וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופסת רגשות יפנית

עמיר מנור

23.10.2006 / 13:45

הטייק אוויי של סושי 'בנטו' בת"א היה ארוז מעולה כמו אוכל במטוס רק מושקע, אבל הכי חשוב הוא עבר יפה את מבחן הטעם

הכל היה מרשים. באמת. לצערי, בפעמים האחרונות שהזמנתי טייק אוויי, המרקם שבו הגיע האוכל והשירות החצוי הכריחו אותי לרסק באכזריות מסעדות שפועלות מתוך אינרציה, כאלו ששכחו שהן מוכרות אוכל. הגעתי הפעם מיליטנטי מתמיד, אך התבדיתי. ב'בנטו' עושים דברים אחרת.

כדי למקד את הביקורת באיכויות ריכזתי למשימה שתי בחורות מקצועיות. אוכל יפני חייב לעמוד בקריטריונים גבוהים. הזמנתי את טל, העובדת בסושייה מסורתית ואיכותית ובעלת קבלות אי שם בגוש דן, ואת חברתה הגרמנייה פאולה, שקפצה לביקור קיצי, והיא בקיאה ברזי האוכל היפני מטיוליה בעולם. ואנוכי, חובב סושי מושבע.

'בנטו' הוא קונספט קצת מוזר. אם באנגליה נוסעים בצד שמאל במקום בצד ימין, ביפן אוכלים בנטו במקום טייק אוויי. גרסה מזרחית לבורגנות המערבית. באתר המסעדה נכתב: "קופסאות הבנטו משמשות כמחווה רומנטית המביעה אהבה ודאגה של עקרת הבית לשלום בני משפחתה. הבנטו קיים בהיסטוריה היפנית כבר מהמאה החמישית ומהווה חלק בלתי נפרד מאורח החיים היפני, המאופיין בפשטות, אסתטיות ונוחות". אז אם הבנטו הוא קופסת רגשות יפנית, עקרת הבית המסחרית במסעדה ממש דאגה לשלומנו, אף שאנחנו לא בני משפחה.

התקשרנו להזמין. הטלפנית החביבה נתנה שירות מסור ואדיב. באמת, שאלה הכל, הסבירה ופירטה על כל מנה, לא שידלה אותנו להוצאות מיותרות. הזמנו: בנטו סלמון (פילה סלמון בגריל ברוטב פונזו, אורז עם ירקות, סלט וארבעה סלמון גריל מאקי אינסייד אאוט - 48 שקל), בנטו צ'יקן (פרגיות בגריל בטריאקי, צ'ילי ולימון, אורז עם ירקות, סלט וארבעה מאקי צמחוני במילוי בטטה טמפורה - 46 שקל), קליפורניה מאקי, סלמון סקין מאקי, מאקי טונה אדומה (כל רול 4 חתיכות, 16 שקל). אמרו לנו שההמתנה תיארך עד שעה ובפועל הגיעו אחרי 38 דקות.

ה'בנטו' הגיע ארוז בקופסאות קרטון לבנות ומרשימות. החלוקה הפנימית היתה חכמה. חמגשית שקופה מוקמה בתוך הקרטון המעוצב והפרידה בין חתיכות הסושי הקרירות לאורז, הסלמון והצ'יקן החמים. לי זה הזכיר ארוחה במטוס, רק מושקעת. טל ופאולה התרשמו אף הן.

הסלמון היה פריך ומתקתק במידה הנכונה. טל, מומחית הסושי, אהבה וטענה כי הסושי מתקרב לאיכויות הגבוהות ביותר הקיימות בשוק, אך הכמות לרול מועטה. האורז היה נעים לחך וכך גם הסלט. הסושי והסלמון האפילו על הפרגיות, שהיו קצת תפלות אך טעימות בתחומן. אמנם כמויות האוכל לא היו אדירות, אבל המגוון מספק. עכשיו אנחנו ממש מרגישים חלק מהמשפחה.

___________________________________________________________
'בנטו', לילינבלום 20 , תל אביב, טל': 03-5161718. פתוח: א' - ה' 12:00 עד 01:00, ו' - שבת 12:30 עד 01:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully