ללה שוק הכרמל. רעות סהר, רעות סהר
ללה שוק הכרמל/רעות סהר, רעות סהר

סיבוב טעימות בשוק הכרמל

5.2.2020 / 11:45

יצאנו לסיבוב טעימות בין כל הדוכנים החדשים שצצו בחודשים האחרונים בשוק הכרמל, שמעו לנו - קחו יום חופש, תבואו רעבים, ולכו בעקבותינו, הולך להיות לכם טעים בטירוף

נדמה שלא עובר שבוע מבלי שייפתח מקום חדש בשוק הכרמל. השוק התל אביבי התוסס לא מפסיק להתפתח ולהשתנות וההיצע הקולינרי הולך וגדל, ובעיקר, הופך למגוון יותר ויותר. אלו כבר לא הבסטות שהתרגלתם למצוא בשווקים, המשחק בשוק הזה כבר מזמן עלה דרגה, כולם מתחרים על לבו של הסועד, וההיצע מסחרר - כריכי בשר מפתים, פיש אנד צ'יפס, כריך דגים כמו באיסטנבול, דוכנים תאילנדים, מאפים גיאורגים, פיצות ועוד.

יצאנו לסיבוב בין שבעה מקומות אוכל חדשים בשוק והסביבה, והיה לנו טעים במיוחד. בואו בעקבותינו.

יידישע מאמע מיטמרקט. רעות סהר, רעות סהר
כריך קורנביף של יידישע מאמע/רעות סהר, רעות סהר

יידישע מאמע - כריכי הבשר של המיטמרקט

אוכל יהודי הוא אחד הדברים הכי פחות סקסיים שיש ובכל זאת, תחת המטרייה של קצביית הבוטיק מיטמרקט, האיטליז המשובח בשוק הכרמל שהביא לחיינו גם את מסעדת M25, גם רגל קרושה היא סקסית. לצד האטליז נפתחה בשבועות האחרונים סנדביצ'יה קטנה ומגניבה תחת השם יידישע מאמע (אמא יהודייה), שם, מחלון קטן שנפער בין המטבח לרחוב, מוציאים כמה כריכי בשר מעניינים לצד כמה מנות נוספות, מעניינות לא פחות, אותם אפשר לאכול בסמטה על שולחנות קטנים ושרפרפים שהוצבו במקום. יש כריכים מבשרים שאת רובם מכינים כאן במקום כמו ווילדע חאייע, עם קורנביף, מיונז וחרדל, בצל מוחמץ וצנוניות כבושות (44 שקלים) או געוואלד, כריך של לשון כבושה עם סלט ביצים ועגבניה (42 שקלים) וגם אוי ואי זמיר, כריך חם עם בייקון טלה ופפרוני, עגבניה ורוקט (48 שקלים) ועוד.

יידישע מאמע מיטמרקט. רעות סהר, רעות סהר
קיגל וקצפת של פעם/רעות סהר, רעות סהר

יש גם כבד קצוץ עם בצל מקורמל ולחם (38 שקלים), או סלט ביצים קלאסי (38 שקלים), וגם רגל קרושה לפעמים. תוכלו להתענג על צלחת שרקוטרי (58 שקלים) אם באתם בשביל הבשר או להזמין לכם מכל הסלטים האשכנזים שמכינים כאן כמו חציל פולני או קישוא בטעם כבד (19 שקלים). לקינוח יש קיגל אמיתי, עם קצפת של פעם, פלפל שחור ודובדבן אמרנה. על הקיר של המיטמרקט כתבו ציטוט של מנדלי מוכר ספרים שתיאר עוד במאה הקודמת כמה מהמנות המוגשות כאן ועל התענוג הכרוך בלאכול אותן, רוצו לקרוא ולאכול.

יידישע מאמע, יום טוב 3 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'־ה' 9:00־17:00, שישי 9:00־16:30, 03-5173086

ללה לילי בן שלום. רעות סהר, רעות סהר
האוכל הגרוזיני של לילי בן שלום/רעות סהר, רעות סהר

ללה - האוכל הגרוזיני של לילי בן שלום

ללה היא המאפייה הגיאורגית החדשה של לילי בן שלום, השפית והבעלים של ראצ'ה לשעבר, המסעדה הגיאורגית שעשתה עלייה מירושלים לתל אביב לפני כמה שנים ונסגרה לאחרונה. בללה מגישה לילי מגוון קטן של מאפים גיאורגיים מסורתיים שנעשים בעבודת יד, החל מחינקלי ממולא גבינות שיש בו את כל הקיפולים הנחוצים (18 שקלים), דרך אצ'רולי מאפה סירה פתוח ובו תערובת גבינות גרוזיניות וביצה (28 שקלים), אימרולי - מאפה עגול ועליו תערובת גבינות מבעבעת, וגולת הכותרת היא חצ'פורי פנובאני, מאפה גבינות מרובע מבצק שמקופל שוב ושוב, שחותכים לשני משולשים, ממולא בגבינה ותרד, או בגרסה הטבעונית של שעועית אדומה (16 שקלים).

המקום הקטן מעוצב כמו בית גרוזיני, עם תמונות משפחתיות במסגרות מוזהבות, קירות לבנים חשופות, נברשות תלויות מהתקרה, ועוד הרבה אלמנטים מזמינים שיגרמו לכם לרצות להיכנס פנימה. בשעות הערב הווליום של המוזיקה הגרוזינית עולה, צ'ייסרים מתעופפים באוויר ולילי, המארחת המחוננת דואגת שכולם יהיו שמחים. ברוכה הבאה לשוק.

ללה, חבשוש 42 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ג' 8:00-18:00, ד'-ה' 8:00 ועד אחרון הלקוחות, יום ו' 8:00-16:00, 03-6041244

גברת קוטייאו. רעות סהר, רעות סהר
מרק קוטייאו של גברת קוטייאו/רעות סהר, רעות סהר

גברת קוטייאו - המרקייה התאילנדית של מתי

למתי נקש יש סיפור אהבה ארוך שנים עם תאילנד, ולאחרונה, יחד עם דודו מהמכולת האסיאתית, הוא לקח את כל סיפור האהבה הזה ותרגם אותו למסעדת מרקים תאילנדית אותנטית ונפלאה. הוא החליט להתמקד במנה אחת - קוטייאו. זוהי מנה תאילנדית המבוססת על ציר בקר שמוזגים על גבי אטריות, בשר, קציצות עוף, נבטים ועלים, ובו משלבים גם, בשלב האכילה ולא בשלב הבישול, מיני רטבים מסוגים שונים שמדגישים את הטעמים ומגוונים כל ביס.

נקש הביא מתאילנד את כל מה שנדרש למרקייה שלו, סיר מחיצות מיוחד עם שלושה תאים בו מתבשלים הצירים והאטריות, כלי אוכל מיוחדים ממש כמו בדוכנים בתאילנד, תבלינים מדויקים ורוטב דגים אמיתי.

הוא מתמקד בשתי מנות, הראשונה היא קוטייאו גאי (48 שקלים), מרק עם נתחי בקר, בציר בקר ואטריות, המוגש עם קציצות עוף קטנות המתבשלות במים עם דייקון. המרק השני הוא קוטייאו נאה (52 שקלים) והוא מבוסס על ציר עוף ומוגש עם חתיכת עוף שלמה שמתפרקת מהעצם שלה ומפוצצת בטעמים, עם אטריות ונבטים.

גולת הכותרת היא שלושה סוגים של חריף שיחכו לכם על השולחן, הראשון חריף מתקתק המבוסס על צ'ילי צהוב, השני - מחית אדומה וחריפה מצ'ילי יבש ושמן, והשלישי - חריף המבוסס על פלפלים ירוקים ושום. מתי מסביר בסבלנות על כל דבר ונהנה לקחת את האורחים שלו לסיבוב קצר בתאילנד בצורת קערת מרק.

גברת קוטייאו. יום טוב 1 תל אביב, שעות פעילות: שני - חמישי: 11:00-23:00, שישי: 09:00-18:00

כרמל 40 כריכי דגים. רעות סהר, רעות סהר
כריכי דגים כמו בטורקיה וסביצ'ה בכרמל 40/רעות סהר, רעות סהר

הכרמל 40 - כריכי דייגים כמו באיסטנבול

באמצע רחוב הכרמל, הלא הוא העורק הראשי של השוק, התמקם לאחרונה דוכן חדש שעושה כריכי דגים נפלאים. כרמל 40, ממוקם ממש מול חנות הדגים הוותיקה של רוסתום, והדוכן הוא שיתוף פעולה של רוסתום עם חברו אלעד, שעומד מעל הפלנצ'ה בדוכן החדש ומאחורי מלאכת הרכבת הכריכים המדוקדקת.

מציעים כאן כריך מלחמניה רכה ובה מניחים פילה דג מהגריל, עם מעט ממרחים תוצרת בית, בצל מטוגן, חסה, עגבניה ומין צ'ימיצ'ורי ביתי (40 שקלים). התוצאה רכה ונפלאה, ומזכירה את הכריכים הזהים מהשווקים בטורקיה ויוון. יש כאן גם פירות ים מטוגנים או על הפלנצ'ה (35-50 שקלים), וסרדינים טריים בוהקים (40 שקלים), וסביצ'ה, שהפעם הופיע בגרסה חורפית עם פלמידה לבנה ותותים טריים (35 שקלים), עונג אמיתי.

יש כאן מעט מאוד מקומות ישיבה צפופים סביב הדוכן הקטן, והעבודה על הכריכים היא מעט איטית, אבל הסנדביץ', שנעטף ונחתך לשניים לשם הנוחות, יכול גם ללכת איתכם לאן שתרצו, ואם בכל זאת אתם לא ממהרים אז שבו ותקבלו צלחת זיתים נחמדה להמתין איתה לצד בירה קרה, ותספגו קצת אווירה של שוק.

כרמל 40, הכרמל 40 תל אביב, שעות הפעילות בימים ב'-ו' 10:00-16:00

אונאומה מסעדה תאילנדית שוק הכרמל. רעות סהר, רעות סהר
הסום טאם של אונאומה/רעות סהר, רעות סהר

אונאומה

כשרובי חן חזר מהטיול הגדול שלו בתאילנד הוא לא הצליח לשכוח את אונאומה, צעירה תאילדית שהתאהב בה ובגללה חזר לתאילנד שוב ושוב בהמשך. לבסוף הם התחתנו, באו לארץ ופתחו יחד מסעדה בשוק הכרמל, שני רחובות מהמקום בו גדל רובי. באונאומה המסעדה, מבשלת אונאומה השפית אוכל תאילנדי מסורתי, החל מסלטים תאילנדים כמו סלט עוף קצוץ עם עשבי תיבול ואורז קלוי (42 שקלים) ועד סלט של נתחי סינטה כבושה עם נענע ובצל (48 שקלים).

יש שלושה סוגים של מרקים, הטום יאם המוכר עם עוף, טופו או פירות ים (40-50 שקלים), או מרק קוטייאו שאם קראתם את הכתבה עד כאן אתם כבר בוודאי יודעים מהו (40-45 שקלים). יש מנות עיקריות המבוססות על אורז או אטריות, מוקפצות או מטוגנות, המבוססות על טופו, בקר, עוף או פירות ים (40-58 שקלים). המסעדה עצמה אמנם ממוקמת בשוק אבל כשנכנסים אליה היא מרגישה מקלט שקט ורגוע מההמולה שבחוץ, מעוצב כאן בצניעות אבל מרגיש כמו תאילנד ובעלי הבית חייכניים ואדיבים ואונאומה היא בשלנית צנועה ונפלאה. אם אתם מתגעגעים לתאילנד זה המקום בשבילכם. כרגע פתוח רק בצהריים ואחר הצהריים אבל בהמשך ייפתח גם בערב.

אונאומה, יחיא קפאח 1 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ו' 11:00-18:00, 03-6981155

פיש אנד, fish and. רעות סהר, רעות סהר
פיש אנד צ'יפס של Fish And/רעות סהר, רעות סהר

Fish And - הפיש אנד צ'יפס מירושלים הגיע לתל אביב

הפיש אנד צ'יפס המצוין משוק מחנה יהודה בירושלים הגיע גם הוא לפאתי שוק הכרמל, היכן שעד לא מזמן פעלה מסעדת צ'יינה קלאב. במקום הקטן הצבוע בצבעי כחול וצהוב מגישים תפריט משגע לחובבי הז'אנר, עם כמה מנות קלאסיות כמו קוד מטוגן בבלילה קלאסית לצד צ'יפס כמובן (35-45 שקלים) ויש גם את הגרסה הקראנצ'ית של הדבר הזה כאשר בבלילה משולבים פירורי פנקו שהופכים את הכל לפריך במיוחד (49 שקלים).

כל העסק הזה רק נהיה יותר מעניין כי אחת המנות הנפלאות מירושלים מוגשת גם כאן, טונה אנד צ'יפס - מנה של נתחי טונה מצופים מטוגנים כך שהמרכז עדיין נא בצבע אדום עמוק, לצד צ'יפס כמובן (59 שקלים), או ברבוניות מטוגנות עם צ'יפס (49 שקלים), או נתחי סלמון קריספיים (59 שקלים). יש את כל המנות האלה גם בגרסת הסלט על גבי מצע של חסה, עגבניה, מלפפון ובצל סגול, בתוספת ביצת עין אם אתם בעניין. יש כאן גם פישבורגר (55 שקלים), ורוטב טרטר נחמד שמכינים כאן במקום והולך מעולה עם הדג המטוגן. את כל השחיתות הזו תוכלו לסגור עם גלידה אמריקאית מהמכונה, אמריקה!

פיש אנד, הלל הזקן 18 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:23:30, יום ו' 10:00-16:00, 03-6984555

פיצה 85. רעות סהר, רעות סהר
פיצה 85 שרוני חברוני מכין מאז 1985/רעות סהר, רעות סהר

פיצה 85 - הפיצה החדשה של השכונה

במשך 35 שנה הכין רוני חברוני פיצות בפיצה רוני הוותיקה והאהובה במעלה אדומים ובפיצה רוני'ס בירושלים. לפני זמן מה מכר את עסקיו ובעקבות בנותיו עשה עלייה לתל אביב. יחד עם בתו האדריכלית הקים רוני פיצרייה חדשה, לא ממש בשוק הכרמל אבל בקרבתו. בפיצרייה הזו הוא מכין את הפיצות שלו ממתכון שיצר לפני שנים משלושה סוגי קמחים ועם 48 שעות התפחה. את המוצרלה והעגבניות שבהן הוא משתמש הוא מביא מאיטליה ועל הפיצה הוא משלב כל מיני תוספות יצירתיות או כאלו קצת יותר סולידיות.

הפיצות עצמן אישיות אבל גדולות ויכולות להספיק גם לזוג סועדים, הבצק עצמו דק אבל בעל נפח וגמיש, ומגיע כשעליו תוספות כמו ארטישוק, צנוברים, גבינה בולגרית, אנשובי אורטיז, פטריות מוקפצות בחמאה, ממרח כמהין, גבינת חלומי, תאנים וגבינת עיזים ודבש ועוד רבות (46-62 שקלים).

יש כאן גם כמה מנות ראשונות מהנות במיוחד כמו בורטה איטלקית (42 שקלים), ארטישוק א לה רומנה (24 שקלים), אנשובי עם חרדל, צלפים ובצלי פנינה (29 שקלים) ועוד. מעוצב פה בצורה ביתית וחמימה והחלונות הגודלים פונים לרחוב. לא רק הפיצה כאן נפלאה, גם השירות נעים והכל מתנהל באווירת של סייסטה.

פיצה 85, מוהליבר 43 תל אביב, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-23:00, יום ו'- 11:00-16:00; שבת- חצי שעה אחרי צאת שבת ועד 23:00, 03-7599759

צילום: רעות סהר
  • עוד באותו נושא:
  • שוק הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully