חלון ראווה של חנות עוגות. ShutterStock
חלון ראווה של חנות עוגות/ShutterStock

חג החירות (להשתולל)

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 18:22

אין כמעט קינוח שטעמנו בשבועות האחרונים (ואתם יודעים כמה טעמנו) שלא ניער מעליו את מחסומי החמץ והפגיז עם סיומת מתוקה. עכשיו תורכם

שנים ארוכות מאוד של קינוחי פסח שהיו יכולים להיות חלק מצוות המשא ומתן המטכ"לי (אנחנו נתפשר על טעם, אתם תתפשרו על ציפיות ודרישות, וביחד נחלץ את החטופים שמוחזקים פה יותר מדי זמן) מסתיימות אט-אט, מליל סדר אחד למשנהו.

לבני הקוקוס, כוכבי הנינג'ה שמסתווים לעוגיות ואבני הבוטנים מפעם כבר לא יוצאים מארון המתוקים בכזאת טבעיות. נוסטלגי ככל שיהיה הסיפור הזה, אנחנו רצינו יותר, בטח באחת מהארוחות הכי חשובות ומשפחתיות של השנה.

לעמוד האינסטגרם הטעים של וואלה! אוכל

למזלנו, האתגר פוצח. אין כמעט קינוח שטעמנו בשבועות האחרונים (ואתם בטח יכולים לשער שטעמנו הרבה...) שלא ניער מעליו את מחסומי החמץ בקלילות. אין עוגה שלא יכלה להשתלט על שולחן ארוחת הערב בכל יום אחר על לוח השנה. אין מתוק כמעט שלא הפגיז עם אביביות מקורית, טעמים שצוחקים להגדה בפנים, וסיומת שהיא בבחינת בום. זה בעצם מה שרצינו כל הזמן הזה, לא?

בקיצור, קבלו את שבעת הקינוחים המצטיינים של פסח 2021.

כולל "המופלאה": מימי בייקרי

עוגת ג'אנדויה, מימי בייקרי. דניאל לילה,
עוגת ג'אנדויה של מימי בייקרי/דניאל לילה

הקונדיטוריה המתרשתת באיטיות אך בעקביות מסתכלת לפסח בעיניים עם קינוחים גאים.

בין היתר, מוצעת כאן "עוגת שוקולד מופלאה" (עוגת שכבות של ביסקוויט פונדנט וקרם שוקולד עשיר, בציפוי גנאש שוקולד) שמספקת קבלות גם לשם המפוצץ הזה, עוגת ג'אנודיה (בצק פריך, דקואז אגוזים, קרם שוקולד ואגוזי לוז, בעיטור שנטילי שוקולד חלב ואגוזים) מרהיבה ועדינה יחסית בטעמיה, טארט תותים (סבלה ברטון, קרם פטיסייר וניל, תותים טריים, בעיטור שנטילי ניל) אביבי ומעוצב, ועוגת מרנג לימון (עם אותו סבלה ברטון, קרם לימון ומרנג חרוך, בעיטור גרידת לימון) מתקתקה-חמצמצה.

מלבדן, יש גם עוגות בתבניות אינגליש דוגמת פאדג' שוקולד כהה ודחוסה (אך לא דחוסה מדי) ועוגת פרג בציפוי גנאש שוקולד, שהיא אולי קצת פורימית, אבל למי אכפת?

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "השווייצרית": ביסקוטי

עוגת טופי קראנץ', ביסקוטי. בועז לביא,
עוגת טופי קראנץ' של ביסקוטי/בועז לביא

הקונדיטוריה הנהדרת מפאתי בני ברק מציעה לחג מבחר עוגות, קינוחים אישיים וקישים איכותיים וכשרים, בהובלת השפית רוסלה יונה.

בין המוצרים ניתן למצוא טופי קראנץ' (תחתית עוגת פאדג' עשירה שעליה קרם נוטלה, קראמבל שוקולד ונוגט קריספי, קרם שנטילי וניל, במעטפת קרמל מלוח משובץ גבישי שוקולד מוזהבים ופריכים) שהיה מתוק באופן מידתי ונהדר באופן כללי, עוגת שוויצריה (תחתית של עוגיית מרנג אגוזים, קרם מסקרפונה שבתוכו שכבה קריספית של שוקולד מריר ומעליו נטיפי שוקולד לבן) עשירה מאוד וחגיגית מאוד, עוגת גבינה פירורים שמעלה מיד תהיה איך הם עשו את זה, עוגת גבינה אפויה ניו-יורקית שמנתית וגם עוגת שילה (בראוניז, קרם ריבת חלב, קרם קפה עדין בשילוב חוטי מייפל, בציפוי גנאש אספרסו) ועוגת פאדג' שוקולד מאוד-מאוד שוקולדית.

מלבדן, ניתן למצוא דואט שוקולד ומוס שוקולד וכן נוצ'ולטו - שכבות של קרם שוקולד בלגי וקרם פרלינה אגוזים, על מצע קריספי של שוקולד ונוגט, בציפוי שוקולד קראנצ'י.

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "האינפיניטי": רולדין

פסח 2021, רולדין. רונן מנגן,
קולקציית פסח של רולדין/רונן מנגן

רשת הקונדיטוריות משיקה (בפעם ה-32, לא פחות) קולקציה חגיגית ומפנקת ובה עוגות שולחן חג, עוגיות ומקרונים בעבודת יד.

בין המוצרים החדשים בקולקציה, ניתן למצוא עוגת פיסטוק קסיס (בסיס ביסקוויט פיסטוק שקדים, מרמלדת קסיס, קרמו פיסטוק, מוס שוקולד לבן) פוטוגנית וטעימה כאחד, "אינפיניטי קרמל" (עוגת ביסקוויט קוקוס שקדים, קרמו קרמל ריבת חלב, שטרויזל שקדים אגוזי לוז ומוס שוקולד לבן) שאכן עומדת בהבטחות, וגם פארי ברסט פרלינה (פחזניות אגוזי לוז, קרמו פרלינה מסקרפונה, שונטי קרמל ו-ונצואלה לוז) עדינה ואלגנטית.

רולדין הלכה צעד נוסף עם אופציות מהודרות יותר, לרבות "פורסט נואר" (שטרויזל קקאו ביסקוויט שוקולד, קונפי דובדבנים ומוס שוקולד מריר) דרמטי, מרקיז שוקולד (ביסקוויט קקאו, מוס שוקולד מריר וקרמל) עשירה, ולא שכחה את האפויות הסולידיות תמיד - פאדג' שוקולד 60%, טארט פיסטוק משמש (סבלה שקדים, קרם שקדים פיסטוק, רום משמשים ושברי פיסטוקים קלויים) שהיה אביבי ופירותי, עוגת גבינה רויאל (סבלה ברטון שקדים, גבינה שוקולד לבן אפויה ושונטי וניל) וגם בחושות דוגמת בראוניז אגוזי מלך ואספרסו שקדים.

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "הדייטונה": מיקי שמו

עוגת דייטונה, מיקי שמו. דניאל לילה,
עוגת דייטונה של מיקי שמו/דניאל לילה

רשת השחיתויות בהובלת השף-קונדיטור מיקי שמו משיקה לקראת חג האביב קולקציית קינוחים ומאפים ובה מקרונים, עוגיות, עוגות ולחמניות.

בין עוגות המוס והטורט הידועות של שמו, ניתן לאתר עוגת ג'פונז (ריבת חלב בשילוב שוקולד לבן ומרנג אגוזים) מתוקה וקרמלית, עוגת מוצארט (מוס שוקולד לבן וחלב בשילוב מרנג אגוזים) שהיא גם קלאסית וגם מוכנה להסתערות, עוגת "נשיקה צרפתית" (פאדג' שוקולד לבן, מוס קפה וקרם אגוזי לוז), עוגת גבינה קרה (עם אוכמניות, דובדבנים או פסיפלורה) מרעננת וגם דייטונה שוקולד חלב או לבן (פאדג' שוקולד עם מוס שוקולד חלב או מוס שוקולד לבן-עוגיות) שהיא המתנה המושלמת לאירוח.

מלבדן, יש גם מקרונים צבעוניים, עוגיות שמשכיחות את מגבלות הקמח, פאי תותים אינסטגרמי וגם עוגות בחושות שהן לכאורה לקפה, אך בפועל לכל דבר ובכל מצב.

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "האיטלקית": דליקטסן

עוגת פולנטה לימון, דליקטסן. עידית בן עוליאל,
עוגת פולנטה לימון של דליקטסן/עידית בן עוליאל

רשת המאפיות והקונדיטוריות יוצאת לחירות עם תפריט פסח חגיגי שנותן מענה לכל צורך, וגם קינוחים שמזהים צרכים מתוקים מבעוד מועד.

בקטגוריה האחרונה ניתן למצוא, בין היתר, עוגת פולנטה לימון (עשויה קמח תירס, לימון, שמן זית וצנוברים, בציפוי קרם מבושם מרווה) שתצליח לחבר אליה גם זוללים שנמנעים בשגרה מיצירות כאלה, עוגת פרג ואגוזי מלך בחושה ועסיסית, ומוס שוקולד 53% עם קרם מסקרפונה בכוס, שהוא גם קצת דחוס וגם קצת אוורירי וגם מעורר תהיות למה לנו לא יוצא ככה בבית.

מלבד אלה, יש גם טרייפל מסקרפונה ותותים (שכבות של קרם מסקרפונה, עוגת טורט ותותים טריים בגביע זכוכית) שישתלט על השולחן ללא תחרות ועוגיות פיניולי (מרציפן ושקדים עם צנוברים והדרים) אביביות ומאוד רחוקות מעוגיות החג שכולנו הכרנו (וזנחנו) לאורך השנים.

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "המגדל": בוטיק סנטרל

קינוחים של בוטיק סנטרל , פסח 2021. טל סיון ציפורין,
קינוחי פסח של בוטיק סנטרל/טל סיון ציפורין

רשת בוטיק סנטרל אירחה עוד לפני החג בלוגרים מובילים מעולם הפטיסרי, ונתנה להם להתפרע. התוצאה היא קולקציה מקורית, טעימה, עם טאץ' אישי מיוחד (וגם מתכונים כמובן).

בתפריט ניתן למצוא טירמיסו ועוגת פולנטה תפוזים בציפוי קרמל אגוזים של קרן אגם, רולדת באונטי נהדרת ממש ופס בייגלה (שכבות ביסקוויט בייגלה מלוח עם טופי קרמל בציפוי חמאת בוטנים) אדירה של עדי קלינגהופר, מגדל אלפחורס ועוגת פס פיסטוק-פטל של תומר אומנסקי וגם דואט טארטלטים (טארטלט ברולה ושוקולד עם נגיעות קפה ששולח החוצה התפרצויות געשיות מתוקות, וטארטלט פטל מעוטר בקרם מסקרפונה מנוקד בפניני זהב) וטרילוגיית שלגוני חג (שלגון שוקולד חלב ופטל, שלגון קרמל ושוקולד מריר, שלגון חמאת בוטנים) של שרית נובק.

לפרטים נוספים והזמנות

כולל "הנמסיס": דלאל

עוגת תות שדה ופיסטוק, דלאל. יעל יצחקי,
עוגת תות שדה ופיסטוק של דלאל/יעל יצחקי

הקונדיטוריה האיכותית בהובלת השף קונדיטורית תימור לביא מציעה לחג קולקציה טעימה ומושחתת, לרבות שיתוף פעולה אלכוהולי מסקרן.

בין היתר, ניתן למצוא כאן קופסת עוגיות (נשיקות, פיננסייר קוקוס, עוגיות אמרטי שקדים וקוקו קרנץ') שהיא לא בדיוק קופסת עוגיות הפסח שנחקקה לנו בראש בכל השנים האלה, Hennessy's נמסיס שמצליחה להיראות תמימה בהתחלה - עד הכפית הראשונה, עוגת פרג תפוחים באייסינג ליים, ועוגת שכבות מ-ר-ה-י-ב-ה של תות שדה ופיסטוק, עם שפע של גנאש וניל, קולי פטל ומלא תותים ואוכמניות בין לבין.

לפרטים נוספים והזמנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully