וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מקשקשת, בוחשת

נגה משל

10.10.2006 / 0:47

כן חברים, חנה שאולוב עשתה זאת שוב. ב"עוגות ברגע" החדש שלה עורבבו המון מתכונים מגה-פשוטים לבחושות מהירות ויצא ספר חובה

בחגיגה המשפחתית האחרונה כולם נורא התלהבו מעוגת המוס הקנויה. היא הייתה נורא יפה בצורת חצי כדור ומרופדת בשכבות סימטריות של שוקולד וקרם. כולנו גם אכלנו ממנה והיא תפסה מקום של כבוד על שולחן הסלון. את עוגת השיש הפשוטה שהכנתי, הנחתי כלאחר יד על שולחן פינת האוכל וכחובבת בחושות לקחתי לעצמי זכות ראשונים. היא יצאה משהו, אבל זה לא שטרחתי לעשות לה יחסי ציבור או משהו. לא עברו עשר דקות ופתאום שמתי לב שכולם מתגודדים בפינת האוכל ומלקטים פירורים אחרונים. ברקע נשמעו קריאות "מי הכין?", "של מי המתכון?", שריחפו מעל הרבה צלחות מרוחות בשאריות עוגת מוס שנזנחה.

זה לא מקרי שלפעמים בחושה טובה לוקחת את כל האחרות בסיבוב. היופי הגדול שלה הוא שהיא לא משקרת – באמת שממש פשוט להכין אחת טעימה וזו באמת לא טרחה גדולה.

על העוגה ההיא מגיע קרדיט לקרין גורן, מחברת המתכון, אבל מאז ההצלחה הכבירה אני כולי שקועה בבחושות.
הידיעה שחנה שאולוב הקדישה ספר שלם לעוגות כאלה, נחתה בדיוק בזמן. מ?ספר הפשטידות האחרון שלה אני ממש מבסוטה. שאולוב, כבר ותיקה בשטח, אבל יודעת להתאים עצמה לרוח הזמן ולהישאר מעודכנת מבלי לסבך וליפייף. המתכונים שלה פשוטים ומעוררי עניין. מספר העוגות שלה לא ציפיתי לפחות.

מצרכים בסיסיים, מתכונים מפתיעים

תשמעו, מדובר בספר פגז. מלך הבחושות. שאולוב נותנת מעל ל-70 מתכונים לעוגות הכי קלות בעולם. את שלבי ההכנה אין אפילו טעם למספר מרוב שהם באמת מסתכמים במערבבים הכל ודוחפים לתנור.

החומרים – בסיסיים וזמינים, רוב הסיכויים שאפילו למכולת לא תצטרכו לקפוץ והרעיונות יפים ומקוריים ואפילו מפתיעים. שאולוב מצליחה לשלב פירות (חבוש, בננה, תמר, שזיף), תבלינים (ג'ינג'ר, הל ואפילו פלפל שחור), מרציפן ומיני אגוזים בבלילות קלות, שההרכב והמרקם של התוצאה האפויה לא ברור מאליו. המתכונים אינם עמוסים בחמאה או שמנת מתוקה ומתבססים על אשל, יוגורט, קמח, שמן קנולה, זית וחמאה. יש דגש על בריאות (איך לא?) ועל אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, ולכן יש גם עוגות נטולות גלוטן, ביצים וסוכר וגם רשימת ציפויים וקרמים, כדי שכולם יהיו מבסוטים.

כדי להמחיש כמה הספר פשוט ועושה חשק לאפות עוגה בצ'יק, אוסיף רק שאת החג העברנו אצל חברים שגרים בחור בנגב והבאתי את הספר כדי שנכין איזו עוגה. ד' דפדפה בספר ובסוף הצהירה: "יש פה מלא עוגות שעושות לי חשק לאפות ואני לא יודעת במה לבחור כי אני יכולה לסמן וי על רשימת המצרכים של רוב המתכונים וזה נדיר".

אחרי סשן קצר של "תבחרי את" "לא, לי לא אכפת, תבחרי את", הלכנו על עוגת אגסים, פרג, יוגורט וקפה. נתחיל מהסוף – העוגה יצאה מצוינת בעלת מרקם מושלם: לא יבש ולא רטוב מדי והפתעות של אגסים – לא הפסקנו ליישר אותה. בהכנתה נדמה היה שהבלילה נוזלית מדי ולכן הוספנו יותר מ-1/3 כוס קמח, אבל מצד שני היה לנו פחות פרג מהדרוש. כך או כך יצאה אחלה בחושה.

כשחנה שאולוב, אומרת "יותר קלות מהן אין" תאמינו לה. אני מתפתה לומר שמדובר בספר חובה בכל בית עם תנור.

___________________________________________________________
"עוגות ברגע", חנה שאולוב, הוצאת כנרת. צילום: דני לרנר, עיצוב: אמרי זרטל. מחיר: 98 ש"ח

בחושות מתוך הספר:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully