וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה מוכרים עכשיו יין

דנה שיין

25.9.2006 / 8:20

לכבוד הבציר חבר יקב האלה ל-3 שפים שרקחו מנות שהותאמו במיוחד ליינות היקב. את התוצאה תוכלו לטעום במסעדות 'לילית', 'פנגיאה' ו'ברקרולה'

לא צריך להיות מומחה גדול כדי לומר שעולם היין הישראלי צובר תאוצה. מספר היקבים שמצטרפים מדי שנה למפת היין הישראלית (מעל 120 על פי 'מדריך רוגוב ליינות ישראל 2007') ואיכותם העולה של היינות מדברים בעד עצמם. כדי להכניס את היינות ללב התודעה מוכרים אותם במסעדות בבקבוקים ובכוסות, יוצאים במבצעי שיווק ואירועי טעימה ומנסים לבסס את הקשר בין אוכל טוב ויין טוב.

נראה שהקטע השיווקי אותו מנסים למנף עכשיו הוא התאמת יין מסוים למנה מסוימת מתוך מגמה לחנך את הקהל האנין, שסוד ההנאה המושלמת הוא בחיבורים הנכונים ולא סתם בלגימת יין טוב. זה בדיוק מה שיקב עמק האלה עושה בחודש הקרוב ב-3 מסעדות אחרי שנתן לשלושה שפים - עומר בן גל, רועי סופר ונעם דקרס - להשתעשע עם יינות היקב, כדי שיתאימו להם את המנה הכי נכונה.

היקב, שהוקם לפני 8 שנים ומייצר יין כשר ברמה גבוהה ומוקפדת, חוגג את בציר 2006 בתפריט ספיישל המאוכלס במנות שהותאמו במיוחד ליינות. התוצאה היא "בציר של גורמה" - החל מחול המועד סוכות ולמשך חודש, תוכלו לטעום מפירות השידוך במסעדות 'ברקרולה', 'פנגיאה' ו'לילית'.

הנה כמה טעימות מהשידוך הזה. כמובן שההמלצה היא לשתות עם המנה את היין שנבחר עבורה (המחיר המצוין הוא עבור המנה בלבד, כל היינות יימכרו גם בכוסות ומתומחרים אחרת בכל מסעדה).

צלופח עם קברנה סירה

ב'פנגיאה', בניצוחו של השף רועי סופר, תוכלו לבדוק את טעמו המיוחד של צלופח ברביקיו על שורש קולורבי מקורמל וצ'ילי תפוחים (56 ¤ - מותאם לעמק האלה קברנה סירה 2004) או סשימי ילוטייל, וינגרט בוטנים וצ'ילי היז'קי (49 ¤ - מותאם לעמק האלה שרדונה 2004). לקינוח מציע סופר מוס קשיו, שזיפים צלויים, פלפל בסיציאן וקולי שזיפים (40 ¤ - מותאם למוסקט 2003)

אצל השף נעם דקרס מ'ברקרולה' מומלץ להתענג על הרמוניה של אספרגוס עם לימון וקציפת פרמז'ן ומנה נפלאה של דג ים עם תפוחים ירוקים (המחיר עדיין לא פורסם). שתי המנות נוצרו במיוחד כדי ללכת יד ביד עם עמק האלה סוביניון בלאן 2005.

אם אתם מחליטים לטעום מהפרויקט במרכז תל אביב נסו את מה שרקח השף עומר בן גל מ'לילית': סשימי טונה אדומה עם חציל בלדי קלוי על גריל (52 ¤ - איכלו עם שרדונה 2004) ונתחי פריים ריב עסיסיים עם צ'יפס עבה במיוחד. בגזרת המתוקים תחכה לכם סברינה עם פירות אדומים קרם שקדים ורום (32 ¤). הקינוח מותאם ליין עמק האלה מוסקט 2003, הסשימי מותאם לעמק האלה שרדונה 2004.

כולם יודעים שכשנכנס יין יוצא סוד ושהוא ישמח לבב אנוש, אבל כשהוא חובר לאוכל משובח, השמחה בהחלט כפולה ומכופלת.

___________________________________________________________
"בציר של גורמה" - החל מיום א', 8.10, ועד ליום ג', 7.11.
'ברקרולה', עתיר ידע 13, כפר סבא. טל': 057-6605389
'לילית', בית אסיה רח' דפנה 3, תל אביב. טל': 03-6091331
'פנגיאה', שנקר 16, בית סופר-פארם, הרצליה. טל': 09-9562090

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully