וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מההרוגים הפלסטינים ברצועה - בני משפחה

5.1.2005 / 0:04

7 פלסטינים, רובם קטינים, נהרגו אתמול מפגז שירה טנק ברצועה. לטענת צה"ל הירי בוצע אל פעילי חמאס שעסקו בירי מרגמות. 5 רקטות קסאם נחתו אתמול בשדרות ובנגב, 3 בני אדם לקו בהלם

שבעה פלסטינים נהרגו אתמול בבוקר מנפילת פגז טנק של צה"ל בשטח באזור חקלאי סמוך לבית להייה, בהם חמישה ילדים ונערים. שמונה פלסטינים נפצעו, שניים מהם באורח קשה. לפי מקורות פלסטיניים, כל ההרוגים הם אזרחים, העובדים באזור החקלאי שאליו נורתה האש, ואין להם קשר לארגונים הפלסטיניים. נמסר, כי הפגז פגע סמוך לחממות המשפחה. מנגד טוען צה"ל, כי הירי בוצע לעבר פעילים מוכרים בזרוע הצבאית של חמאס, שעסקו בירי פצצות מרגמה.

"הארץ" דיווח, כי בהרוגים שישה בני משפחה אחת, משפחת רבן מבית להייה: שלושת האחים - בסאם בן 13, מחמוד בן 14, והאני בן 16 - ושלושת בני דודיהם, ראג'ח בן 10, ג'אבר בן 12 ומוחמד בן 22. בנוסף להם נהרג שכנם, ג'בריל אל כסיח, בן 20. הלוויותיהם התקיימו בצהריים בבית להייה.

התקרית אירעה לאחר שארבע פצצות מרגמה נורו לעבר אזור התעשייה ארז. שתי פצצות נחתו באזור התעשייה והשתיים הנוספות נחתו ככל הנראה בשטח פלסטיני. מאחת הפצצות נפגע אוטובוס ישראלי, שהסיע תלמידים. ילד אחד נפצע קל מהירי ואחר לקה בחרדה. בצה"ל נטען, כי לאחר הירי זיהו הכוחות באזור חוליה בת כשמונה פלסטינים, ששיגרה את הפצצות, וירו לעברם פגז טנק. החוליה זוהתה בין בריכות החמצון שמצפון לבית להיה בפאתי השטח הבנוי בעיירה.

מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, אלוף משנה אבי לוי, אמר לקול ישראל, כי החיילים פגעו בחמישה מחבלי חמאס, בעת שירו פצצות מרגמה לעבר יישובים ישראליים. לוי ציין, כי המחבלים פעלו בחסות אזרחים והביע צער על פגיעה בעוברי אורח.

ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "המחבלים הפלסטינים ממשיכים להתחבא מאחורי אזרחים פלסטינים. ישראל מחוייבת לנקוט אמצעים הדרושים להגנתה".

צה"ל פגע בשני מחבלים ליד ציר קרני-כיסופים

ארבע רקטות קסאם נפלו אמש בשדרות. בבוקר נחתה רקטה אחת, אך לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. לפני הצהריים נחתו שתי רקטות נוספות, מהן לקו בהלם שלושה בני אדם. בצהריים נחתה רקטה רביעית בעיר, אך לא הסבה נזק. בכל המקרים פעלה מערכת ההתרעה "שחר אדום" לפני נחיתת הרקטות. רקטה חמישית נחתה בערב בקיבוץ בנגב המערבי, והסבה נזק למבנה.

מאות מתושבי שדרות הפגינו במחאה על המשך ירי הקסאם. בגלי צה"ל דווח, כי ראש העירייה, אלי מויאל, פנה לראש הממשלה, אריאל שרון, ולשר הביטחון, שאול מופז, בקריאה לפעול לשיפור המצב הביטחוני.

צה"ל פגע אתמול בשני מחבלים חמושים סמוך לציר קרני-נצרים שברצועת עזה. בקול ישראל דווח, כי החיילים השיבו אש בעקבות ירי לעברם. לא היו נפגעים בקרב החיילים. ליד שכם נחשף מטען חבלה גדול. המטען פוצץ באופן מבוקר ללא נפגעים.

צה"ל והשב"כ עצרו אתמול בבוקר בכפר עאנין ממערב לג'נין מבוקש שברח מהכלא הצבאי עופר ליד רמאללה לפני שנתיים. האיש הוא בילאל יאסין פעיל ג'יהאד איסלאמי. מאז בריחתו היה מעורב בתכנון כמה פיגועי ירי ומטענים, וכן בכחמישה ניסיונות לשלוח מחבלים מתאבדים לתחומי הקו הירוק, שכולם סוכלו.

אבו מאזן נגד "האויב הציוני"

בעקבות התקרית החריף מועמד הפתח לבחירות ברשות, אבו מאזן, את התבטאויותיו נגד ישראל, וכינה אותה "האויב הציוני". אבו מאזן דיבר בכינוס בחירות בחאן יונס, וקרא לתומכיו "להתפלל למען ההרוגים מפגזי האויב הציוני". שלשום אמר אבו מאזן בנאום בחירות בעזה, כי ירי רקטות הקסאם ופצצות המרגמה פוגע בפלסטינים. בנאום בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, אמר כי "ירי הטילים הוא חסר ערך, הנזק שהוא גורם רב מתועלתו ועליו להיפסק".

שר החוץ, סילבן שלום, הביע אתמול אכזבה מההצהרות האחרונות של אבו מאזן, ואמר כי יש בהן "מסרים מן הסוג שלא נשמעו זמן רב". במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר פגישתו עם עמיתו הטורקי, עבדאללה גול, אמר שלום כי אין לקבל את הטענה שדברי אבו מאזן נובעים מצורכי בחירות.

שלום הוסיף, כי ישראל מצפה מאבו מאזן לפעול להפסקת ירי רקטות הקאסם ופצצות המרגמה. השר הדגיש, כי אם אבו מאזן מתכוון לדבריו, לפיהם שיגור הרקטות פוגע בפלסטינים, ישראל מצפה ממנו לתרגם את דבריו למעשים.

בתוך כך, ארגון החמאס טוען, כי התבטאויות אבו מאזן כנגד ירי הקסאם עודדו את ביצוע פעולת צה"ל ברצועת עזה. בגלי צה"ל דווח, כי בארגון טוענים, שהפעולה מוכיחה כי הקסאם הוא התשובה היחידה של הפלסטינים ל"תוקפנות ישראל".

דיכטר: דרום עזה תהפוך ללבנון

ראש השב"כ, אבי דיכטר, התריע אתמול מפני נסיגה של כוחות צה"ל מ"ציר פילדלפי" ברצועת עזה, שלדבריו, תהפוך את דרום ישראל לדרום לבנון. דיכטר, שמסר סקירה חצי שנתית לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אמר כי בתקופה האחרונה הועברו במנהרות להברחת אמצעי לחימה ברצועת עזה חמישה טילי כתף נגד מטוסים מדגם "סטרלה". לדבריו, למרות נוכחות צה"ל במקום יש הברחות רבות של נשק ממצרים לשטחים.

בהתייחסו לירי הרקטות ופצצות המרגמה אמר ראש השב"כ, כי צה"ל חייב להיות בשטח כדי למנוע את הירי. דיכטר העריך כי גם לאחר הבחירות לנשיאות הרשות הפלסטינית, היא תמשיך לתת מקלט למחבלים.

דיכטר אף ציין כי השב"כ חדל באחרונה לעצור מחבלים "זוטרים", משום שבתי המעצר מלאים ואין בהם מקומות פנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully