Primary Advertiser

ליד השניצל: שלוש דרכים לשדרג את ארוחת הצהריים של הילדים

וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

4.7.2017 / 8:18

איך דואגים שהילדים לא ישתעממו בבית? לצורך כך אספנו עבורכם שלושה מתכונים שונים לשדרוג ארוחות הצהריים עם תוספות טעימות ומגוונות

שניצל של קפה נואר. דנה מאירזון
שניצל של קפה נואר/דנה מאירזון

יוצרים מגוון

האתגר הגדול בבישול הוא יצירת מגוון, למצוא דרך להפוך את שגרת הארוחות למעניינת וכיפית. כדי לעשות זאת, חשוב להסתכל על אלמנטים של צבע ושל מרקמים: תבלינים כמו כורכום, או פפריקה יכולים להפוך אורז לבן לצבעוני ומחדש, ותוספת של עשבי תיבול קצוצים יכולה להוסיף צבע ורעננות.

מומלץ להזמין את הילד לטעום מהאוכל של המבוגרים, שייחשף למרקמים וטעמים חדשים. כמובן שגם האוכל של המבוגרים צריך להיות מגוון, ולהציע ירקות שונים.

הבישול לא חייב להיות מורכב: אפייה בתנור או אידוי ותיבול עדין מספיקים, כדי להפוך את רוב הירקות למעוררי תיאבון. במתכונים מטה תמצאו 27 אפשרויות שונות להתאמה בין סוגי השניצל, התוספות והירק, ככה שלא ישעמם אף פעם.

מערבים את הקטנים

כדאי לשלב את הילדים בתהליך ההכנה: תזונת הילד צריכה להכיל את כל אבות המזון: חלבון, שומן ופחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים. ילדים הניזונים מארוחות עשירות ומגוונות יקבלו את כל קבוצות אבות המזון הדרושה לגדילה והתפתחות.

כשהילד רואה ולוקח חלק בהכנה (למשל בערבובים, חיתוכים - תחת השגחה כמובן) הם מרגישים יותר מחוברים לאוכל והנכונות לטעום דברים חדשים ולפתח הרגלי תזונה מגוונים תגדל. תרגישו חופשי להחליף בין התוספות ולנסות להגיש כל אחד מהשניצלים עם פחמימה או ירק שונים.

מקפידים על 100% רכיבים טבעיים

אנחנו נתקלים הרבה בשילוב המילים "מ-100% רכיבים טבעיים". הכוונה בשילוב מילים זה היא שהמוצר מורכב מרכיבים טבעיים בלבד, העומדים בהגדרות התקן הישראלי ולא עברו תהליכי שינוי כימיים. כך לדוגמא: במזון מרכיבים טבעיים אסור להוסיף תוספים (E-Numbers): כמו חומרי שימור מלאכותיים, צבעי מאכל מלאכותיים או מייצבים (פוספטים, אשר מכילים תרכובות זרחניות מסוכנות).

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אפונה ירוקה. ShutterStock
מוסיפים אפונה וגזר לפתיתים/ShutterStock

התוספת הכי טובה לשניצל מיני דינוזאור

שניצל מיני דינוזאור הוא אחד מסוגי השניצלים האהובים על ילדים, שנהנים לשחק עם הצורות ולהתלבט מאיזה חלק של הדינוזאור להתחיל לאכול.

אל תוך הפתיתים הוספנו מגוון ירקות: אפונה וגזר, ולצדם יש קישואים אפויים. לפי המלצות התזונה החדשות של משרד הבריאות, יש להגביר את הצריכה היומית של הירקות והפירות הטריים. ירקות טריים הם מקור מעולה לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים חיוניים, נוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות והגנה על הגוף ועוד. למקסום הערך התזונתי של הירק, כדאי להשתמש בירקות טריים כל הניתן ולהשתמש בשיטות בישול עדינות כמו אידוי או חליטה קצרה.

מתכון לפתיתים עם קישואים אפויים

חומרים ל-3 מנות
לפתיתים:
2 כפות שמן זית
2 גזרים בגודל בינוני, קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
1/2 חבילה (250 גרם) פתיתים רגילים או מחיטה מלאה/כוסמין
קורט מלח
1/2 1 כוסות (360 מ"ל) מים
חופן אפונה קפואה (אין צורך להפשיר)

לקישואים:
2-3 קישואים בגודל בינוני, חתוכים לקוביות בינוניות
3-4 כפות שמן זית
קורט מלח


אופן הכנה:
1. שמים את הגזר בסיר בגודל בינוני יחד עם השמן. מטגנים אגב ערבוב 2-3 דקות, עד ריכוך קל.

2. מוסיפים את הפתיתים ומטגנים דקה נוספת.

3. מוסיפים את המים והמלח ומביאים לרתיחה. כשהמים רתחו מוסיפים את האפונה, מערבבים, מכסים ומעבירים את הסיר ללהבה הכי נמוכה על הכיריים.

4. מבשלים על להבה נמוכה 13 דקות, עד שכל המים נספגו. מכבים את הלהבה ולא נוגעים 2 דקות. מסירים את המכסה, מערבבים ומגישים. הפתיתים המוכנים נשמרים בקופסה סגורה במקרר ארבעה ימים.

5. מערבבים את הקישואים עם השמן, מתבלים במלח ושמים על תבנית עם נייר אפייה. אופים ב-200 מעלות 10 דקות עד הזהבה קלה. ניתן להכין כמות גדולה 3-4 ימים מראש.

שניצל עם סלט ירקות. ShutterStock
שניצל ביתי/ShutterStock

שניצל ביתי מעודן

השניצל הביתי, שמכיל 100% רכיבים טבעיים, עובר טיגון מהיר בשמן עמוק בטמפרטורה מדויקת שהופך את פירורי הלחם לפריכים, שומר את נתח העוף עסיסי ושומר על ספיגת שמן מינימלית. ביחד עם אורז וברוקולי מתקבלת ארוחה מלאה ומשביעה.

במתכון זה הברוקולי מאודה, ובאורז ישנה כמות מועטה של שמן. כשמשתמשים בשמנים, חשוב להקפיד על שימוש בשמנים בכבישה קרה, ולא בשמנים מזוככים. שמנים בכבישה קרה, למשל שמן זית ושמן קנולה, שהם חלק מהתזונה הים תיכונית והם הרבה יותר מומלצים בשימוש שוטף. כאשר מטגנים, מומלץ להקפיד על טיגון קצר ככל הניתן, אשר בזכותו ספיגת השמן תהיה מינימלית. אגב, במקרים רבים ניתן להפחית את כמות השמן בחצי, בלי הבדל בטעם הסופי.

אורז דביק לסושי. ShutterStock
אורז דביק לסושי/ShutterStock

מתכון לאורז לבן עם ברוקולי טרי

חומרים ל- 4-5 מנות

לאורז:
2 כוסות אורז בסמטי
2 כפות שמן
½ 3 כוסות מים רותחים
קורט מלח

לברוקולי:
1 ראש ברוקולי גדול


אופן הכנה:
1. שמים את האורז במסננת צפופה ושוטפים היטב.

2. מניחים את המסננת מעל קערה ונותנים למים להסתנן בערך 5 דקות.

3. מחממים את השמן בסיר בגודל בינוני. מוסיפים את האורז ומטגנים אותו כדקה.

4. מוסיפים את המים ואת המלח (המים צריכים להיות מלוחים) מביאים לרתיחה חזקה, ואז מכסים ומעבירים ללהבה הכי נמוכה שיש.

5. מבשלים מכוסה 17 דקות, עד שהאורז נראה תפוח ונאה.
מכבים את הלהבה ונותנים לאורז לנוח 10 דקות ואז הוא מוכן למאכל.

6. מכינים את הברוקולי: חותכים את הברוקולי לתפרחות. את הגבעול העבה קולפים וחותכים גס. שמים את כל חלקי הברוקולי בסיר ומוסיפים לו 1/2 כוס מים. ממקמים את הסיר מעל להבה גבוהה, סוגרים ומבשלים 2-3 דקות, עד שהברוקולי התאדה והתרכך.

שניצל דק ענק

הישראלים אוהבים את השניצל שלהם דק ככל הניתן, ככה מרגישים את כל הציפוי הפריך. השניצל הזה, שמכיל 100% רכיבים טבעיים, הולך מצוין עם פירה בטטות מתקתק ושעועית ירוקה בריאה ועשירה בחומרים מזינים.

כשמתבלים את הפירה והשעועית, חשוב לשים לב לכמויות המלח: המודעות להפחתת צריכת המלח עולה בשנים האחרונים וגופים בינלאומיים כמו ארגון המזון העולמי (WHO) וגם משרד הבריאות הישראלי שמו להם למטרה להפחית את צריכת המלח על ידי הסברה וכן על ידי שיתוף פעולה עם תעשיית המזון. היעד של משרד הבריאות הוא להפחית את צריכת הנתרן בישראל ל-6 גרם ליום עד שנת 2020.

באופן כללי, מומלץ להפחית את כמויות המלח ביומיום. להוסיף תבלינים וירקות שמעצימים את תחושת הטעם כמו בצל, שום, פלפלים, כורכום וכמון, ולהסתכל על רשימות הרכיבים במוצרי המזון שקונים: ככל שמלח מופיע בקדמת הרשימה, כך יש יותר מלח במוצר.

פירה צבעוני. נמרוד סונדרס
פירה בטטה/נמרוד סונדרס

מתכון לפירה בטטה עם שעועית ירוקה

חומרים ל-3-4 מנות
לפירה:
4 תפוחי אדמה בגודל בינוני (עדיף אדומים), קלופים וחתוכים גס
2 בטטות, קלופות וחתוכות גס
1/4 כוס שמן זית
קורט מלח
מים, לכיסוי

לשעועית הירוקה:
חופן נדיב (400 גרם) שעועית ירוקה טרייה
מלח, לפי הטעם

אופן ההכנה:
1. שמים את הבטטות ותפוחי האדמה בסיר ומכסים במים.

2. מביאים לרתיחה, מכסים וממשיכים לבשל על להבה בינונית נמוכה 30 דקות, עד שתפוחי האדמה התרככו לחלוטין.

3. בעזרת כף מחוררת, מוציאים את תפוחי האדמה והבטטות מהסיר אל קערה גדולה או סיר אחר.

4. מועכים עם מועך פירה או מזלג, עד שתפוחי האדמה שבורים. מוסיפים 2 מצקות ממי הבישול ואת שמן הזית, וממשיכים למעוך רק עד שמתקבלת מחית אחידה.
מוסיפים מלח לפי הטעם.

5. מכינים שעועית: מביאים סיר עם מים לרתיחה. מוסיפים את השעועית הירוקה ומבשלים 2 דקות, עד שהשעועית התרככה מעט אך עדיין בעלת צבע ירוק בוהק ומעט פריכה.

6. מסננים, שוטפים במים קרים (על מנת להפסיק את תהליך הבישול), מתבלים במלח ומגישים עם השניצל והתוספות.
ניתן להכין 3 ימים מראש.

וואלה! NEWS בשיתוף עוף טוב, בשיתוף עוף טוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully