וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד כדור גבינה אחד ודי

נגה משל

3.6.2006 / 11:52

את האווריריות של ענני ה Foyle Varenikes של סבתא רוזה אף אחד לא מצליח לשחזר, אבל כולם ממשיכים לנסות. גם אתם מוזמנים להכין כדורי גבינה טעימים ומהירים

זה ידוע שהמאכלים שהכי מתגעגעים אליהם בעולם הם אלה של אמא או סבתא. בדרך כלל מדובר במנות מאוד פשוטות ובסיסיות, כלל לא מאכלי גורמה מתוחכמים, שאיכשהו תחת ידיהן הבוטחות של אלה שגידלו אותנו, יצאו תמיד בעלות טעם ומרקם שונים וייחודיים.

הסיפור ידוע וחוזר על עצמו: אחרי שנים שבהם התרגלנו לאכול את הדגים או הקציצות של סבתא היא הולכת לעולמה ועמה הולכים גם המאכלים, שהפכו כבר לשמה השני, וזה לא בגלל שהיא סירבה למסור לצאצאיה את המתכון. זה פשוט לא יוצא אותו דבר כשזאת לא היא שלשה את העיסה, אופה את העוגה או מרדדת את הבצק.

כך למשל במשפחה של בן זוגי, הגעגוע לקניידלעך בצק תפוחי האדמה של הסבתא אף פעם לא מוצא מנוח. אף אחד מבני המשפחה לא מצליח להכין את הקניידלעך הייחודיים (סוג של ניוקי), כמו שהיא הכינה. פה הבצק יוצא דביק מדי, שם הם לא מחליקים בגרון כמו שהחליקו כשיצאו מהסיר שלה ובקיצור – כל ניסיון נגמר בכישלון ובגעגוע צורב.

אותו סיפור בדיוק חוזר על עצמו עם כדורי הגבינה של סבתא רוזה. רוזה דרבינסקי הייתה בשלנית אמיתית שעבדה כטבחית במפגש הרחובות קינג ג'ורג' זמנהוף בתל אביב. היא כינתה את כדורי גבינת טוב טעם - פוילה ורניקס (Foyle Varenikes) ולימים העבירה את המתכון לשלושת ילדיה ותשעת נכדיה. עד עצם היום הזה אף אחד מהם לא הצליח לשחזר את האווריריות של העננים שהיא יצרה וכולם מתגעגעים מאוד אליה ואל בישוליה.

הנה המתכון של סבתא רוזה. לכל אחד ממכם ייצאו כדורים קצת שונים בגודל, בטעם ובמרקם – אך הבשורה המשמחת היא שמדובר במתכון קל ומהיר שתמיד יוצא טעים. הכדורים האלה אהובים מאוד על פעוטות ומבוגרים כאחד והם גם די בריאים. מומלץ להגיש עם יוגורט או עם שמנת חמוצה.

כדורי גבינה (Foyle Varenikes)

חומרים:
2 חבילות גבינת טוב טעם
1 כוס קמח מלא
1/3 כוס סוכר (או פחות אם אתם לא חובבי מתוק)
2 ביצים

1/2 שקית פירורי לחם
חמאה לטיגון

הכנה:
מערבבים את כל החומרים, מלבד פירורי הלחם והחמאה, בקערה ומניחים ל-10 דקות.

מרתיחים מים בסיר, יוצרים בידיים כדורים ומכניסים למים הרותחים. מחכים שהם יצופו ומבשלים עוד מספר דקות.

מוציאים בכף מחוררת לצלחת.

מטגנים את פירורי הלחם בחמאה עד להזהבה ומגלגלים בהם את הכדורים.

מגישים חם או קר עם יוגורט בצד או שמנת חמוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully