ג'ייקובס. נטע ליבנה,
ג'ייקובס/נטע ליבנה

עוגות הגבינה הטובות ביותר

גם הקורונה לא עצרה אותנו מלבדוק איפה נמכרות השנה העוגות הטובות ביותר לשבועות: המושחתת, האלגנטית, הקלאסית, ואפילו הטבעונית, הנה הן לפניכן

כמו בכל שנה, גם השנה התכנסנו לקראת חג השבועות, או בשמו הקולינרי חג הגבינות לטעום עוגות גבינה. אלא שהפעם, בגלל הקורונה, בניגוד לשנים קודמות, ולחגים אחרים, ההתכנסות הייתה וירטואלית בלבד. חילקנו את המטלה הלא פשוטה, בין בתי עורכים שונים מתוך המערכת, וכל אחד טעם בביתו, בחיק משפחתו ושכניו, ולבסוף הכתיר את העוגה המצטיינת מתוך הקולקציה של אותה קונדיטוריה, זאת שכל המשפחה (או השכונה) אהבה, גם הילד הבררן וגם זה שמצהיר שהוא בכלל לא אוהב עוגות גבינה.

אז הנה הוא לפניכם - מצעד עוגות הגבינה הטובות ביותר להביא למשפחה או לחברים בחג שבועות 2020 (ויש אפילו גם נציגות טבעונית). נתראה בראש השנה.

seperator
עוגת גבינה של נורדיניו. יעל לאור, יעל לאור
עוגת הגבינה של נורדיניו, יש יפות ממנה, אבל אין טעימות כמותה/יעל לאור, יעל לאור

המושחתת: נורדיניו

מאז שנפתחה מסעדת קפה נורדוי, ובהמשך מעדניית הבת נורדיניו, אי אפשר היה להתעלם מעוגת הגבינה הסאן סבסטיאנית, המוגשת במקום. לכבוד שבועות מוכרים את העוגה בנורדיניו בשני גדלים, ותשמעו - מדובר בעוגת הגבינה המושלמת. המראה שלה פשוט, היא אפילו נראית כאילו היא קצת נשרפה, אבל ברגע שנותנים בה כפית, מתפרץ הר געש של גבינת שמנת רוטטת, שחובבי עוגות הגבינה עשויים לדמוע מרוב אושר. המרקם שלה אוורירי ומדויק, המתיקות שלה גם היא בדיוק כמו שצריך, והיא באמת חגיגה של גבינה כמו שחגיגה צריכה להיות. או בקיצור - יש יפות ממנה, אבל אין טעימות כמותה. רק עצה קטנה מאיתנו, אם החלטתם ללכת עליה, אל תציצו באינטרנט ותגלו ממה היא מורכבת, היא יותר טעימה בלי רגשות אשם.

ציון: 10

מחיר: 190 שקלים לקוטר 24, 110 שקלים לקוטר 18.

ניתן להזמין את העוגה מראש בווטסאפ למספר 050-3388833, לשלם בביט ולאסוף לפי בחירה מנורדיניו או מאחד מבתי הקפה של הקבוצה (הבוטקה בבן גוריון והבוטקה בבן ציון-הבימה); ניתן לקנות ללא הזמנה מראש בנורדיניו - רחוב נחלת בנימין 27, תל אביב.

עוגת פטל ריקוטה של ביסקוטי. בועז לביא,
טורטה פטל ריקוטה של ביסקוטי/בועז לביא

האלגנטית: טורטה פטל של ביסקוטי

בין הקולקציה המרשימה והמעולה של קונדיטוריית ביסקוטי, הכי הכי עשתה לנו את זה היא טורטה ריקוטה פטל - עוגה על בסיס של עוגיות חמאה, קונפיטורת פטל ביתית, קרם גבינת ריקוטה וציפוי שטרוייזל שקדים. כמו כל עוגות הקולקציה היא אלגנטית ויפיפיה, נחתכת בשלמות, לא מתפוררת ולא מתפרקת, שומרת על האלמנטים הקלאסיים של עוגת גבינה אבל עם טאץ' מיוחד ומקורי. יש בה שילוב מצוין בין מתיקות לחמיצות, בין מרקם חלק לפירורי השטרויזל, ובין טעמי השקדים והפטל. עוגה אוורירית וקלילה, שתקשט כל שולחן חג שתונח עליו עם צבעי לבן וורוד חגיגיים.

ציון: 9

מחיר: 64 שקלים לפס, 118 שקלים לעוגה בקוטר 20, 168 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ.

ניתן להזמין מקונדיטוריית ביסקוטי או בטלפון 03-5704015

עוגת גבינה פירורים של מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת גבינה פירורים של מיקי שמו/דניאל לילה

הכי ביתית (בקטע טוב): עוגת גבינה פירורים של מיקי שמו

אוקיי, אוקיי, אוקיי, עצרו הכל, ממש לא חשבנו שרשת קונדיטוריות יכולה לספק עוגה שמרגישה כאילו נעשתה באפייה ביתית כמו עוגת הגבינה-פירורים של שמו. העוגה לא מתוקה מדי, ומשלבת בצורה מדויקת בין החמיצות הטבעית של הגבינה למתיקות של העוגה, הפירורים לא משתלטים מדי, הם בשכבה אחידה במידה. אמנם מדובר ברשת קונדיטוריות, אבל זה הרגיש כאילו ייצרו את העוגה באופן אישי במיוחד. המרקם שלה מאוד נימוח, בעוד שהשטרוייזל הרגיש אפוי וקראנצ'י בהחלט, כך שהניגוד במרקם היה מושלם. מתוקה במידה. המראה בנאלי יחסית, ומצד שני, ככה זה בבית.

ציון: 9

מחיר: 59 שקלים לפס.

ניתן להשיג ברשת קונדיטוריית שמו

כנאפה של ג'ייקובס. נטע ליבנה,
כנאפה של ג'ייקובס/נטע ליבנה

היציאה המגניבה: כנאפה של ג'ייקובס

בין עוגות הקולקציה המאוד מוצלחת של ג'ייקובס זכתה להכי הרבה אהבה אצלנו דווקא הכנאפה, עשויה בסיס של בצק קדאיף, עם מלית של גבינת ריקוטה עדינה. כיוון שלא מדובר בעוגת גבינה קלאסית, זה היה שינוי מרענן ומפתיע, והביצוע היה מוצלח במיוחד. היא סימנה וי חשוב גם בגזרת הילדים - והצליחה להתחבב על הקהל הצעיר והמבוגר כאחד. כיוון שהיא מגיעה עם מי סוכר ופיסטוקים בצד, אפשר לחמם אותה ולהמתיק במידה שאוהבים - וזה עבד לנו ממש טוב. עוד יתרון הוא שהיא בהחלט שיחוק גם בקרב מי שאינו חובב עוגות גבינה.

ציון: 8.5.

מחיר: 88 שקלים לתבנית בקוטר 23.

להשיג במאפיות ג'ייקובס; איתן 1, קריית אונו 03-5511333 או החרושת 19, רמת השרון 03-5491000

קסטה סיצילאינית. עידית בן עוליאל,
קסטה סיציליאנית של הבייקרי/עידית בן עוליאל

הכי מיוחדת: קסטה סיציליאנית של הבייקרי

שתי עוגות נפלאות של הבייקרי התחרו על ליבנו. האחת - רולדת דובדבנים על בסיס טורט עם קרם שמנת-דובדנים, שוקולד לבן של וולרונה ודובדבנים טריים - רולדה מהפנטת ביופיה, חגיגית ועדינה, עם קרם ורדרד ועדין, מענגת בכל ביס, וקונה גם את לבו של מי שאינו חובב גדול של עוגות גבינה קלאסיות. השנייה - אחת מעוגות החג הכי מיוחדות שיצא לנו לטעום עוגה סיציליאנית מסורתית, עשירה בגבינת ריקוטה, שוקולד, תפוז מסוכר ופיסטוק. ציפוי השוקולד המבריק, והשכבות הסימטריות כאשר פורסים את העוגה יהפנטו את כל מי שמביט בה, שילוב הטעמים הכה מיוחד, החמצמצות לצד המתיקות, המרקם של עוגת שכבות מפנקת, יוצרים בפה עושר של טעמים שבהחלט לא נתקלים בו כל יום. לאוהבי הטעמים המתוחכמים זאת בהחלט העוגה המנצחת.

ציון: 8.5.

מחיר: 92 שקלים לעוגה בקוטר 14. 76 שקלים לרולדת הדובדבנים (ללא גלוטן).

ניתן לקנות באתר הדליקטסן, או בסניפים

עוגת גבינה מימי. דניאל לילה,
גבינה אפויה על קראמבל של מימי/דניאל לילה

הקלאסיקה: עוגת גבינה אפויה על בסיס קראמבל ללא גלוטן של מימי

עוגת הגבינה האפויה, של קונדיטוריית מימי מבית נונו, הייתה צחורה וחגיגית אך מסורתית (לפחות לפני הביס הראשון), ובסופו של דבר היא ניצחה את כל יתר עוגות הקולקציה. מדובר בעוגה עשירה מאוד, לא רק כסיסמת מכירות, עם מרקם שגם מקשה קצת על סכין החיתוך (אבל בקטע מגרה) וגם נכנע בסוף לכפית בדרך לפה. מספיק גבינתית בשביל שבועות, אבל לא באופן שמוריד אותך אחרי כמה ביסים, בלי יותר מדי לימון, בלי זיקוקים ושטויות, ועם ה-מ-ו-ן וניל אמיתי בכל ביס. מרקם מושלם, לא כבד ולא קציפתי, לא מתוקה מדי, בדיוק מה שצריך כדי לסגור ארוחה חלבית שגולשת לעתים קרובות לכבדות. הלבן הפשוט אך המסנוור עושה את זה. דובדבן אחד, פטל ותות שדה כקישוט זה נחמד, אבל העיגול הצחור הזה קנה אותנו גם ככה. לפעמים הסטנדרטי הוא גם המרשים ביותר.

ציון: 8.

מחיר: 127 שקלים.

ניתן להשיג בקונדיטוריית מימי

מאפה טייגר אמרנה של רולדין. טל סיון ציפורין,
טייגר אמרנה של רולדין/טל סיון ציפורין

עוגת השמרים הטובה ביותר: טייגר אמרנה של רולדין

רולדין כרגיל מציעים קולקציה רחבה במיוחד. בשונה מעוגות הקרם והגבינה הקלאסיות, שאמנם טעימות ומפנקות מאוד, אבל מרגישות קצת יותר קנויות וקצת פחות ביתיות, אנחנו נשבנו בקסמה של עוגת השמרים טייגר אמרנה. היא עשויה מבצק הקראנץ המפורסם והנהדר של רולדין, היא ממולאת בגבינה מתוקה ומשובצים בה דובדבני אמרנה עם טעם משכר. כל אלו יוצרים שילוב מושלם ועוגה משגעת. אל תשכחו לשמור לכם בצד חתיכה גם לבוקר שאחרי החג, עם הקפה.

ציון: 8

מחיר: 44 שקלים.

להשיג ברשת רולדין

מוס יוגורט גרקו. גל קלדרון,
עוגת מוס יוגורט יווני של גרקו/גל קלדרון

המרעננת: גרקו

העוגה של גרקו היוונית, בהחלט הייתה שינוי מרענן ויוצא דופן מבין כל העוגות בטעימה. שכבת הבסיס שלה עשויה מביסקוויט פריך מתובל בתבלינים כמו קינמון, הל וציפורן, מעליה נח מוס יוגורט יווני, ובשכבה העליונה שברים מתוקים של בצק פילו עליהם אמורים ליצוק סירופ דבש יווני וטימין (מגיעים בצד) מיד לפני ההגשה. שילוב המרקמים והטעמים של הבצק הפריך עם המוס הקליל והאוורירי, הדבש ועלי הפילו יוצרים בפה חגיגה יוונית אמיתית, הרכות של המוס עם הקראנצ'יות של הפילו פשוט עובד נהדר. המראה שלה לא שגרתי ובהחלט מושך עניין ותשומת לב, היא מתוקה במידה הנכונה, והיא יכולה להתחבב גם על מי שאינו אוהב עוגות גבינה, אבל רק בתנאי שאוהבים טעמי יוגורט.

ציון: 7.5.

מחיר: 98 שקלים.

ניתן להזמין מהמעדניה של גרקו או להגיע לאסוף מצבי גרינברג 25, ת"א

עוגת גבינה פיקה. באדיבות המקום,
עוגת שוקולד גבינה של פיקה/באדיבות המקום

ההרפתקנית: פיקה

פיקה, הקונדיטוריה השוודית, לא מוותרת על המקוריות שלה גם בשבועות. לכבוד חג הגבינות מציעים כאן שלוש אופציות של עוגות גבינה הרפתקניות למדי: עוגת גבינה רובהרב, עוגת גבינה פטל וליקריץ, ועוגת גבינה שקולד, עם תחתית של פאדג' שוקולד - גבינת שמנת שוקולד אפויה באמצע ולמעלה ציפוי של גנאש שוקולד ולרונה ופירורים של חטיף השוקולד Daim השוודי.

בעוד הרובהרב והליקריץ הם לא טעמים שמתאימים לכל אחד, העוגה שנבחרה כקונצנזוס היא עוגת הגבינה שוקולד, מדובר בשילוב מוצלח של טעמים, וגם משחק נחמד עם מרקמים בזכות שכבת הפאדג' הנפלאה. המרקם שלה דחוס יחסית אבל באופן שמתאים לעוגה ושומר אותה יציבה ושוקולדית, ופחות רכה מעוגת גבינה רגילה, היא מתוקה במידה והשוקולד איכותי. העוגה מרשימה למראה אבל לא מצועצעת או מקושטת באפן מוגזם, וגם מי שלא חובב עוגות גבינה יכול להתחבר אליה בזכות השתלטות של השוקולד על כל הסיפור.

ציון: 7

מחיר: 130 שקלים לעוגה עגולה, 85 שקלים לפס.

להשיג בקונדיטוריית פיקה

עוגת גבינה שוקולד מתוקה. שי נייבורג,
עוגת גבינה שוקולד של מתוקה/שי נייבורג

בטעם של פעם: מתוקה

בקונדיטוריית מתוקה מציעים בין כל קולקציית שבועות הרחבה עוגת גבינה ושוקולד - עוגת גבינה קרה על בסיס שוקולד בראוני בציפוי גנאש שוקולד. מדובר בעוגה חביבה במיוחד לאוהבי הז'אנר של בראוני - גבינה, היא קצת מתוקה מדי, אבל לנו היא בעיקר נתנה תחושה נוסטלגית, של משהו פשוט וטוב, שלא מנסה להתחכם יותר מדי, וזה היה כיף.

ציון: 7

מחיר: 149 שקלים לעוגה עגולה, 65 שקלים לפס.

להשיג בקונדיטוריית מתוקה

פאי לימון טבעוני של מיכאלאנג'לו. גלעד בר,
פאי לימון טבעוני של מיכאלאנג'לו/גלעד בר

הטבעוניות: מיכאלאנג'לו

מקולקציית שבועות של בית קפה הטבעוני מיכאלאנג'לו טעמנו שתי עוגות - פאי לימון וגבינה פירורים. למרות המראה המרהיב של פאי הלימון, שללא ספק אפשר להשוויץ איתו בשולחן החג, מבחינת טעם היא פחות התחבבה על טועמיה (הטבעונים), ההכלאה בין פאי לימון לעוגת גבינה פשוט לא עבדה.

דווקא הקלאסיקה של גבינה פירורים - עוגת פס סטנדרטית אך טבעונית שמשלבת שמנת צמחית, סויה, קשיו מותסס, טפיוקה וסוכר קוקוס ומעל קראמבל כוסמין מלא, הייתה יותר מוצלחת עם אפקט "גבינתי" חזק יותר, כנראה בגלל השמנת הצמחית. הקרם כאמור טוב וסמיך, אבל מעט מתוק מדי. הקראמבל היה מוצלח ובעל מרקם חולי ונתן ניגודיות טובה לקרם עם ארומה של אגוזים וקוקוס. אחלה עוגה להביא לחגיגת שבועות טבעונית, מומלץ כשהיא סמי-קפואה.

ציון: 7

מחיר: 75 שקלים לעוגת "גבינה פירורים, 165 שקלים לפאי לימון.

ניתן להזמין מבית הקפה מיכאלאנג'לו או בטלפון 058-396-3077

ועוד 3 שלא נכנסו לעשיריה ושוות ציון:

עוגת גבינה בוטיק סנטרל. טל סיון ציפורין,
העוגות של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

בוטיק סנטרל

מתוך קולקציית שבועות של בוטיק סנטרל טעמנו עוגת פילדלפיה (אפויה על בסיס בראוניז שוקולד), גארבטו (אפויה בעיטור קרם אינגליז), ולוטוס טבעוני (שכבות ביסקוויט וקרם לוטוס טבעוני). הכי אהבנו את הגארבטו - טעם מפתיע, הקרם אינגליז משובח ומוסיף לחמצמצות הרגילה של עוגת הגבינה טוויסט מתקתק.

מחיר: 64 שקלים.

להשיג ברשת בוטיק סנטרל

עוגת גבינה דלאל. בן דיאמנט,
עוגת גבינה תותים של דלאל/בן דיאמנט

דלאל הקונדיטוריה

בדלאל מציעים לכבוד שבועות בין היתר עוגת גבינה אפויה בשתי אופציות של גדלים עם תותים, עוגת שמרים ריקוטה וחמוציות, ובורקס גבינות, פטריות וכמהין. אנחנו מודים שהפעם המלוח ניצח ובגדול, ונשבנו בקסמו של הבורקס, מבצק עלים קלאסי עם שפע של גבינות, פטריות, כמהין ודגנים קלויים מעל.

מחיר: לעוגת גבינה אפויה עם תותים - 98/118/155 שקלים, לבורקס 28/54 שקלים.

ניתן להשיג בדלאל הקונדיטוריה ובקפה דלאל, להזמנות ומשלוחים: 054-4781435

טירמיסו תל יצחק. יהונתן בן חיים,
טירמיסו בייקרי תל יצחק/יהונתן בן חיים

בייקרי תל יצחק

מתוך קולקציית שבועות של הבייקרי של תל יצחק, הכי חיבבנו את הטירמיסו. הוא מוגש בכלי עמוק, מיועד לחלוקה ל 3-4 סועדים, ביצוע חביב ביותר, טעם של טירמיסו קלאסי, פשוט וביתי.

מחיר: 65 שקלים.

ניתן להשיג בבייקרי תל יצחק, בכניסה לקיבוץ, 09-7411110

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully