וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלות האכילה לא יחולקו חינם במסעדות ביפן

סוכנויות הידיעות

20.6.2006 / 11:49

הסיבה: היצרנים הסינים ייקרו את היצוא ב-30% בסוף 2005 ובשנה הקרובה יעלו את המחיר ב-20% נוספים

כל אורח ביפן שם לב מייד לעובדה כי מזלגות וסכינים הם עדיין דבר נדיר במסעדות ומזנונים, יש לבקש אותם במיוחד. הצ'ופ סטיק החד פעמיים הם עדיין חלק מתרבות ששומרת בקפדנות על ניקיון. אך כריתת היערות והתייקרות חומר הגלם מתחילה לשנות גם את הרגלי האכילה של היפני. השינוי הראשון - מקלות אכילה (צ'ופ סטיקס) חד פעמיים מעץ לא יחולקו יותר בחינם. כך מדווח היומון היפני הנפוץ "האסאי שימבון".

סין, המייצרת 97% ממקלות האכילה החד פעמיים מעץ המשמשים כסכו"ם הבסיסי ביפן, ייקרה כבר ב-1 לדצמבר 2005 את המקלות ב-30% והודיעה כי תייקר ב-20% נוספים במשך השנה. בעלי המסעדות והמזנונים ביפן ייאלצו ככל המקרה לגלגל את ההתייקרות לכיסו של הלקוח.

על פי נתוני חברת המחקר פורסטרי אייג'סי, בשנת 2004 השתמשו וזרקו היפנים 24.8 מיליארד מקלות אכילה מעץ, מתוכם 24.1 מיליארד שיוצרו ויובאו מסין. כיום, רק 500 מיליון מקלות אכילה מיוצרים ביפן, שישית מסך המקלות שיוצרו לפני 10 שנים ביפאן.

בעלי המסעדות והמזנונים ספגו את ההתייקרות הראשונה, בשיעור של 30%, אבל ההתייקרות הנוספת הצפויה, בשיעור של 20%, תאלץ אותם להתחיל לחייב את הלקוח היפני בעלות הצ'ופ סטיקס.

הסינים ייקרו את המקלות עקב מספר סיבות: התייקרות חומרי הגלם, בעיקר עץ התרזה (birch); ייסוף היואן; התייקרות הייצור שבאה עקב האמרת מחירי האנרגיה; והמס הסביבתי החדש שהטילה סין על יצרניות של מוצרים חד פעמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully