החבילה" עם הבנקים

צבי זרחיה

3.1.2005 / 16:17

הבנקים יתחייבו להקפיא עמלות ולשווקן ב"חבילות", ויפעלו להקלת מעבר לקוחות ביניהם; בתמורה, תקפיא רשות ההגבלים לשנה את ההליך להכרזתם כקבוצת ריכוז



ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום את "עסקת חבילה" שסיכמו בסוף השבוע יו"ר הוועדה, ח"כ שלום שמחון (עבודה), המפקח על הבנקים יואב להמן, הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום והבנקים. בהתאם לעסקה, יקפיא שטרום למשך שנה את הצעתו להכריז על הבנקים כקבוצת ריכוז. הבנקים מצדם הסכימו להגבלות על העמלות.



העסקה סוכמה עם ארבעת הבנקים: הפועלים, לאומי, המזרחי והבינלאומי. עדיין לא ברור אם גם בנק דיסקונט יצטרף אליה. הבנקים ביקשו ארבעה חודשי התארגנות להפעלתה של עסקת החבילה, כך שככל הנראה היא תצא לפועל רק במארס או באפריל. הסיכום יובא לאישור ועדת הכלכלה.



לפי הסיכום, הבנקים והמפקח על הבנקים יסכימו בתוך שלושה חודשים על כיצד להקל על לקוחות פרטיים לעבור מבנק אחד למשנהו, ולצמצם את עלויות המעבר. נקבע כי העלות המרבית לסגירת חשבון תהיה 40 שקלים. כן הוסכם, כי הבנקים המסחריים יקפיאו את כל העמלות למשקי הבית למשך תקופה של שנה וחצי, לרבות עמלת השורה ועמלת דמי ניהול.



לקוחות המבצעים פעולות מעטות יוכלו לבצע 10 פעולות עובר ושב בתעריף של 10 שקלים בחודש. כן ייקבע מסלול נוסף לתשלום עמלה חודשית של 18 שקלים - מסלול הכולל בין היתר את הפעולות הבאות: העברת משכורת וקצבה בלא הגבלה, ארבע פעולות משיכה מבנקט, חמש פעולות הרשאה לחיוב, שמונה פעולות של הפקדת ומשיכת צ'קים ושש פעולות מידע בעדכן. במסלול הזה יבוטלו עמלת השורה בבנקים והחיוב בגין דמי ניהול. לפי ההבנה שהושגה, כל בנק יצטרך - על פי בקשת הלקוח - להעניק לו את "היסטוריית האשראי" למשך שנה אחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully