סטודיו קפה במוזיאון. אנטולי מיכאלו,
סטודיו קפה במוזיאון/אנטולי מיכאלו

מה נאכל כשהצום יישבר?

6.10.2019 / 15:00

התקופה הזאת של השנה נקראת אמנם הימים הנוראים, אבל הנה כמה חדשות קולינריות שיהפכו אותם למעט יותר חיוביים, פלוס בונוס בדמות תפריט כריכים מיוחד לשבירת הצום

סטודיו- בית קפה חדש במוזיאון, ת"א

בימים אלה נפתח בגן הפסלים של מוזיאון תל-אביב "סטודיו" - מתחם קפה ובית מאפה מבית מסעדת פאסטל, חלל טרנדי ומעוצב, עם תפריט של מאפים, כריכים, ארוחות בוקר וסלטים, שבנה קובי בכר, שף המסעדה החדש. הבייקרי של מסעדת האם אחראי על אפייה יומיומית של כל המאפים והלחמים המוצעים בתפריט. ארוחות בוקר מוגשות עד השעה 14:00 ולצד הכריכים והסלטים ניתן למצוא בתפריט גם מגשי פיקניק המגיעים עם שמיכת פיקניק שאפשר לצאת איתה החוצה אל רחבת הדשא. ישנה גישה ל"סטודיו" גם דרך המרפסת של פאסטל, לא חייבים להיכנס למוזיאון בכדי להגיע ליעד.

בתפריט למשל ארוחות בוקר המוגשות עם ירקות שוק וגבינת פטה, סלט קטניות יומי, גרבלקס, ציזיקי, זוקיני נענע ובזיליקום, זיתים, לחמים, מאפה מתוק, חמאה וקונפיטורה ושתייה (80 שקלים ליחיד); מוזלי מפירות העונה עם יוגורט, גרנולה ודבש (36 שקלים); כריך חזה עוף בבגט צרפתי או כריך רוסטביף עם אורוגולה, עגבניות קונפי ואיולי שום (48 שקלים); סלט טונה מעושנת עם חסה סלנובה, עגבניות קונפי, שעועית ירוקה, תפו"א, זיתים, ביצה קשה, קלח תירס, ויניגרט מלפפון שקדים (48 שקלים); כריכי ביס כמו פלוט זיתים וגאודה (26 שקלים), ומאפים כמו מקל פרמזן (16 שקלים), שבלול דוקסל פטריות (16 שקלים), מאפה תרד וגבינת כבשים (42 שקלים) ועוד.

סטודיו, שדרות שאול המלך 27 מוזיאון תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' בשעות 9:00-21:00, שישי 9:00-15:00, שבת 9:00-21:00, 03-6911691

מלגו ומלבר. נופר לפיד,
שוברים את הצום במלגו ומלבר/נופר לפיד

תפריט סנדביצ'ים ואלכוהול לשבירת הצום במלגו ומלבר, ת"א

זאת כבר מסורת של כמה שנים, מלגו ומלבר פותחת את דלתותיה בצאת יום כיפור (יום רביעי 21:00) ומציעה שבירת צום קלה ועליזה עם כריכים מיוחדים מעשה ידיו של שף מוטי טיטמן. בתפריט יש צ'יפס ביתי עם איולי פלפלים (20 שקלים); קרואסון חזיר מפורק בלחמניה, עם קממבר וריבת סלרי (55 שקלים); קריספי צ'יקן עם איולי שום קונפי וירקות בלחמניית בריוש (55 שקלים); נתחי דג בפיתה ברוטב עגבניות עם כוסברה וטחינה ירוקה (55 שקלים); תבשיל צמחוני בפיתה של עגבניות, במיה וכרובית (50 שקלים); קבב דג ים בפיתה עם ציזיקי, לימון כבוש וירקות שרופים (55 שקלים). לצד אלו יוגשו כל מיני משקאות שכיף לסגור איתם את הצום כמו נגרוני ג'ין, מוחיטו ג'ינג'ר, לילט ג'ין וטוניק ועוד (40-45 שקלים).

מלגו ומלבר, רוטשילד 142 תל אביב, 03-6314214

טש וטשה. חיים יוסף,
בדריג'אני של טש וטשה עכשיו במיקום החדש/חיים יוסף

טש וטשה עברה למיקום חדש במתחם התחנה, ת"א

החמארה הגרוזינית משוק הפשפשים טש וטשה עברה למיקום חדש במתחם התחנה בתל אביב עם אותו אוכל גרוזיני, חאפלות מקפיצות ובר אל תוך הלילה. במקום יש גם דוכן חצ'פורי אקספרס עם שלל תוספות מקוריות. טש וטשה הוקמה ב-2016 על די מיקי מיראל, מוסיקאי ואז זמר הבית של הננוצ'קה. כעת, במבנה משוחזר ויפה, במהלך היום מגישה המסעדה את כל המנות של המטבח הגיאורגי, ובשעות הערב ועד השעות הקטנות של הלילה הופך המקום לבר עם מוזיקה והרבה אלכוהול עם תוכנית אמנותית של זמרים ואורחים.

טש וטשה, מתחם התחנה מבנה 5, תל אביב, 03-6771373

ג'וי גארדן. אפיק גבאי,
על המים בג'וי גארדן/אפיק גבאי

חגיגות האוקטובר פסט בג'וי גארדן, ת"א

בג'וי גארדן שבפארק הלאומי ברמת גן יגישו מנות מיוחדות לכבוד חודש אוקטובר, עם זיקה למטבח הגרמני וכאלו שמתאימות במיוחד לצד בירה כמו פיש אנד צ'יפס- פילה דג מצופה בבצק בירה ושקדים קלויים מוגש עם צ'יפס מתובל (69 שקלים); קרעי תפוחי אדמה מעוכים ואפויים בתנור אבן (39 שקלים); שוארמת דג בלחמנייה עם בצל קריספי, טחינה ועגבניות מגורדות לצד תפוצ'יפס (59 שקלים); פרצעל אפוי בחמאה ותבלינים, קורנישונים, זיתים מתובלים, גבינה הולנדית וסלט תפו"א (46 שקלים). ג'וי גארדן מנצלת את ההזדמנות גם כדי להשיק הפי האוור חדש, בימים ראשון עד חמישי בין השעות 15:00-20:00 יש 1+1 על כל הבירות והקוקטילים שבמקום.

ג'וי גארדן, פארק לאומי רמת גן, 03-7793223

בית תאילנדי. יהונתן בן חיים,
קלמרי מוקפץ בווק עם ביצה כבושה/יהונתן בן חיים

מנות חדשות בבית תאילנדי, ת"א

מסעדת בית תאילנדי מרעננת את התפריט המנצח שלה, ומשלבת לקראת הסתיו מנות חדשות שהגיחו מדי פעם בחודשים האחרונים כספיישלים. התפריט מתחלק לירוקים ועוד, מן הים, עוף ובשרים, מטוגנים, מנות מהווק, סגנונות אחרים ומיוחדים, תבשילים בחלב קוקוס, מרקים, אטריות ומרקים עם אטריות. במקום תוכלו למצוא גם תפריט עבור טבעוניים וצמחוניים.

בין המנות החדשות יש יאם פלה קם- פרוסות אינטיאס כבוש במלח ים, ג'ינג'ר, בצל סגול, פלפלים חריפים וכוסברה (56 שקלים); יאם פלה סום- "קינג פיש" כבוש באורז ושום, מטוגן ופריך עם בוטנים, ג'ינג'ר, בצל סגול ופלפלים חריפים (68 שקלים); קוי נאה- טרטר מ"איסאן" עשוי משפיץ שייטל קצוץ בסכין, רוטב דגים ותבלינים (58 שקלים); יאם נאה יאנג- סלט של שייטל פרוס עם שמיר, למון גראס, בצל סגול, פלפלים חריפים וקצת אורז דביק בצד (72 שקלים); סאי הואה- נקנקיות מצ'אנג מאי בתיבול שורשים ועשבים (52 שקלים) ועוד.

בית תאילנדי, בוגרשוב 8 תל אביב, 03-5178568

דאבל סטאנדרט. אנטולי מיכאלו,
קוקטיילים על בסיס ג'ין בדאבל סטנדרט/אנטולי מיכאלו

חודשיים של חגיגות ג'ין בדאבל סטנדרט, ת"א

לרגל תום הקיץ, החליט המיקסולוג יותם שילה להפוך את הדאבל סטנדרט לפופ-אפ שיוקדש לג'ין מרחבי העולם לצד תפריטים מיוחדים, סדנאות וסיורים בעקבות המשקה הקלאסי. במהלך אוקטובר-נובמבר יציע הדאבל תפריט שיכלול לא פחות מ-50 סוגי ג'ין ותפריט נוסף שיכלול כ-10 קוקטייילי ג'ין קלאסיים כגון ראמוס, ג'ין פיז, גימלט, מרטינז ועוד ולצידם קוקטיילים מקוריים של צוות הדאבל, שיוגשו בפרזנטציות מיוחדות. המקום גם יארח במהלך החודשיים האלו מספר מיקסולוגים מובילים בסצנה, לתפריטי קוקטיילים על בסיס ג'ין ולצידם תפריטי מנות הכוללים את המשקה האהוב. עוד בתכנית- סיורים במזקקת מילק אנד האני בעקבות ייצור הג'ין הלבנטיני התל אביבי; סדנאות הכנת קוקטליים עם המיקסולוג טל גנץ ועוד.

דאבל סטנדרט, דיזנגוף 247 תל אביב, 03-9668498

מסעדת שילה, שרון כהן. מתן בוגנים,
בשר בויסקי במסעדת שילה של שף שרון כהן/מתן בוגנים

שפים מבשלים עם ג'ק דניאלס, כל הארץ

ג'ק דניאלס חוגג יום הולדת 169 ולכבוד המאורע התאגדו שפים ומסעדות לבשל ולהגיש מנות עם הוויסקי במהלך החודשיים הקרובים. במסגרת הפעילות כל שף בנה מנת ספיישל שתוגש במסעדה ושעושה שימוש באחד מסוגי ג'ק דניאלס. שף שרון כהן ממסעדת שילה מכין נתח בשר על ניוקי ופטריות (158 שקלים); שף אוראל קמחי ממסעדת פופינה מגיש נמסיס שוקולד עם גלידה חמאה שרופה (52 שקלים); שף מוטי טיטמן ממסעדת מלגו ומלבר מכין חזה ברווז צלוי על ריזוטו עם גריסים ופטריות שימג'י בציר עוף חום (128 שקלים); מסעדות נוספות שמשתתפות: קפה אירופה, בושוויק, וויסקי בר מוזיאון, סושיאל קלאב, אמש, צפרירים 1, דוד ויוסף.

גרינברג ביסטרו. אורי עשת,
ימי ראשון אחר הצהריים בגרינברג ביסטרו/אורי עשת

אפרטיבו צרפתי בגרינברג ביסטרו, ת"א

בימים אלו משיקים בגרינברג ביסטרו תפריט Apéro חדש, אשר יתקיים אחת לשבוע ביום ראשון החל מהשעה 16:00. תפריט ה-Apéro מבוסס על מסורת רבת שנים בצרפת, בה פורסים בשעות המוקדמת שלפני ארוחות הערב, תפריט קליל המלווה באלכוהול, האפרטיבו של צרפת אם תרצו. שף אליאב גולדנברג התקין תפריט שכל כולו מושתת על המסורת הזו. בתפריט אקלר גרבלקס סלמון עם קרם שמנת ועירית, אבוקדו וטוביקו (42 שקלים); רוסטביף בקר עם סלט עלים, באגט קלוי וחרדל (56 שקלים); באגט קממבר עם ריבת בצל, בלסמי ועירית (38 שקלים); פיש פלורנטין- בריוש קלוי, דג מטוגן, סלט אייסברג ובצל ברוטב שמנת חרדל ועירית (52 שקלים); ומשקאות כמו קלבדוס, תפוחים, שמפניה ורוזמרין (22 שקלים) או ג'ין, קרם דה קסיס ופסיפלורה (22 שקלים) ועוד.

גרינברג ביסטרו, אורי צבי גרינברג 25 אזורי ח"ן תל אביב, 03-6136132

פריים, FRAME CHEF & SUSHI BAR. אנטולי מיכאלו,
גרין רול של פריים רמת החייל/אנטולי מיכאלו

ארוחת טעימות יפנית חדשה על הבר של פריים רמת החייל, ת"א

FRAME CHEF & SUSHI BAR השיקה בר יפני חדש במתחם המסעדה שם היא החלה להגיש ארוחת טעימות יפנית, של שבע מנות לבחירה (180 שקלים לסועד), המלווה בסאקה כמובן. תוכלו לבחור למשל כיסוני אינארי - כיסוני טופו מטוגנים וממולאים בטרטר סלמון ודג לבן עונתי טריים עם מיונז יפני; קארין רול אינסייד אאוט עם סלמון או דג לבן עונתי; אבוקדו, אספרגוס, בצל ירוק וכוסברה; סשימי טוקיו - סלמון מוברש בסויה מעושנת ויוזו; גרין רול במעטפת מלפפון, עם דג לבן עונתי, אבוקדו, אספרגוס, בצל ירוק, ארוגולה, צ'ילי ופטריות שיטאקה ברוטב פונזו הדרים ושמן צ'ילי; סשימי דג אמצ'י ברוטב יוזו עם סלסה יפנית ופרוסות צ'ילי ועוד.

הבר פתוח בערבים שני עד חמישי וכולל עשרה מקומות ישיבה בלבד כך שכדאי להזמין מקום.

FRAME CHEF & SUSHI BAR, פריים רמת החייל, ראול ולנברג 2 תל אביב, 03-6498080 שלוחה 2

מסעדת פומו. אנטולי מיכאלו,
אוסובוקו טלה במסעדת פומו/אנטולי מיכאלו

מנות חדשות במסעדת פומו האיטלקית, ת"א

מסעדת POMO האיטלקית מרעננת את התפריט עם מנות חדשות של שף שחר ברנע כמו שרימפס אקווה פאצה עם עגבניות, צלפים, ציר ים וזעפרן (64 שקלים); סלט פרוסקו סלנובה, אנדיב, מלון, אגוזי לוז מקורמלים וברוסקטה בושה (62 שקלים); פומודוריני ג'אלי ריגטוני ברוטב עגבניות צהובות וחמאה, בזיליקום ופרמזן (74 שקלים); ארטישוק אליו א אוליו, פוזילי ארוך, עגבניות שמש, שום קונפי, אספרגוס, זיתי קלמטה, שמן זית, צ'ילי ושום (79 שקלים); נודי ריקוטה עם פטריות בגריל, בצל ואספרגוס ברוטב חמאה ויין לבן (84 שקלים); אוסובוקו טלה ירקות שורש, יין לבן, פירה תפוח אדמה ולילה בטאבון (134 שקלים) ועוד.

POMO, רחוב הברזל 11 רמת החייל תל אביב, 03-9225320

קפה גן סיפור. לינה מאירה,
פסטה ריגטוני טבעונית בקפה גן סיפור/לינה מאירה

מנות טבעוניות חדשות בקפה גן סיפור, כל הארץ

מנות טבעוניות חדשות בתפריט של קבוצת קפה גן סיפור, ביניהן ארוחות בוקר עם ביצים טבעוניות, ירקות ומטבלים טבעוניים (69 שקלים) או פריטטה מירקות וביצים טבעוניות (79 שקלים); תערובת של פטריות מוקפצות מצופות פנקו מוגש עם סלסת עגבניות (42 שקלים); מוקפץ אסייאתי טבעוני על בסיס איטריות אורז עם ירקות ונתחוני סויה (69 שקלים); פסטה ריגטוני ברוטב נפוליטנה עם נתחוני סויה (65 שקלים); סלט חלומי טבעוני (65 שקלים) ויש גם קינוחים כמו פרפה חלווה טבעוני (36 שקלים) או בנופי פאי טבעוני במילוי בננות מקורמלות וריבת חלב ומעל קרם שניטלי קוקוס וסילאן (39 שקלים).

ברשת המסעדות קפה גן סיפור

מסעדת HFA. אגמדיה,
ברוסקטות של מסעדת HFA לכבוד האוקטובר פסט/אגמדיה

תפריט ספיישלים של שף שחר דבח לרגל האוקטובר פסט במסעדת HFA חיפה במתחם מלון הבוטיק דיאנה במרכז העיר התחתית. המטבח על טהרת הבישול הצרפתי עם קישוטים ססגוניים בטכניקה מולקולרית אבל בתבלון ים תיכוני. תפריט הספיישלים שיוגש רק בחודש אוקטובר יציע מנות קטנות ב-30 שקלים כמו Place de la concorde- ברוסקטה ממרח פלפלים, מנצ'גו, צנונית ופלפל חריף; ברוסקטה פטריות צלויות, קממבר וכמהין; ברוסקטה קרם בטטה וסינטה צרובה; Arc de triomphe- תפוח אדמה, כמהין, מלח אטלנטי וחמאה; בטטה, שמנת של פעם וסלט עלים; חציל, טחינה וסלט עגבניות פיקנטי; ופיש אנד צ'יפס בסגנון Marseille. יש דילים על האלכוהול בשביל להשלים את האווירה.

HFA, מתחם מלון דיאנה רחוב הבנקים 5 חיפה, 079-9394900

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully