וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלט הכי גבוה בעולם

דפנה כ"ץ, עכבר כלבו חיפה

4.6.2006 / 8:38

מסעדת "פיאנו" בעוספיה מארגנת מנות בגודל מפלצתי. אפילו הכבד אווז הגיע בנדיבות מופגנת. הבעיה היחידה היא הרטבים

זמן וכסף הם שני מושגים מציאותיים לגמרי. רק משום מה, אנו בוחרים ליצור איתם יחסים אווריריים למדי. זה מתחיל במכנסיים שמחירם 299 שקל, ואנו אומרות לעצמנו "200 ומשהו", וממשיך ב"בעוד עשר דקות אני מגיעה" כשרק יצאתי מהמקלחת.

מדי פעם אנו חוות על בשרנו את הפער בין מציאות לדמיון, למשל תזכורת בגובה 100 שקל מפקח חנייה כשהזמן המצוין על הכרטיס אזל. או איזה דף חשבון מהבנק שדווקא מבחין במספרים האלה שרשומים לא סתם אחרי ה-200 ומשהו של המכנסיים ועוד כמה דברים שרכשנו באותה גישה. אכן, ברומא נהג כרומאי, ועם המציאות יש לנהוג כמציאות. כדי להשכיח מליבנו עובדה מצערת זו, החלטנו לפנק את עצמנו באמצע יום חול במה שנקראת יציאה מחוץ לעיר, אבל קרובה.

דווקא לא אוכל דרוזי

הכרמל, מהאוניברסיטה והלאה, מציע לא מעט מסעדות. ברובן מדובר באוכל דרוזי מסורתי, אבל אנחנו חשקנו דווקא במזון יותר בינלאומי ומצאנו אותו בפיאנו, מסעדה חדשה ששוכנת בקומה השנייה של "מנסור סנטר" בכניסה לעוספיה. האחראי על המטבח הוא פאדי, אקס מסעדת רסיטל, והמסעדה שייכת למשפחת מנסור.

אחרי שעוברים את מכשול פורקי המכולות של חנות הרהיטים, מגיעים אל חלל מסעדה מרווח שמנסה להשרות אווירה נעימה. להשלמת הקונספט מתחבא במקום גם פסנתר. התפריט בפיאנו מציע אפשרויות לעיסה מ"מתוק ליד הקפה" ועד ארוחה מלאה בתחום המוכר, ללא ריגושים מיוחדים וללא ירידה לדקויות.

סלט יווני ענק מציע תמורה מלאה על מחירו, 29 שקל. מעט עלי בייבי בתחתית המגדל, מלפפונים, עגבניות, זיתים שחורים והרבה גבינה בולגרית טובת טעם ומליחות. טרי, טעים וגם - הסלט הכי גבוה שפגשנו אי פעם. בכלל, בפיאנו הפנימו את המנטרה החיפאית-קרייתית הברורה - ללכת בגדול. ולזכותם ייאמר שהם מצליחים לעשות זאת בלי לדרדר את איכות האוכל. למעט הרטבים במנות הבשריות.

אפילו הכבד אווז הגיע בכמות ענקית, היה נימוח ומשובח, ורק הרוטב שלו היה תעשייתי בטעמו. פילה הבקר, שעליו נכתב בתפריט "עשוי בשר עגל מיושן ומבושל במידה הנכונה", הגיע בדיוק במידת ההזמנה שלו, מדיום-רייר, וקיים את ההבטחה מהתפריט. גם במנה זו הרוטב היה תוספת מיותרת, כשאת המנה ליוו בצלחות נפרדות פרוסות תפוחי אדמה וקישואים.

לקינוח בחרנו בסימפוניה, בצק ממולא ריבת חלב, מטוגן ומוגש עם כדור גלידה. מנה חביבת טעמים, אם כי בצק פילו היה עושה עבודה טובה יותר בכיוון המרקמים. עוד אספרסו כפול עם חלב קר, ויאללה - אפשר להאריך את הפינוק בחנות הרהיטים וההפתעות של מנסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully